طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

به گزارش وبلاگ هیچکس، معجون تخم مرغ و شیر یک نوشیدنی فوق العاده مقوی و پروتئینی است. اگر روزه دار هستید، برای تقویت بدن در ایام ماه مبارک رمضان می توانید معجون تخم مرغ و شیر را تهیه کنید و به عنوان وعده افطاری یا سحری نوش جان کنید.

طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

مواد لازم برای تهیه معجون تخم مرغ و شیر

  • تخم مرغ شش عدد
  • پودر جوز هندی یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر دارچین نصف قاشق چای خوری
  • وانیل پودر دارچین
  • خامه صبحانه کاله خرید آنلاین یک پیمانه
  • شیر کم چرب کاله خرید آنلاین یک پیمانه

طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

مرحله اول

ابتدا شیر، خامه، وانیل، دارچین و جوز هندی را داخل یک قابلمه یا شیرجوش بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. صبر کنید تا مواد به جوش آیند و بلافاصله شیرجوش را از حرارت بردارید. مواد نباید جوش بخورند و طعم جوشیدگی بگیرند؛ بنابراین بلافاصله بعد از تماشا حباب هایی روی سطح مایع حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید تا مواد از داغی افتاده و کمی خنک گردد.

مرحله دوم

در این فاصله زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید. شیر و زرده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید و کرمی شوند. بعد از این که مایه داخل قابلمه خنک شد، کرم تخم مرغ و شیر را به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا صاف و یکدست گردد.

مرحله سوم

مجددا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حدود سه تا چهار دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا زره تخم مرغ کمی از حالت خامی در بیاید. معجون آماده سرو است. اما برای این که معجون شکل و شمایل بهتری داشته باشد، می توانید سفیده ها را هم اضافه کنید. برای این کار سفیده ها را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا آنقدر پف کند که در صورت برگرداندن کاسه نریزند. سفیده ها را به قابلمه اضافه کنید و حدود پنج دقیقه بپزید. اینطوری معجون پف دار ما آماده است. اگر رژیم لاغری دارید، می توانید برای شیرین کردن این معجون مقوی به جای شکر از عسل بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید