کاهش دو میلیون بشکه ای فراوری نفت اوپک پلاس از ماه آینده

به گزارش وبلاگ هیچکس، منابع مطلع می گویند اوپک پلاس موافقت نموده کشورهای عضو از ماه نوامبر در هر روز دو میلیون بشکه نفت کمتر فراوری نمایند.

کاهش دو میلیون بشکه ای فراوری نفت اوپک پلاس از ماه آینده

یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است کشور های عضو اوپک پلاس امروز (چهارشنبه) توافق کردند فراوری نفت خود را به مقدار دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این منبع بعلاوه در خصوص اقدام ائتلاف برای کاهش فراوری نفت گفت: آن ها هنوز به طور رسمی به توافق نرسیده اند، اما قبلاً رأی های خود را داده اند.

او توضیح داد که همه اعضا پس از آنالیز گزارش های بازار نفت رای های خود را اعلام نموده و انتظار می رود این کاهش در نوامبر سال جاری اجرایی گردد.

این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور های فراوریکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت های جهانی است. بعلاوه کاهش فراوری نفت نشان می دهد لابی های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه های اخیر در کوشش برای مذاکره با کشور های خلیج فارس در راستای افزایش فراوری نفت بوده، تاثیری نداشته است.

قیمت نفت خام برنت در ماه فوریه به طور جهشی به بالای 125 دلار در هر بشکه رسید. تحریم های اعمال شده علیه مسکو به وسیله آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس منجر به افزایش سرسام آور قیمت های گاز و انرژی شد، اما طی ماه های بعد، قیمت نفت تا 90 دلار هم پایین آمد.

در همان زمان، رهبران گروه 7 پیشنهاد کردند که سقف قیمتی بر نفت روسیه اعمال گردد. طرحی که مسکو آن را پوچ خوانده است.

اوپک پلاس شامل روسیه، عربستان و سایر فراوریکنندگان نفت است. این سازمان قبلا گفته بود در پی جلوگیری از نوسانات در بازار انرژی است.

وبلاگ هیچکس بین الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش دو میلیون بشکه ای فراوری نفت اوپک پلاس از ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دو میلیون بشکه ای فراوری نفت اوپک پلاس از ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید