کرونا میزان صادرات پاکستان را 24 درصد کاهش داد

به گزارش وبلاگ هیچکس، مسئولین دولت اسلام آباد از کاهش بی سابقه و 24 درصدی میزان صادرات کشور پاکستان از زمان شروع بحران کرونا خبر دادند.

کرونا میزان صادرات پاکستان را 24 درصد کاهش داد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ هیچکس به نقل از اکسپرس نیوز؛ ویروس کرونا اقتصاد پاکستان را به وضعیتی بحرانی رسانده است.

طبق اعلام مسئولین بازرگانی پاکستان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور حجم صادرات به شدت کاهش پیدا نموده و آمارها نشان می دهند که طی این مدت صادرات پاکستان 24 درصد کمتر شده است.

دولت اسلام آباد در این خصوص توضیح داد: علت اصلی کم شدن صادرات و مسائل تجاری اعمال قرنطینه عمومی و اجباری در سراسر کشور بود که به مسائل مالی بسیار گسترده ای منجر شد.

صادرات پاکستان به کشورهایی چون ایران، چین، بنگلادش، افغانستان، سریلانکا و... به شدت کم شده و از 4 میلیارد و 678 میلیون دلار در سال 2018 به 3میلیارد و 738 میلیون دلار در یک سال اخیر رسیده است.

میزان صادرات پاکستان به کشور هند طی یک سال اخیر که علاوه بر کرونا با مشکل تنش های سیاسی میان دو کشور همراه بوده است حدود 90 درصد کاهش پیدا نموده و رکورد جدیدی خلق نموده است.

این در حالی است که روابط مالی میان پاکستان و نبپال بیشتر شده و میزان صادرات به این کشور 86 درصد افزایش یافته است.

پاکستان طی این مدت توانسته روابط خود با مالدیو را نیز افزایش دهد و میزان صادرات خود به این کشور را 37 درصد اضافه کند.

اسلام آباد همزمان با شیوع کرونا قصد داشت از قرنطینه سراسری مانع گسترش این بیماری گردد ولی با آغاز مسائل مالی مجبور شد از قرنطینه هوشمند استفاده کند که آثار مثبتی به همراه داشت و میزان بیماران را به شدت کاهش داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا میزان صادرات پاکستان را 24 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا میزان صادرات پاکستان را 24 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید