مقرون به صرفه ترین جزیره های دنیا برای سفر در سال 2023

به گزارش وبلاگ هیچکس، رویای سفر به زیباترین جزایر دنیا در فکر همه وجود دارد اما هزینه سفر به این مقاصد گردشگری چندان ارزان نیست. سفر به این جزیره ها گران است اما در این میان جزایری بسیار زیبا و تماشایی وجود دارند که می توان با بودجه ارزان تری به آن ها سفر کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بعضی از ارزان ترین جزیره های دنیا برای سفر بپردازیم که در سال 2023 میلادی می توانید به آنجا سفر کنید.

مقرون به صرفه ترین جزیره های دنیا برای سفر در سال 2023

1. جزیره گرند باهاما

Grand Bahama Island, The Bahamas

باهاما بیش از 700 جزیره دارد و در شمالی ترین نقطه آن ها نیز جزیره گرند باهاما (Grand Bahama Island) به چشم می خورد که از سواحل ماسه ای سفیدی برخوردار است و می توان با سفر به آنجا، از تفریحات و فعالیت های ارزان بسیار زیادی استفاده کرد. بازدید از پارک ملی لوکایان (Lucayan National Park) که بیش از 40 جریب وسعت دارد، می تواند اوقات بسیار دلنشینی را برای شما رقم بزند. در آنجا می توانید از ساحل گلد راک (Gold Rock Beach) و یکی از بزرگترین سیستم های غاری و زیردریایی دنیا نیز تماشا کنید.

2. جزیره مادیرا

Madeira, Portugal

با اینکه جزیره مادیرا (Madeira) که به عنوان هاوایی اروپا مشهور است، به پرتغال تعلق دارد اما به قاره آفریقا بسیار نزدیک است و بیشتر برای کوهستان های ناهموار، منظره ها سرسبز و تاکسان های برتر خودش معروفیت دارد. در این جزیره هتل هایی با قیمت های متعددی وجود دارند که می توان با بودجه مناسب در آنجا اقامت داشت و بعلاوه از انجام فعالیت ها و تفریحات ارزان لذت برد. از جمله این تفریحات نیز می توان به شنا در استخرهای طبیعی پورتو مونیز (Porto Moniz)، تماشای منظره ها خیره نماینده جزیره و بعلاوه پیاده روی در مسیرهای زیبای آن اشاره نمود.

3. جمهوری دومینیکن

Dominican Republic

اگر در پی سفری ارزان به جزایر کارائیب هستید، پس باید جمهوری دومینیکن را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در اینجا بیش از 200 ساحل بسیار زیبا و تماشایی وجود دارد که می توانید در آنجا از منظره های بسیار زیبا لذت ببرید. گشت و گذار در سانتو دومینگو و لذت بردن از زونا کولونیال (Zona Colonial) و دیگر جاهای تاریخی مرکز این کشور نیز می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در اینجا کلیساها، قلعه ها، خیابان های سنگ فرش و کافه ها در همه جا وجود دارند و هتل ها نیز هزینه های بسیار کمی از مهمانان اخذ می نمایند.

4. سریلانکا

Sri Lanka

سریلانکا مقصدی ایدئال برای سفری ارزان به شمار می رود. این کشور جزیره ای در جنوب آسیا قرار گرفته و یکی از بزرگترین تولیدنمایندگان چای در دنیا به شمار می رود. گشت و گذار در میان مزارع و کارخانه های چای و بازدید از مراتع سرسبز می تواند اوقاتی ماندگار را برای شما رقم بزند. سریلانکا بیش از 830 مایل خط ساحلی دارد که می توان در هر کدام از سواحل زیبای آن به شنا، آفتاب گرفتن، موج سواری یا تماشای نهنگ ها مشغول شد.

5. جزیره کوه تائو

Koh Tao, Thailand

جزیره کوه تائو (Koh Tao) در خلیج تایلند قرار گرفته و یکی از برترین مکان ها برای لذت بردن از آب وهوای مطبوع این کشور محسوب می گردد. تماشای غروب آفتاب در ساحل سایری (Sairee Beach) از جمله کارهایی است که در سفر خود به این جزیره باید انجام بدهید و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از این ساحل نیز نیست. لذت بردن از هنرهای خیابانی، چشیدن غذاهای خیابانی و اقامت در اتاق های ساده و خصوصی نیز مطمئنا برای شما بسیار ارزان تمام می گردد.

6. جزایر ویرجین آمریکا

US Virgin Islands

شاید فکر کنید که سه جزیره اصلی جزایر ویرجین آمریکا (US Virgin Islands) یعنی سنت توماس، سنت جان و سنت کرویکس، تنها اقامتگاه های لوکس و گران دارند اما باید گفت که در این جزایر اقامتگاه های ارزان نیز پیدا می گردد. به عنوان مثال، می توان در ساحل خلیج سینامون (Cinnamon Bay Beach) یا اردوگاه داخل پارک ملی جزایر ویرجین (Virgin Islands National Park) کمپ زد و از تماشای طبیعت از نزدیک لذت برد. علاوه بر این، می توان از Point Udall بدون هیچ هزینه ای تماشا کرد، مکانی که به عنوان شرقی ترین نقطه ایالات متحده آمریکا شناخته می گردد.

7. جزیره هال باکس

Isla Holbox, Mexico

درست در شمال شبه جزیره یوکاتان مکزیک، جزیره هال باکس (Isla Holbox) واقع شده است که در زبان محلی به معنای گودال سیاه است اما باید گفت که با وجود نام ترسناک آن که نشأت گرفته از آب های سیاه آن است، سفر به این جزیره بسیار ارزان است و می تواند سفری ارزان را برای شما رقم بزند. در این جزیره زیبا و رنگارنگ بیش از 350 گونه جانوری زندگی می نمایند. آب های درخشان یکی از جاذبه های این جزیره به شمار می رود که زیر آسمان تاریک و بدون نور ماه قابل مشاهده هستند.

8. جزیره سنت کیتس

St. Kitts

سنت کیتس (St. Kitts) بخشی از کشور دو جزیره ای سنت کیتس و نویس به شمار می رود و مقصدی ایدئال برای لذت بردن از جزیره ای گرمسیری و کارائیبی است. سواحل متعدد این جزیره به طور رایگان در اختیار گردشگران قرار دارند. این در حالی است که خلیج هف مون (Half Moon Bay) مکانی مناسب برای موج سواری به شمار می رود و جزیره بنانا (Banana Bay) نیز در کنار ساحل خود درختان نارگیل را دارد که زیبایی خاص و دنجی به این مکان بخشیده است.

از جمله دیگر جزیره های ارزان قیمت در سراسر دنیا برای سفر در سال 2023 میلادی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جزیره سیارگائو (Siargao) - فیلیپین
  • مجمع الجزایر پورتوریکو (Puerto Rico)
  • جزیره اتیلا (Utila) - هندوراس
  • جزیره بالی (Bali) - اندونزی
  • باربادوس (Barbados)
  • جزیره کوه رونگ (Koh Rong) - کامبوج
  • جامائیکا (Jamaica)
  • فو کوک (Phu Quoc) - ویتنام
منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "مقرون به صرفه ترین جزیره های دنیا برای سفر در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین جزیره های دنیا برای سفر در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید