اپل به زودی قابلیت سایدلود کردن اپ ها را برای کاربران اروپایی فعال می نماید

به گزارش وبلاگ هیچکس، با تصویب قانون ضدانحصار بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا، اپل تا مارس 2024 (اسفند ماه) فرصت دارد تا به کاربران در اروپا اجازه دهد اپلیکیشن های iOS را خارج از اپ استور دانلود و به اصطلاح سایدلود نمایند. اپل هنوز در خصوص چگونگی انجام این قانون اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است، اما طبق گزارش ها، این شرکت بزرگ فناوری میخواهد خیلی زود این کار را انجام دهد.

اپل به زودی قابلیت سایدلود کردن اپ ها را برای کاربران اروپایی فعال می نماید

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، انتظار می رود اپل در هفته های آینده یک به روزرسانی را ارائه کند که امکان سایدلود کردن اپ ها برای کاربران آیفون و آیپد در اروپا به راحتی فراهم گردد. نکته جالب اینجاست که گورمن ادعا می نماید به علت این تغییرات، اپ استور به دو نسخه تقسیم می گردد. یک نسخه برای کاربران کشورهای اتحادیه اروپا و نسخه دیگر برای سایر کاربران اپل در سراسر دنیا وجود خواهد داشت. قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا از اپل می خواهد سرویس ها و پلتفرم های خود را در اختیار سایر شرکت ها و توسعه دهندگان قرار دهند. بعلاوه اپ های ثالث مجاز به استفاده از پلتفرم های پرداخت انحصاری خود برای خریدهای درون برنامه ای خواهند بود. اپل از سال گذشته در حال اجرا اقداماتی البته به صورت مخفیانه برای رعایت قانون ضدانحصار بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا بوده و کاربران این اتحادیه به زودی نتیجه آن را خواهند دید.

کریگ فدریگی، معاون ارشد نرم افزار اپل، سال گذشته اذعان کرد که این شرکت باید قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کند. غول فناوری آمریکایی تا 7 مارس (28 اسفند) در این زمینه فرصت دارد. وب سایت 9to5Mac سال گذشته گزارش داد که سیستم عامل iOS 16.2، یک سیستم داخلی تازه معرفی نموده که به اپل اجازه می دهد ویژگی های سیستم عامل را بر اساس موقعیت مکانی کاربر محدود کند. این سیستم می تواند به اپل این اطمینان خاطر را دهد که صرفا فقط کاربرانی که در اتحادیه اروپا قرار دارند می توانند از قابلیت سایدلود کردن اپ ها بهره مند شوند. البته، در صورت احتیاج، اپل می تواند این قابلیت را در اختیار کاربران دیگر کشورها نیز قرار دهد.

همانطور که در خبرهای قبلی به آن اشاره کردیم، یک سری کشورها نظیر ژاپن نیز درحال آماده سازی قوانین ضدانحصار تازهی هستند که شرکت های فناوری بزرگ مانند اپل و گوگل را ملزم می نمایند به کاربران اجازه دهند اپلیکیشن ها را به وسیله سرویس هایی غیر از اپ استورهای رسمی خود دانلود نمایند. با توجه به شرایط کنونی، به نظر می رسد که اپل در نهایت به جای رسیدگی به این قانون به صورت جداگانه برای هر کشور، قابلیت سایدلود کردن را در اختیار تمام کاربران محصولاتش قرار دهد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل به زودی قابلیت سایدلود کردن اپ ها را برای کاربران اروپایی فعال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به زودی قابلیت سایدلود کردن اپ ها را برای کاربران اروپایی فعال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید