معرفی اپلیکیشن Memrise؛ یادگیری آسان زبان های خارجی

به گزارش وبلاگ هیچکس، در این مطلب به معرفی اپ Memrise می پردازیم که به واسطه عملکرد فوق العاده اش در زمینه یادگیری زبان های خارجی در بین کاربران محبوبیت بسیار خوبی پیدا نموده است.

معرفی اپلیکیشن Memrise؛ یادگیری آسان زبان های خارجی

در جهانی امروزی، اهمیت ارتباطات بیش از پیش احساس می گردد و تأثیر بسیار زیادی هم روی زندگی افراد مختلف گذاشته است. به گونه ای که اکنون امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف از فرهنگ های گوناگون می تواند تضمینی برای موفقیت در زندگی حرفه ای باشد. برای این منظور، دانستن زبان های مختلف امری کاملا لازم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که در زمینه یادگیری نه فقط زبان انگلیسی بلکه بسکمک از زبان های خارجی، عملکردی کم نظیر دارد و می تواند در رسیدن به هدفی که دارید کمک زیادی به شما کند.

اگر با اپلیکیشن های موجود برای یادگیری زبان آشنایی داشته باشید یا از آن ها برای بهبود کیفیت خود در یادگیری زبان های خارجی استفاده نموده باشید، قطعا نام Memrise را برای یک بار هم که شده، چه به واسطه معرفی اشخاص مختلف و چه در جست و جو های گوگل شنیده اید. چرا که Memrise یکی از برترین و شاید بتوان گفت واقعا برترین اپلیکیشن در این زمینه به شمار میرود که با داشتن ابزارهای گوناگون و کاربردی می تواند شما را در کسب مهارت های مربوط به زبان کمک کند.

طی چند سال اخیر استفاده از اپلیکیشن های زبان بسیار افزایش پیدا نموده است و روز به روز هم شرکت های زیادی کوشش می نمایند اقلام خوبی را در این زمینه راهی بازار نمایند؛ اما Memrise نه تنها سابقه درخشانی دارد بلکه بعد از گذشت چندین سال از ورود آن به بازار، در مقابل برترین ها و جدیدترین اپلیکیشن های یادگیری زبان هم هیچ کم و کاستی خاصی ندارد.

توجه داشته باشید که یک اپلیکیشن نمی تواند لزوما شما را به یک کاربر حرفه ای زبان تبدیل کند چرا که شما در کنار آن باید حتما تعاملات زیادی را با افراد مختلف برقرار کنید. این اپلیکیشن افرادی با این شرایط را قطعا در تبدیل شدن به یک کاربر حرفه ای کمک می نماید.

در این مطلب به بخش های زیر می پردازیم.

  • دانلود اپلیکیشن Memrise
  • راه مقدار اولیه - آنالیز قابلیت های Memrise
  • نقاط قوت و ضعف
  • پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و اندازه رضایت کاربران

دانلود اپ Memrise

اپلیکیشن Memrise را می توان به دو طریق دریافت کرد. اول اینکه وارد گوگل پلی استور شده و در قسمت جست و جو، نام اپلیکیشن را وارد کنید تا فروشگاه آن را برای شما به نمایش در بیاورد. اما متأسفانه به نظر می رسد این اپلیکیشن برای بعضی از کاربران در دسترس نیست. در واقع هنگام جست و جوی نام آن، با پیام این مورد ممکن است در کشور شما در دسترس نباشد روبرو می شوند. بنابراین باید از روش های دیگری برای دانلود آن استفاده نمایند.

روش دوم این است که وارد گوگل شده و به صورت مستقیم، فایل apk آن را دانلود کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی به دور زدن پلی استور برای دانلود این اپلیکیشن نخواهید داشت و می توانید بدون دردسر فایل نصبی را دریافت و در گوشی خود نصب کنید. البته با رفتن به وب سایت رسمی خود اپلیکیشن هم می توانید آن را دریافت کنید اما این وب سایت شما را به صفحه دانلود در گوگل پلی راهنمایی می نماید که در بالا هم اشاره شد که متأسفانه بنا به دلایلی کاملا نامعین، برای بعضی از کاربران این اپلیکیشن در کشور ما در دسترس نیست. بنابراین دانلود فایل نصبی روش مطمئن تر و بهتری است. برای سهولت کار، شما می توانید با کلیک روی لینک زیر، اپلیکیشن یادشده را هم برای iOS و هم برای اندروید دانلود کنید.

علاوه بر این ها، کاربران سیستم های رومیزی هم می توانند از نسخه تحت وب این اپ استفاده نمایند که در ادامه لینک مربوط به آن را هم قرار داده ایم.

راه مقدار اولیه - آنالیز قابلیت های Memrise

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن در پلتفرم مد نظر، نوبت به راه اندازی آن می رسد. در این بخش به محض اجرا کردن اپلیکیشن با صفحه ای مطابق زیر روبرو می شوید که دو گزینه روبه روی شما قرار می دهد. گزینه اول یعنی Get Started به معنای شروع کار در واقع برای کسانی در نظر گرفته شده است که تا به امروز سابقه استفاده از این اپلیکیشن را نداشته اند و برای اولین بار است که از آن استفاده می نمایند. گزینه دوم یعنی I have an account هم به معنای من یک حساب کاربری دارم برای کسانی است که پیش از این هم در Memrise حساب کاربری فعال داشتند و بار دیگر می خواهند از آن استفاده نمایند.

با فرض بر اینکه هیچ حساب کاربری در این اپلیکیشن نداشته اید، گزینه اول یعنی Get Started را لمس می کنیم. در این مرحله مطابق تصویر زیر، باید زبان اول یا مادری خود را در کادر بالا و زبان یادگیری خود را در بین گزینه های به نمایش در آمده در فهرست پایین انتخاب کنید. متأسفانه این اپلیکیشن در هیچ یک از گزینه های خود از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید و کاربران مجبور خواهند شد زبانی را که اندکی در یادگیری آن خوب هستند به عنوان زبان نخست انتخاب نمایند. البته می توانید زبان دیگری را هم به عنوان زبان مادری انتخاب کنید اما سعی کنید به زبانی که انتخاب می کنید اندکی تسلط داشته باشید چرا که زبان اپلیکیشن متناسب با آن تغییر می نماید. در این آنالیز ما زبان مادری را فرانسوی و زبان هدف را انگلیسی آمریکایی قرار می دهیم.

بعد از انجام این کار باید معین کنیم در چه سطحی قرار داریم؛ Beginner به معنای مبتدی و Intermediate به معنای سطح میانه. سطح را روی مبتدی قرار می دهیم.

در مرحله بعد هم با یک حساب کاربری گوگل، فیسبوک یا ایمیل، در اپلیکیشن ثبت نام نموده و وارد آن می شویم. صفحه اول اپلیکیشن مطابق زیر است که با لمس هر گزینه می توانید با انواع و اقسام کلمات و جمله واره ها به زبان هدف آشنا شوید. البته اپلیکیشن با در نظر گرفتن زبان مادری شما، معنا و ترجمه را هم می نویسد. به همین دلیل گفتیم که بهتر است زبان مادری را روی گزینه ای قرار دهید که اندکی به آن تسلط دارید چون در غیر این صورت استفاده از اپلیکیشن برای شما بی فایده خواهد بود. مگر اینکه زبان انگلیسی را بلد باشید و بخواهید زبان دیگری را یاد بگیرید.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت اپلیکیشن Memrise بسیار زیاد هستند و اگر بخواهیم به صورت تک به تک به آنالیز تمام آن ها بپردازیم قطعا از حوصله متن خارج است. اما به صورت خیلی خلاصه می توان گفت با کمک این اپلیکیشن قادر خواهید بود با چندین زبان زنده جهان آشنا شوید و آن ها را فرا بگیرید، لغات و جمله های مختلفی را چه در سطح معمولی و چه در سطح مبتدی و حرفه ای و حتی برای آزمون هایی نظیر آیلتس، تافل و .. یاد بگیرید، با دوستان و آشنایانتان به گفت و گو بپردازید، به صورت ویدیویی و صوتی به آموزش زبان بپردازید و بسکمک قابلیت های دیگر.

البته تمام این قابلیت ها در نسخه رایگان در دسترس نیست. برای مثال برای اینکه به تمام دوره های آموزشی Memrise دسترسی داشته باشید باید حتما نسخه پولی آن را بخرید که به صورت اشتراکی و نه پرداخت یک مرحله ای در دسترس واقع شده است. اما با پرداخت مبلغی معین به صورت دوره ای می توانید به قابلیت هایی نظیر تمام دوره های زبانی، بیش از 30.000 کلیپ مختلف از افراد بومی، همگام سازی حساب کاربری در پلتفرم های مختلف و امکان دانلود تمام دوره های آموزشی برای یادگیری آفلاین دسترسی داشته باشید. بعلاوه هیچ تبلیغاتی هم در نسخه پولی برای شما به نمایش در نمی آید تا فرایند یادگیری شما مختلف نگردد. گفتنی است در دوره های آموزشی، این اپلیکیشن از زبان فارسی هم پشتیبانی می نماید. علاوه بر این ها، یک سری آیتم هم برای خرید وجود دارد که هزینه آن ها از 1 تا بیش از 100 دلار متغیر است.

از جمله نقاط ضعف این اپلیکیشن هم می توان به پشتیبانی نکردن آن از زبان فارسی در منوی ابتدایی اپلیکیشن، وجود تبلیغات در نسخه رایگان، تکراری شدن تمرین ها (گاهی اوقات) و در نتیجه کسل نماینده بودن در صورت استفاده طولانی مدت، تمرکز بیش از حد اپلیکیشن روی یادگیری لغت و طراحی نه چندان خوب نسخه تحت وب اشاره نمود.

پلتفرم های پشتیبانی شده - امتیازات و اندازه رضایت کاربران

با وجود نقاط ضعف ذکر شده، Memrise تقریبا در تمامی پلتفرم های معروف جهان برای استفاده در دسترس واقع شده است و کاربران و علاقه مندان بسیار زیادی هم دارد. در حال حاضر این اپلیکیشن در iOS، اندروید و نسخه تحت وب برای دانلود در دسترس واقع شده است که لینک مربوط به هر یک از این پلتفرم ها را هم در ابتدای متن قرار داده ایم. اطلاعات مربوط به این اپلیکیشن را در پلتفرم های مختلف به علاوه اندازه رضایت کاربران می توانید در زیر مشاهده کنید.

اطلاعات اپ Memrise در گوگل پلی

  • امتیاز: 4.6
  • تعداد نظرات ثبت شده: 183.000
  • تعداد دفعات دانلود: بیش از 10 میلیون بار
  • حجم: 26 مگابایت
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید: 6.0 به بالا
  • هزینه درون برنامه: از 0.99 دلار تا 120 دلار به ازای هر مورد
  • آخرین آپدیت: 18 نوامبر 2021

اطلاعات اپ Memrise در اپ استور

  • امتیاز: 4.8
  • تعداد نظرات ثبت شده: 1.428.342
  • تعداد دفعات دانلود: نامعین
  • حجم: 264.3 مگابایت
  • پشتیبانی از سیستم عامل iOS: نسخه 12.0 به بالا
  • پشتیبانی از سیستم عامل iPadOS: نسخه 12.0 به بالا
  • پشتیبانی از iPad Touch: نسخه 12.0 به بالا
  • هزینه درون برنامه: از 3 دلار تا 140 دلار به ازای هر مورد
  • آخرین آپدیت: نامعین
منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی اپلیکیشن Memrise؛ یادگیری آسان زبان های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Memrise؛ یادگیری آسان زبان های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید