تزئین رولت خامه ای خانگی با میوه، شکلات و ژله ، 11 ایده خلاقانه

به گزارش وبلاگ هیچکس، رولت خامه ای در کنار دیگر شیرینی ها مانند شیرینی نون خامه ای هواداران بسیاری دارد. رولت و نون خامه ای به خاطر تزئین و طعم متفاوت شان دو رقیب سرسخت در ویترین شیرینی فروشی ها محسوب می شوند. افراد گاهی به علت تنوع در سایز و شکل رولت خامه ای در انتخاب می مانند اما با دانستن روش تهیه و تزئین به راحتی می توانند آن را در منزل آماده نمایند. در مطالب قبلی طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی را گفته ایم حال نوبت به تزئین رولت خامه ای می رسد که 11 ایده خلاقانه را برایتان خواهیم گفت اما قبل از آن مروری کوتاه بر طرز تهیه رولت داشته باشیم.

تزئین رولت خامه ای خانگی با میوه، شکلات و ژله ، 11 ایده خلاقانه

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای

  • آرد همه منظوره 93 گرم
  • پودر کاکائو 39 گرم
  • بیکینگ پودر 4 گرم
  • نمک یک پیمانه
  • تخم مرغ چهار عدد
  • شکر 150 گرم
  • وانیل دو قاشق چای خوری
  • پودرقند 15 گرم
  • بستنی با طعم دل خواه 445 گرم
  • سس شکلات به مقدار لازم

طرز تهیه رولت خامه ای

1. قالب و مواد را آماده کنید

قبل از آن که به تزئین رولت خامه ای و ایده هایتان فکر کنید بهتر است ابتدا آن را آماده کنید. پس فر را با دمای 177 درجه سانتی گراد گرم و یک قالب ژله ای به مقدار 38 در 25 سانتی متر را با اسپری روغن کمی چرب کنید. کاغذ روغنی به مقدار قالب برش داده و داخل آن بیاندازید. آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه مناسب با یاری هم زن مخلوط شان کنید. بعد از مخلوط کردن شان، کاسه را کنار بگذارید و به سراغ تخم مرغ ها بروید. آن ها را در ظرفی بشکنید و با هم زن و دور میانه آن قدر بزنید تا مخلوط به رنگ زرد کم رنگ دربیاید. در ادامه شکر و وانیل را هم اضافه کنید و تا یک دست شدن مخلوط با دور میانه به هم زدن ادامه دهید. نباید حفره ای از شکر در کاسه دیده گردد.

2. مواد را در قالب بریزید

حال در ادامه تهیه رولت خامه مواد خشکی را که کنار گذاشته بودید را به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کنید. با یاری یک قاشق فلزی به آرامی مواد ها را کامل با یکدیگر ترکیب کنید تا حجم خمیر، سبکی و لطافت آن حفظ گردد. در این مرحله دقت داشته باشید که مواد را زیاد هم نزنید که هوای آن خارج گردد. حال به آرامی و با یاری یک ملاقه خمیر را در قالب از قبل آماده شده بریزید، با یاری یک کفگیر می توانید روی آن را صاف کنید. قالب را به مدت 12 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. کیک را بیرون بیاورید و با نوک انگشت خود به آن ضربه بزنید تا از پخت آن مطمئن شوید.

3. کیک را رول کنید

در این مرحله از پخت باید حوله تمیزی را انتخاب کنید و روی آن پودر قند بپاشید. اطراف قالب را با چاقو جدا نموده و کیک را روی حوله برگردانید. حوله را از خاتمه رول کنید. تا کیک تان گرم است باید آن را رول کنید چراکه بعد از سرد شدن دچار شکاف و ترک می گردد. بعد از گذشت 30 دقیقه که کیک خنک شد رول کیک را به آرامی باز کنید و روی آن خامه بمالید. برای پخش یکسان خامه روی سطح کیک از پشت قاشق یا کفگیر می توانید یاری بگیرید. در این مرحله سرعت عمل بالایی داشته باشید چرا که ممکن است خامه در دمای محیط آب گردد. در صورت تمایل از بستنی آب شده با طعم های مختلف هم به جای خامه می توانید بهره ببرید. حالا رول کیک تان را با پلاستیک بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال بگذارید. در خاتمه بیرون آورده و به مقدار های دلخواه برش دهید. رولت ها را در ظرف موردنظر بچینید و روی آن را تزئین کنید. در ادامه به 11 روش تزئین رولت خامه ای اشاره خواهیم کرد.

تزئین رولت خامه ای

بعد از آن که شیرینی را طبق دستور بالا آماده کردید نوبت به تزئین آن می رسد تا برای سرو در میهمانی تان آماده کنید. رولت یکی از شیرینی هایی است که به راحتی با مواد موجود در یخچال می توانید به آن جلوه دیگری دهید. با این حال ما در ادامه به چند روش اشاره می کنیم تا از آن ها الهام بگیرید و در نهایت با سلیقه خودتان آن ها را تزئین کنید.

1. تزئین رولت خامه ای با سس شکلاتی

یکی از آسان ترین راه ها برای تزئین رولت ریختن سس شکلاتی یا گاناش روی آن ها است. برای این کار فقط کافی است کمی کاکائو را بن ماری نموده و روی آن ها بریزید. در نهایت می توانید تکه هایی از شکلات کاکائویی یا شیری هم روی آن بگذارید. برای دانستن فوت و فن های تهیه این سس خوشمزه می توانید در کتاب کاله طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک و طرز تهیه گاناش شکلاتی را بخوانید.

2. تزئین رولت با خامه و ماسوره شیرینی پزی

از دیگر تزئین های ساده ای که برای رولت می توان به کار برد استفاده از خامه و ماسوره های شیرینی پزی است. با آن که این شیرینی با خامه رول می گردد اما می توانید آن را با خامه هم تزئین کنید بی آنکه طعمش دل تان را بزند. بعد از آن که سر و ته رول خود را خامه کشی کردید با یاری انواع ماسوره ها می توانید روی آن شکوفه بزنید. بهتر است در تزئین رولت خامه ای از ماسوره 1M بهره ببرید. با یاری ماسوره، شکل ها و مقدار های مختلفی می توان روی رولت زد و آن را تزئین کرد. با توجه به سلیقه و خلاقیت تان کمی رنگ خوراکی هم می توانید داخل خامه بریزید یا از خامه شکلاتی برای تزئین رولت ها بهره ببرید. طرز تهیه خامه شکلاتی برای روی کیک و طرز تهیه خامه کیک با نشاسته را در کتاب کاله بخوانید.

3. تزئین رولت خامه ای با برلیو و خرده میوه

بریلو نوعی سس براق است که برای تزئین کیک ها و شیرینی از آن استفاده می گردد. این سس براق در رنگ و طعم های مختلف وجود دارد که در منزل به سادگی می توانید آن را درست کنید. برای تهیه آن نشاسته ذرت را با مقداری آب خیس کنید. آب و شکر را جداگانه روی حرارت آب کنید. در نهایت نشاسته را به همراه کمی آب لیمو ترش به مخلوط شکر اضافه نموده و هم بزنید. مخلوط روی حرارت را آن قدر هم بزنید تا مایع شفافی به دست بیاید. در صورت رنگی کردن ژله، آن را می توانید به دو قسمت تقسیم و به آن رنگ خوراکی اضافه کنید. برای تزئین رولت های خامه ای می توانید تمام سطح یا مقداری از آن را بریلو بزنید و با خرده میوه هایی مانند موز، توت فرنگی، شاتوت، گیلاس و برش هایی از لیمو و پرتقال تزئین کنید.

4. رولت خامه ای با ماکارون های رنگی

ماکارون یکی شیرینی رنگارنگ و خوشمزه فرانسوی است که با سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می گردد و وسط آن با خامه، مارمالاد یا مربا پر می گردد. ماکارون های رنگارنگ برترین گزینه برای تزئین رولت های سفید خامه ای هستند. طرز تهیه شیرینی ماکارون را به راحتی در منزل امتحان کنید.

5. تزئین رولت خامه ای با گل های طبیعی برای عروسی و تولد

رولت خامه ای در مقدار بزرگ یکی از برترین گزینه ها برای جشن های تولد یا نامزدی محسوب می گردد. در کنار تمام مواردی که برای تزئین رولت در بالا اشاره شد از گل های طبیعی هم می توانید بهره ببرید. گل عروس، گل میخک، گل رز و گل بنفشه برترین گل هایی هستند که در تزئین رولت خامه ای می توان آن ها را به کار برد. بهتر است هنگام تزئین مقدار، رنگ و نوع گل را نسبت با توجه به مقدار و طعم رول تان انتخاب کنید. در صورت استفاده برای مراسم نامزدی از دانه های مروارید خوراکی هم می توانید برای گل آرایی روی رول یاری بگیرید.

6. تزئین رولت خامه ای با پودر پسته

مهم نیست رول تان در چه مقدار ای برش خورده است تنها کافی است کمی پودر پسته روی آن بپاشید و یک گل محمدی کوچک کنار آن بگذارید. در صورت نداشتن گل محمدی از برش های میوه هم می توانید بهره ببرید. با این تزئین راحت، میهمانی خود را پیش ببرید.

7. تزئین رولت خامه ای با فوندانت

کیک تولد یا هر کیک اسفنجی دیگری با خمیر فوندانت به راحتی تزئین و جلوه دیگری به خود می گیرد. شما در تزئین رولت خامه ای با توجه به تم مراسم و جشن تان می توانید اشکال مختلف و زیبایی درست نموده و روی آن قرار دهید. کار با خمیر فوندانت احتیاج به کمی صبر، حوصله و زمان دارد حتما آن را در نظر داشته باشید.

8. رولت خامه ای با طرح های مختلف

یکی دیگر از راه های تزئین که در منزل به راحتی قابل انجام است انداختن طرح روی رولت خامه ای است. این طرح ها به هر شکل و مقدار ای می توانند باشند. برای این کار از طرح موردنظر پرینت گرفته و داخل سینی فر بیاندازید. دقت داشته باشید که کاغذتان کامل مقدار سینی باشد یا حتی می تواند چند سانتی کوچک تر هم باشد. در ادامه کاغذ روغنی را روی آن بیاندازید. با یاری یک قیف قنادی نوک کوچک، داخل طرح ها را به آرامی پر کنید. سینی را به مدت 10 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خمیر خودش را کامل بگیرد. بعد از آن که خمیر را از یخچال بیرون آوردید مابقی خمیر رولت خامه ای را روی آن ریخته و خامه کشی کنید. ادامه مراحل را مانند طرز تهیه رولت خامه ای پیش ببرید. در نهایت روی آن را خرده میوه یا دو سه شاخه گل کوچک هم می توانید تزئین کنید.

9. رولت خامه ای با خرده ژله های رنگی

ژله دسر راحتی است که با طعم های مختلف می توانید در منزل آن را به شکل های گوناگون درست کنید. بهتر است برای روی رولت ها از ژله هایی با طعم و رنگ متفاوت بهره ببرید تا بهتر خودش را نشان دهید. بعد از گرفتن ژله می توانید آن را در هر مقدار که می خواهید برش داده یا قالب بزنید و رولت خامه ای تان را تزئین کنید. طرز تهیه ژله بستنی چند لایه را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

10. رولت خامه ای با ردولوت

نام گذاری این رولت تنها به علت رنگ قرمز آن است که در جشن ها و میهمانی هایی مانند شب یلدا و ولنتاین آن را درست می نمایند. از آن جا که رنگ این کیک در شب یلدا به سرخی دانه های انار اشاره دارد آن را با دانه های انار و برش هایی از خرمالو تزئین می نمایند. در شب ولنتاین هم این کیک قرمز رنگ نماد قلب و عشق جاودان است که در ویترین شیرینی فروشی ها جلوه ویژه ای به خود می گیرند. طرز تهیه رولت انار برای شب یلدا را در کتاب کاله بخوانید.

11. تزئین رولت خامه ای با آجیل و شکلات چیپسی

در صورت داشتن هرگونه آجیل در منزل با توجه به سلیقه و ذائقه خود می توانید آن ها را برای تزئین رولت خامه ای به کار ببرید. بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی آجیل هایی هستند که می توان از آن ها استفاده کرد.

تصاویری از تزئین رولت خامه ای

در ادامه نمونه های دیگری از تزئین را آورده ایم که بتوانید به راحتی از آن ها ایده بگیرید. با این ایده ها به صورت خلاقانه تری در منزل می توانید برای تولد، عروسی و جشن هایتان شیرینی خود را تزئین کنید.

منبع: کتاب کاله

به "تزئین رولت خامه ای خانگی با میوه، شکلات و ژله ، 11 ایده خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزئین رولت خامه ای خانگی با میوه، شکلات و ژله ، 11 ایده خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید