ویژه برنامه مثلستان در دریاچه خلیج فارس

به گزارش وبلاگ هیچکس، برای آشنایی نسل تازه، با فرهنگ فولکلور ایران زمین غرفه های برنامه مثلستان با موضوع نقش ضرب المثل ها در انعکاس و تقویت هویت ملی از برنامه های جانبی جشنواره ایران عزیز به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 11 در دریاچه خلیج فارس برگزار می گردد.

ویژه برنامه مثلستان در دریاچه خلیج فارس

به گزارش وبلاگ هیچکس، مدیر روابط عمومی فرهنگی و هنری منطقه 11 با اعلام خبر گفت: ضرب المثل ها به علت اهمیتی که در فرهنگسازی و انعکاس فرهنگ مردم و هویت فردی و اجتماعی آنان دارند، مقوله ای مهم در مطالعات مربوط به هویت ملی به شمار می روند. ضرب المثل ها، زیرمجموعه فرهنگ مردم و فرهنگ مردم، یکی از عناصر مهم هویت ساز است و در واقع ضرب المثل ها، آینه فرهنگ و اندیشه های مردم و حاوی حکمت های تجربی آنان است که از دو منبع مهم دینی و ملی نشئت می گیرند. با توجه به اهمیت این موضوع برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای غرفه های مثلستان تدارک دیده شد.

به گفته سعید فرهادی، غرفه های برنامه مثلستان با تمرکز بر ادبیات کهن اقوام مختلف در جشنواره ایران عزیز تا 29 مهر ماه هر روز از ساعت 15 تا 22 در دریاچه خلیج فارس میزبان شهروندان و علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ عامه است.

علاقه مندان برای بهره بردن از برنامه های جشنواره ایران عزیز می توانند، به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب سری بزنند و بعلاوه اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی (http://iran. farhangsara.ir/)iran. farhangsara.ir (http://iran. farhangsara.ir/) در دسترس علاقه مندان است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ویژه برنامه مثلستان در دریاچه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه مثلستان در دریاچه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید