گزارشی باورنکردنی درباره هزینه خرید تور 10 مقصد محبوب گردشگری

به گزارش وبلاگ هیچکس، لندن، هوشی مین در ویتنام، پاریس، دهلی، تورنتو، رم، بمبئی، ونکوور، لیسبون و نیویورک 10 مقصد محبوب گردشگری بر اساس ترند های جهانی در سال 2022 بوده اند. تقریبا برای همه این مقاصد می توانید توری در ایران پیدا کنید و حداقل یک هفته را در این شهر های پرطرفدار بگذرانید. البته برای شهر هایی مثل نیویورک یا ونکوور و تورنتو و دهلی نمی گردد تور تک خرید و باید به تور های ترکیبی رضایت بدهید که شما را به چند شهر دیگر هم می برند.

گزارشی باورنکردنی درباره هزینه خرید تور 10 مقصد محبوب گردشگری

به گزارش هفت صبح، مقرون به صرفه ترین مقاصد در بین مواردی که گفتیم، دهلی و بمبئی هستند و تور های به مقصد هند، 50 تا 60 میلیون تومان قیمت دارند. با کمتر از 100میلیون می توانید یک هفته به هوشی مین بروید که در ویتنام واقع شده است. البته این سفر بیشتر به درد کسانی می خورد که از ساحل و دریا خوششان بیاید و بخواهند استراحتی به خودشان در ایام تعطیلات بدهند. اما درصورتی که بخواهید بیش از100میلیون تومان هزینه کنید، پاریس و رم و لندن و لیسبون انتظار شما را می کشند.

گران ترین مقصد نیویورک است. البته برای اینکه بتوانید با تور به این شهر بروید، چاره ای ندارید به جز اینکه تور ترکیبی بگیرید که به مدت 18 یا 23 روز شما را در مهم ترین شهر های آمریکا می گردانند و در نهایت شما سه یا چهار روز را در نیویورک خواهید بود. این تور ها 400 تا 500 میلیون تومان قیمت دارند. بعد از سفر به آمریکا؛ سفر به کانادا گران تمام می گردد و اگر شما بخواهید توری را بردارید که همزمان تورنتو و ونکوور که هر دو جزو محبوب ترین مقاصد هستند را ببینید باید حداقل 300 میلیون تومان پول بدهید.

تور لندن؛ از 150میلیون

یکی از تور هایی که شما را به لندن می برد، 213 میلیون تومان قیمت دارد. این تور شما را به هتل چهار ستاره د کنگیستون می رساند و می توانید یک هفته در مرکز انگلستان خوش بگذرانید. یک تور دیگر که 10 روزه است و از 29 اسفند تا 9 فروردین برگزار می گردد، 36 میلیون تومان بابت بلیت دریافت می نماید و هزینه تور و سفر را به مبلغ دو هزار و 590 دلار جداگانه دریافت می نماید. مجموع هزینه های این تور حدود 150 میلیون تومان تمام می گردد.

این سفر به وسیله هواپیمایی قطر صورت می گیرد و شما در هتلی چهار ستاره اقامت خواهید داشت که صبحانه هم دارد. مبلغی که شما پرداخت می کنید هزینه دریافت ویزا را هم شامل می گردد و شما می توانید با استفاده از اتوبوس گردشگری و راهنمای فارسی زبان در لندن بگردید. از قلم نیاندازید که اگر بخواهید به لندن سفر کنید باید تمکن مالی خود را اثبات نموده و حسابی گردش مالی داشته باشید. اگر بخواهید به یک سفر فوق لوکس بروید، بد نیست بدانید که تور های لندن که در آن شما ساکن هتل های پنج ستاره خواهید بود از 400 میلیون تا نزدیک به 800 میلیون تومان قیمت دارند.

تور هوشی مین؛ از 70 میلیون

نام ویتنام با جنگ و هوای مرطوب و غذا های خیابانی گره خورده. اما این روز ها این کشور از مصائب خود عبور نموده و هوشی مین تبدیل به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا شده است. از تهران تور های متعددی در فصل های گوناگون راهی هوشی مین می شوند. البته اغلب آن ها دو شهر ویتنام را پوشش می دهند. یکی از آن ها که هشت روزه است و برای چهار روز سفر به هوشی مین و چهار روز دانانگ برنامه ریزی شده، برای اتاق های دو نفره 635 دلار می گیرد که نزدیک به 28 میلیون تومان می گردد.

اگر کسی بخواهد اتاق تک نفره داشته باشد، باید حدود 803 دلار یا نزدیک به 36 میلیون تومان هزینه کند. این تور شما را در هتل های سه ستاره جا خواهد داد. البته بد نیست بدانید که هزینه پرواز به سمت ویتنام هم جداگانه محاسبه می گردد و شما باید حدودا 35 میلیون تومان هم برای پرواز قطر پول بدهید و بیش از یک روز هم در راه باشید. یکی دیگر از تور ها که فقط مختص هوشی مین و سواحل آن است، بابت اتاق یک تخته هزار و 121 دلار پول می گیرد که بین 45 تا 50 میلیون تومان می گردد

و هزینه بلیت را هم جداگانه دریافت می نماید و در مجموع شما باید نزدیک به 85 میلیون تومان برای یک هفته اقامت در هوشی مین هزینه کنید. برای سفر به ویتنام هم نامه تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه احتیاج است. اگر شما مسئله ای با بالا رفتن هزینه های خود ندارید؛ می توانید تور های ویتنام با کشتی کروز را که 137 میلیون تومان قیمت دارند انتخاب کنید. تور های نوروزی به سمت هوشی مین هم که از حالا رزرو دارند و شما را به هتل پنج ستاره می برند بین 110 تا 130 میلیون تومان فروخته می شوند.

تور پاریس؛ از 100 میلیون

بیشتر تور ها به سمت پاریس، دو مسیره هستند. مثلا شما می توانید تور پاریس یا اسپانیا را همزمان خریداری کنید یا به طور ترکیبی به فرانسه و هلند بروید. اگر بخواهید برای نوروز به پاریس، عروس شهر های دنیا بروید، باید هزینه بلیت و تور را جداگانه بپردازید. مثلا یک تور هفت روزه برای نوروز، به غیر از هزینه بلیت که 24 میلیون تومانی رفت و برگشت، هزار و 790 یورو قیمت دارد که حدود 100 میلیون تومان تمام می گردد. با این حساب اگر با این تور به هتلی چهار ستاره بروید باید حدودا 125 میلیون تومان پول بدهید.

البته اگر شما نمی خواهید اتاق دو تخته را انتخاب کنید، باید برای اتاق یک تخته دو هزار و 490 یورو پول بدهید که مجموع هزینه این سفر برایتان حدودا 165 میلیون تومان در می آید. اگر فکر می کنید یک هفته ماندن در پاریس زیاد است، می توانید تور چهار روزه ای را تهیه کنید که برایتان نزدیک به 70 میلیون تومان تمام می گردد. برای سفر به پاریس شما هم احتیاج به اثبات تمکن مالی دارید و هم باید گردش حسابتان را در اختیار سفارت قرار دهید. هزینه دریافت ویزا هم باید به طور جداگانه پرداخت گردد و بعلاوه زدن واکسن های مورد تایید مانند آسترازنکا لازم است.

تور دهلی؛ از 50 میلیون

تور های هند اغلب ترکیبی هستند و از ایران به ندرت توری را پیدا می کنید که مستقیما شما را به دهلی ببرد و بتوانید همه طول سفر در این شهر پرهیاهو و زیبا بمانید. به همین دلیل اگر مایل به بازدید از دهلی هستید، باید یک تور با چند مقصد را انتخاب کنید. بیشتر این تور ها شما را به مثلث طلایی آگرا، دهلی و جیپور می برند. یکی از آن ها که 11 روزه است، بابت این سفر از مسافران حداقل 80 میلیون تومان دریافت می نماید و آن ها را در هتل های چهار ستاره سکونت می دهد.

پرواز این تور با ایرعربیا انجام می گردد. یک گزینه دیگر که سفر را با هواپیمایی ماهان انجام می دهد، بابت پرواز رفت وبرگشت 17 میلیون تومان می گیرد و هزینه تور 10 روزه خود را 600 دلار محاسبه می نماید. با این حساب چنین سفری حدودا 50 میلیون تومان تمام می گردد. البته اگر شما بخواهید در اتاق یک تخته بمانید باید به جای 600 دلار، روی هزار دلار حساب کنید و به جای 50 میلیون تومان هم نزدیک به 70 میلیون تومان پول بدهید.

تور تورنتو و ونکوور؛ از 300 میلیون

از ایران نمی توانید توری را انتخاب کنید که مستقیم شما را به تورنتو ببرد. در عوض می توانید یک تور ترکیبی انتخاب کنید که به مدت 15 روز شما را به بازدید از نیاگارا، تورنتو، اتاوا، منترال و ونکوور می برد. این تور پنج هزار و 690 دلار قیمت دارد و هزینه بلیت هم جداگانه محاسبه می گردد. با این حساب مسافران باید حدودا 240 میلیون تومان به خود تور پول بدهند و بلیت رفت و برگشت را هم حدودا 55 میلیون تومان بخرند.

این سفر تقریبا برای هر نفر 300 میلیون تومان تمام شده و این هزینه شامل صبحانه، گشت داخل شهری، یک وعده ناهار و دو وعده شام و بلیت ورودی برای مکان های دیدنی می گردد. اگر بخواهید برای سفری با این مشخصات در اتاق یک تخته ساکن باشید، هزینه ها سر به فلک می کشد و باید هفت هزار و 400 دلار پرداخت کنید که هزینه کلی شما با این شرایط نزدیک به 360 میلیون تومان می گردد. دیگر گفتن ندارد که برای چنین سفری باید واکسن معتبر زده باشید، تمکن مالی خود را ثابت کنید و حساب بانکی شما هم در گردش باشد.

تور رم؛ از 86 میلیون

کسانی که برای سفر به رم در فروردین و اردیبهشت برنامه ریزی نموده اند، می توانند به یک تور چهار روزه به مرکز ایتالیا سفر نمایند. این تور مسافران را به هتل های چهار ستاره می برد که همراه با صبحانه هستند و هزینه تور را هزار و 190 یورو معین نموده است که برابر با حدود 66 میلیون تومان می گردد. علاوه بر این مسافران باید 20 میلیون تومان هم بابت بلیت رفت و برگشت هزینه نمایند و با این حساب سفر چهار روزه به رم و اقامت در اتاق دو تخته برای هر نفر حدودا 86 میلیون تومان تمام می گردد.

کسانی که می خواهند در اتاق یک نفره هتل ساکن شوند، باید هزار و 590 دلار هزینه نمایند که بیش از 87 میلیون تومان می گردد و اگر قیمت بلیت را هم روی آن بگذاریم، 107 میلیون تومان خواهد بود. تور های ترکیبی به مقصد ایتالیا هم زیاد هستند. مثلا شما می توانید با پرداخت هزار و 490 یورو به اضافه هزینه 20 میلیون تومانی بلیت، تور هفت روزه رم و ونیز را انتخاب کنید که نزدیک به 100میلیون تومان قیمت دارد. هزینه این تور برای اتاق های یک تخته هزار و 950 یورو یا حدود 110 میلیون تومان می گردد.

تور بمبئی؛ از 42 میلیون

تور هایی که شما را به بمبئی می برند، ترکیبی هستند. برای مثال یکی از آن ها که هفت روزه است و مسافران را به بمبئی و سواحل گوآمی برد، بابت اقامت در اتاق دو تخته نفری 41 میلیون و 850 هزار تومان را دریافت می نماید. اگر بخواهید اتاق یک تخته بگیرید، باید بابت چنین توری حدودا 50 میلیون تومان هزینه کنید.

این تور افراد را در بمبئی به هتل چهار ستاره و در گوآ به هتل سه ستاره می برد. یک تور دیگر که هتلش در بمبئی چهار ستاره و در گوآ پنج ستاره است، از 57 میلیون تومان تا 67 میلیون تومان قیمت دارد. خوشبختانه تور های بمبئی شامل هزینه های اقامت در هتل، بلیت هواپیما و خدماتی، چون گشتی شهری می شوند و حتی احتیاجی نیست که برای ویزا هزینه جداگانه بپردازید. ضمناً برای گرفتن ویزای هند احتیاجی به تمکن مالی و… نیست و یک گذرنامه با حداقل هفت ماه اعتبار برای سفر کفایت می نماید.

تور لیسبون؛ از 130 میلیون

لیسبون مرکز پرتغال چندان مقصد شناخته شده ای در میان ایرانی ها نیست. با این حال این شهر جزو یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار میرود. یکی از تور هایی که شما را به لیسبون می برد بابت هفت روز اقامت در هتل چهار ستاره و اتاق دو تخته از مسافران نزدیک به 150 میلیون تومان پول می گیرد.

این تور با پرواز قطر انجام می گیرد و هزینه هواپیما هم روی همین 150 میلیون تومان معین شده. البته تور مقرون به صرفه تر هم هست. مثلا اگر هتل پنج ستاره ایبلسا را انتخاب کنید، هزینه سفر یک هفته ای شما به لیسبون 130 میلیون تومان در می آید. اگر بخواهید تور مشابهی را انتخاب کنید که مسافران را در یک هتل لوکس پنج ستاره سکونت می دهد، باید 326 میلیون تومان هزینه کنید. از آنجایی که پرتغال یک کشور اروپایی است داشتن تمکن مالی و گردش حساب سه ماهه برای گرفتن ویزا ضروری خواهد بود.

تور نیویورک؛ از 400 میلیون

نیویورک یکی از مقاصد رویایی و بسیار گران دنیا است. اما از ایران نمی توانید توری بگیرید که تنها شما را در این شهر بچرخاند. به همین دلیل اگر رویای سفر به نیویورک را در سر دارید باید سراغ تور های دور آمریکا بروید. مثلا یکی از آن ها که 18 روزه است، مسافران را به نیویورک، لاس وگاس، سانفرانسیسکو، واشنگتن و لس آنجلس می برد.

مدت اقامت این تور در نیویورک چهار روز است و مسافران در هتل های پنج و چهار ستاره اقامت خواهند داشت. هزینه چنین توری برای همین روزها، 9 هزار دلار معین شده که حدودا 400 میلیون تومان می گردد. البته این هزینه اتاق دو تخته است و این تور اتاق یک تخته ندارد. اگر بخواهید سفری 23 روزه به مهم ترین شهر های ایالات متحده داشته باشید و در هتل های پنج ستاره بمانید، باید نزدیک به 600 میلیون تومان هزینه کنید. این تور مسافران را به نیویورک، سانفرانسیسکو، لاس وگاس، واشنگتن، لس آنجلس، شیکاگو و هاوایی می برد.

منبع: فرارو

به "گزارشی باورنکردنی درباره هزینه خرید تور 10 مقصد محبوب گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی باورنکردنی درباره هزینه خرید تور 10 مقصد محبوب گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید