اتاق ایران، چگونه کووید 19 در حال تغییر دنیا است؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، خبرنگاران - کمیته هماهنگی فعالیت های آماری یونیدو، جلد دوم کتاب چگونه کووید-19 در حال تغییر دنیا است را منتشر کرد. این کتاب شامل یک دیدگاه آماری از آنالیز بعضی از تغییرات دنیای و منطقه ای است و تصویری از نحوه تأثیر کووید-19 بر دنیا امروز را در چندین حوزه ارائه می دهد.

اتاق ایران، چگونه کووید 19 در حال تغییر دنیا است؟

جلد دوم کتاب چگونه کووید-19 در حال تغییر دنیا است از سوی کمیته هماهنگی فعالیت های آماری یونیدو منتشر شد. این کتاب بر اساس یک دیدگاه آماری از تغییرات دنیای و منطقه ای، تصویری از نحوه تأثیر کووید-19 بر دنیا امروز ارائه می دهد.

این گزارش همچنین تأثیر این بیماری همه گیر را بر مناطق خاص و گروه های جمعیتی، نمایان می نماید.

اطلاعات موجود در گزارش مذکور، تأثیر بی سابقه این بیماری همه گیر را بر ساختار مالی و اجتماعی جوامع ما تأیید می نماید. بعضی از یافته های کلیدی به توضیح زیر است:

- فرایند اقدامات در برابر کووید-19 به تفکیک کشورها متفاوت است و این امر ماهیت غیرقابل پیش بینی بیماری همه گیر و اهمیت هوشیار ماندن در نبرد با ویروس را نشان می دهد.

- پیش بینی می گردد سرمایه گذاری مستقیم خارجی دنیای در سال 2020 تا 40 درصد کاهش یابد.

- فراوری دنیای در آوریل 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافت و فرایند نزولی را تسریع کرد.

- ابن بیماری همه گیر 71 تا 100 میلیون نفر دیگر را به فقر شدید سوق می دهد.

- در سطح دنیا، در سه ماهه اول سال 2020 معادل 155 میلیون شغل تمام وقت از بین رفت. این رقم در سه ماهه دوم به 400 میلیون نفر افزایش یافت و کشورهای با درآمد پایین و متوسط بیشترین آسیب را دیدند.

- حتی قبل از همه گیری، زنان سه برابر بیشتر از مردان کارهای خانگی و اقدامات بدون حقوق انجام می دادند. بااین حال، پس از همه گیری، داده های حاصل از آنالیز های ارزیابی جنسیت، حاکی از آن است که زنان در بعضی مناطق بار اضافی ناشی از افزایش کار را به ویژه ازنظر مراقبت از بچه ها و کارهای خانه متحمل می شوند.

- درحالی که بیشتر کشورهای دنیا، اعم از کشورهای صنعتی و درحال توسعه و یا کشورهای در حال ظهور، کاهش قابل توجهی در فراوری را به ثبت رسانده اند، اقتصادهای صنعتی کشورهای درحال توسعه و نوظهور شاهد کاهش شدیدتر فراوری نسبت به کشورهای صنعتی هستند. تنها چند کشور ازجمله کره جنوبی، سطح فراوری پایداری را حفظ کردند. مجموع داده های مربوط به گروه های صنعتی، کاهش کمتری را در ماه ژوئن برای تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی نشان می دهد، این در حالی است که در ماه های گذشته گروه هایی که در زمره نیازهای اساسی مصرف کننده بودند، مانند مواد غذایی و نوشیدنی، کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند.

دسترسی به متن اصلی این گزارش از اینجا امکان پذیر است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "اتاق ایران، چگونه کووید 19 در حال تغییر دنیا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران، چگونه کووید 19 در حال تغییر دنیا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید