هوش مصنوعی

شاسی بلند نو گک که شاید به ایران هم برسد

جی ای سی GS4 MAX آخرین محصول اضافه شده به خانواده GS4 است که ابتدا در سال 2015 معرفی گردید.برند گک یا جی ای سی (GAC) از جمله شرکت هایی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران بیاید.

2 فروردین 1403

هشدار پژوهشگران اوپن ای آی: هوش مصنوعی می تواند بشریت را تهدید کند

رویترز در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع خاطرنشان کرد که گروهی از پژوهش گران شرکت اُپن ای آی در نامه ای به هیئت مدیره از کشفی قدرتمند در حیطه هوش مصنوعی خبر داده اند که به گفته آنان می تواند بشریت را تهدید کند.

2 آذر 1402

خودروهای نیسان در آینده این شکلی خواهند بود، عکس

گجت نیوز نوشت: نیسان از کانسپت تمام برقی هایپر اوربان رونمایی کرد. خودرو مفهومی Hyper Urban دارای طراحی اسپرت، درب های پروانه ای و فضای ویژه استراحت است.

14 مهر 1402

آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 هفته آینده عرضه می گردد؛ تریلر سینمایی فانتوم لیبرتی را دیدن کنید

با بسته الحاقی فانتوم لیبرتی و به روزرسانی 2.0، روزهای بزرگی برای سایبرپانک 2077 در راه است. استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) اخیرا در کنار انتشار تریلرهایی نو، اعلام نموده که آپدیت رایگان نو بازی در 21 سپتامبر (30 شهریور) در دسترس قرار می گیرد.

28 شهریور 1402

پردازنده آیفون 15 پرو گیمینگ موبایل را یک قدم به جلو می برد

کمتر کسی وجود دارد که با شرکت اپل (Apple) آشنایی نداشته باشد و نداند این غول تکنولوژی چه تأثیری روی دنیای موبایل داشته است. دستگاه های این شرکت همیشه یک قدم از رقبای خود جلو بوده و اپل در زمینه نوآوری در گوشی های خود در سطح متفاوتی واقع شده است. این شرکت به...

25 شهریور 1402

هوش مصنوعی خط میخی هخامنشیان را رمزگشایی می نماید!

در گزارش تازه آکسفورد آکادمیک، گروهی از توسعه دهندگان هوش مصنوعی نحوه استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) را برای ترجمه لوح های خط میخی از اکدی به انگلیسی شرح می دهند.

14 تیر 1402

یک سیاره غول پیکر جایی عجیب در منظومه شمسی پنهان شده

ایسنا نوشت: پژوهشگران ناسا در جدیدترین بررسی خود می گویند 7 درصد احتمال وجود دارد که یک سیاره غول پیکر یخی در منظومه شمسی پنهان شده باشد.

11 تیر 1402

ظریف: در روابط بین الملل بازی های با حاصل جمع صفر میسر نیست، عصر اتحاد های دائمی رو به انتها است

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان در پستی اینستاگرامی نوشت: س از 40 سال کنشگری دیپلماتیک - در کنار آموزش و نگارش در زمینه روابط بین الملل - و تأمل و آموزش تمام وقت به دور از کانون توجه سیاست جهانی در دو سال گذشته، به چند نتیجه ابتدایی در خصوص نظم جهانی...

26 خرداد 1402

10 فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب هوش مصنوعی

10 فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب هوش مصنوعی چندان دور از انتظار نیست و حتی شاید بتوان گفت که به انتخاب بسیاری از اهالی فن سینما نزدیک است.

8 خرداد 1402

انتقاد از گوگل به علت اخراج کارمندان و عرضه هوش مصنوعی بارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، با توجه به پست هایی که کارمندان گوگل در انجمن داخلی این شرکت به نام Memegen به اشتراک گذاشته اند، به نظر می رسد آنها احساس می نمایند این شرکت در اعلام چت بات عجله نموده است.

24 بهمن 1401

عکس ، راه حل نو فراوری پول شیخ نشین همسایه: امارات تمام شارجه را در متاورس ساخت !

گجت نیوز از رونمایی شهر واقعیت مجازی در فضای متاورس خبر داده شارجه ورس نخستین شهر جهان در حاشیه برگزاری جیتکس 2022 خبر داده و نوشته این یکی از اهداف تازه برای کسب درآمدهای گردشگی امارات است.

22 مهر 1401

طراحی تلویزیون های Neo QLED 8K سامسونگ

نمایشی فراگیر و متمرکز وقتی قرار است در طراحی یک محصول عناصر غیرضروری حذف شوند، در گام اول سازندگان و طراحان در پی جنبه های ضروری دستگاه می روند تا آنها را بیابند. برخلاف اینکه در نگاه اول کار ساده ای به نظر می رسد اما اصلا کار راحتی نیست و تصمیم به حذف...

24 شهریور 1401

اینستاگرام از آزمایش قابلیت پین کردن پست ها در پروفایل کاربران خبر داد

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، اینستاگرام قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که به کاربران اجازه می دهد برخی از پست های خود را در پروفایل حساب کاربری خود پین کنند. باید خاطر نشان کنیم که این قابلیت فعلاً در مرحله آزمایش بتا واقع شده است و برای عده کوچکی از کاربران...

11 تیر 1401

با 8 فناوری توسعه دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت های شغلی

آموزش جزو جدایی ناپذیر جوامع امروزی است که برای ادامه حیات، چاره ای جز گذر از جهت فناوری های مدرن و توسعه ابزار های دیجیتالی ندارد.

7 تیر 1401

سال 2026 دنیا به کدام سمت خواهد رفت؟!

جان باسو، نویسنده سایت InfoWorld با اذعان به این که دنیای فناوری از رشد بسیار سریع و شتابانی برخوردار است، می گوید همین باعث می گردد کار پیش گویی با دشواری انجام گیرد.

12 اردیبهشت 1401

آیا هوش مصنوعی در درمان سرطان بهتر از انسان عمل می کند؟

تیمی از محققان در جریان تحقیقات خود درباره کارآیی هوش مصنوعی در درمان سرطان، به نتایج شگفت انگیزی دست یافته اند

3 تیر 1400

عزیزی خادم: پشت در اتاق هر مسئولی که بتواند به فوتبال یاری کند می روم ، در تصمیماتی که می گیرم خدا را می بینم!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تمامی تصمیماتی که در این 70 روز اخیر گرفته شده مدبرانه بوده است.

26 خرداد 1400

سنجش سلامت بیماران با گوشی های هوشمند ممکن شد سنجش سلامت بیماران با گوشی های هوشمند ممکن شد

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن روشی را ابداع نموده اند که بر اساس آن می توان با یاری دوربین گوشی های هوشمند به پزشکان در اندازه گیری نبض و میزان تنفس یاری کرد.

8 اردیبهشت 1400

لزوم ایجاد مراکز عظیم آموزش اقتصاد دیجیتال درکشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد سکوهای عظیم آموزشی که پیشران اقتصاد دیجیتالی در کشور باشند تاکید نمود.

29 آذر 1399

محققان پیروز به ساخت حسگری برای پیش بینی حرکات دست شدند

محققان با استفاده از فیلم های لایه نازک حاوی نانوذرات پیروز به ساخت حسگری برای رصد حرکات انگشت دست شدند.

22 مرداد 1399