با 8 فناوری توسعه دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت های شغلی

به گزارش وبلاگ هیچکس، آموزش جزو جدایی ناپذیر جوامع امروزی است که برای ادامه حیات، چاره ای جز گذر از جهت فناوری های مدرن و توسعه ابزار های دیجیتالی ندارد.

با 8 فناوری توسعه دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت های شغلی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هیچکس، عرصه ای حیاتی و راهبردی که نیاز همه جوامع بشری است و در دنیا شرکت ها، مجموعه ها و استارتاپ های فراوانی در این حوزه فعالیت و با هم رقابت می کنند تا بهترین، کاربردی ترین و همه گیرترین شیوه آموزشی را با کمک فناوری های نوظهور به جامعه ارائه کنند و برنده این رقابت سودمند و پرتقاضا باشند.

این صنعت دنیای؛ با کمک 8 فناوری اینترنت اشیا، بلاکچین، هوش مصنوعی، اپلیکیشن موبایل، پلت فرم آنلاین، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و پردازش ابری در دنیا به سرعت در حال توسعه یافتن است و کشور ها با ارتقاء زیرساخت ها و ابزار های آموزشی و خدمت رسانی، توسعه مهارت های شغلی و حرفه ای، آموزش محتوای تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و سواد هزاره سوم با موضوع بچه ها و دانش آموزان دبستانی به توسعه همه جانبه آموزش ورود کرده اند.

اما توسعه صنعت آموزش در دنیا با چالش هایی همچون نعدم جذابیت فضا و فرآیند آموزشی، عدم توزیع متوازن و عادلانه آموزش و یادگیری در همه منطقه ها، ناکارآمدی نظام آموزش سنتی و عدم تناسب محتوای آن با نیاز های جامعه و عدم استفاده از ظرفیت فناوری برای بهبود فرآیند های اجرایی آموزشی و ... روبرو است.

شاید این چالش ها را بتوان با راهکار هایی پاسخ داد؛ اما این کار تنها با یک همکاری همه جانبه از سوی نهاد های تاثیرگذار در امر آموزش و مدیران دولتی و شرکت های خصوصی امکانپذیر است. در ایران هم برای موفقیت در این امر نیازمند شکل گیری شبکه ای از همکاری ها میان دولت و شرکت های دانش بنیان و خلاق هستیم تا بتوانند با کمک هم و با روش هایی، چون شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه ای، تسهیل دسترسی به آموزش، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روش ها و ابزار های نوینو بهبود کارایی مدارس و نهاد های آموزشی؛ ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش در کشور را محقق کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به عنوان نهادی پیشرو در توسعه فناوری های کاربردی و توسعه علمی کشور از تخصص ها، خلاقیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان و خلاق برای توسعه حوزه آموزش در کشور استقبال و حمایت می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "با 8 فناوری توسعه دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت های شغلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 8 فناوری توسعه دهنده حوزه آموزش آشنا شویم؛ ارتقای مهارت های شغلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید