طرز تهیه گام به گام نان پنجره ای زعفرانی

به گزارش وبلاگ هیچکس، شما می توانید از هر قالبی که دوست دارید برای تهیه این نان پنجره ای بهره ببرید و حتما باید داخل روغن داغ کنید تا مواد به قالب نچسبد و راحت جدا گردد.

طرز تهیه گام به گام نان پنجره ای زعفرانی

نان پنجره ای زعفرانی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با طعم زعفرانی تهیه می گردد و روش پخت بسیار ساده دارد.

شما می توانید نان پنجره ای زعفرانی را برای مهمانی ها و مراسمات مختلف تهیه و سرو کنید. نان پنجره ای بسیار خوشمزه و ترد است و رنگ و طعم خوبی به واسطه داشتن زعفران دارد.

شما می توانید از هر قالبی که دوست دارید برای تهیه این نان پنجره ای بهره ببرید و حتما باید داخل روغن داغ کنید تا مواد به قالب نچسبد و راحت جدا گردد. امروز طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای زعفرانی با پیمانه

آرد 1 پیمانه سر خالی

شیر 1 پیمانه سر خالی

نشاسته گل 1/2 پیمانه

تخم مرغ 3 عدد

گلاب 3 ق غذا خوری

زعفران 2 ق غذا خوری

پودر هل 1 ق چای خوری

پودر قند به میزان لازم

طرز تهیه نان پنجره ای زعفرانی ترد و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

شیر و گلاب و نشاسته را داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید و برای 10 دقیقه صبر کنید تا نشاسته خوب حل گردد. دقت کنید حتما باید از نشاسته گل تازه بهره ببرید، زیرا نشاسته وقتی بماند ترش می گردد و اگر شک دارید می توانید نشاسته را با آب یکبار مخلوط کنید و هم بزنید و آب آن را کمی دور بریزید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را باید کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز گردد و مواد یکدست گردد و در پایان پودر هل و زعفران دم نموده غلیظ را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوشرنگ و یکدست گردد.

مرحله سوم: صاف کردن

برای اطمینان از این که مواد یکدست و بدون گلوله باشند باید از صافی رد کنید. بدین ترتیب یک صافی روی کاسه قرار دهید و مواد را داحل صافی ریخته تا مواد یکدستی داشته باشید. یک شیر جوش را با روغن مایع سرخ کردنی پر کنید و بگذارید تا کاملا داغ گردد.

مرحله چهارم: سرخ کردن نان پنجره ای

قالب نان پنجره را داخل روغن داغ قرار دهید و صبر کنید تا داغ گردد و بعد داخل کاسه مواد نان پنجره ای بزنید و قالب را دالخ روغن داغ بزنید تکان دهید تا شیرینی از قالب جدا گردد و حدود 10 ثانیه به آن موقع دهید تا شیرینی پخته گردد و در پایان روی آن ها پودر قند الک کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان پنجره ای زعفرانی ترد و خوشمزه با شیر و پیمانه

حتما باید روغن داغ داغ باشد و شعله زیر آن میانه باشد.

قالب را باید هر بار داغ کنید.

از یک ظرف کوچک و گود بهره ببرید.

مواد شیرینی را مداوم هم بزنید تا مواد ته نشین نگردد.

مواد شیر و تخم مرغ را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما گردد.

می توانید مواد را نیم ساعت استراحت دهید و بعد سرخ کنید.

منبع: پارسی دی

منبع: فرادید

به "طرز تهیه گام به گام نان پنجره ای زعفرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گام به گام نان پنجره ای زعفرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید