صدای مجذوب کننده هواپیمای بوئینگ 727 پنجاه ساله ، لحظه فرود این پرنده غول پیکر را ببینید

به گزارش وبلاگ هیچکس، صدای مجذوب کننده موتورهای هواپیمای بوئینگ 727 پنجاه ساله را در این ویدیو بشنوید.

صدای مجذوب کننده هواپیمای بوئینگ 727 پنجاه ساله ، لحظه فرود این پرنده غول پیکر را ببینید

به گزارش وبلاگ هیچکس، تا پیش از معرفی هواپیمای بوئینگ 727 تمام هواپیماها یا دو موتوره بودند و یا 4 موتوره، اما بوئینگ 727 تحولی شگرف در نسل نو هواپیماها بود.

این هواپیما 3 موتوره با ظاهر عجیب و طراحی خاص و البته زیبایی که داشت، به زودی به یکی دیگر از محصولات شاخص در بین هواپیماهای بوئینگ تبدیل شد و در بین دیگر رقیبان جای محکمی برای خود دست و پا کرد.

هواپیما بوئینگ 727 با طراحی زیبا، بهینه سازی در مصرف سوخت، مهندسی مجدد در طراحی فلپ های پروازی برای عملکرد بیشتر و بهتر و بعلاوه بهبهود و افزایش قدرت تیک آف و لندینگ به سرعت به یک محصول شاخص تبدیل شد. بوئینگ 727 در عصر خود بی نظیرترین هواپیما ممکن بود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که طراحی و ساخت بوئینگ 727 الگویی برای مهندسان روسی بود و به واسطه آن هواپیماهای توپولوف را طراحی کردند. بوئینگ 727 در زمره اولین جت هایی است که به ایران وارد شد. در دهه 60 میلادی بوئینگ های 727 به ایران وارد شدند.

یکی از برترین ویژگی های بوئینگ 727 توانایی عملیاتی و فرود آن در باندهای پروازی کوچک بود که این ویژگی را از طراحی مناسب و خاصی که در بال ها داشت به دست آورده بود.

خاص ترین ویژگی این هواپیما نیز این بود که بوئینگ 727 آخرین نسل از هواپیماهای جهان بود که خدمه پروازی آن سه نفر بودند، یک مهندس پرواز و دو خلبان.

تمام بوئینگ های 727 در ایران از کار برکنار شده اند و آخرین نسل از این هواپیما در سال 1397 در مسیر تهران به زاهدان پرواز کرد و برای همواره بازنشست شد. در شرکت ایران ایر اما تا پیش ازین تعداد 9 فروند از این هواپیما وجود داشت و همانطور که انتظار دارید همگی آنها بازنشست شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "صدای مجذوب کننده هواپیمای بوئینگ 727 پنجاه ساله ، لحظه فرود این پرنده غول پیکر را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای مجذوب کننده هواپیمای بوئینگ 727 پنجاه ساله ، لحظه فرود این پرنده غول پیکر را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید