هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند

به گزارش وبلاگ هیچکس، وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته بیش از 750 نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند که آمار بیشترین موارد ابتلا به این ویروس در یک روز از زمان شروع شیوع کرونا در هند است.

هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی، وزارت بهداشت هند اضافه نمود: آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا به 5 هزار و 200 نفر رسیده است و همچنین 149 نفر در هند قربانی این بیماری شده اند.

این وزارتخانه شرح داد: از روز سه شنبه تا به امروز 25 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند که در میان این افراد یک کودک 14 ماهه وجود دارد.

ایالت ماهاراشترا واقع در جنوب هند با داشتن یک هزار و 18 مورد ابتلا به کرونا دارای بیشترین آمار این بیماری در میان سایر ایالت های هند است. پس از این ایالت، تامیل نادو با 690 مورد و دهلی با 576 مورد در رده های بعدی قرار دارند. همچنین در منطقه جامو و کشمیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 116 نفر رسیده است.

احتمال تمدید قرنطینه در هند

در همین حال دولت هند اظهار داشت که پس از درخواست ایالت های مختلف، مساله تمدید قرنطینه سراسری در این کشور آنالیز خواهد شد.

یک مقام هندی گفت: بسیاری از ایالت ها خواهان تمدید قرنطینه شده اند. اما تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

به گفته کارشانسان اقتصادی، قرنطینه سراسری هند روزانه 4.5 میلیارد دلار به اقتصاد هند صدمه می زند و تا انتها قرنطینه 21 روزه، اقتصاد هند متحمل یک ضرر 100 میلیارد دلاری خواهد شد.این عامل رشد اقتصادی هند برای سال اقتصادی جاری را به 3 یا 2 درصد کاهش خواهد داد.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت 21 روز اعلام نموده است. این قرنطینه در تاریخ 15 آوریل لغو خواهد شد. همچنین هند تمام پرواز های داخلی و خارجی را متوقف نموده و حرکت قطارها در سرتاسر این کشور لغو شده اند.

هند با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر در کوشش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد. واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند بیشترین آمار ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید