زیباترین جاده های ایران را ببینید

به گزارش وبلاگ هیچکس، تماشای جاده و جهت آن یکی از جذابیت های سفر است. اگر اهل سفر با خودرو شخصی باشید، حتما در سفرهایتان به جاده های زیبایی برخورد کرده اید.

زیباترین جاده های ایران را ببینید

آیا اهل سفر با خودروی شخصی و لذت بردن از راستا سفرتان هستید؟ دوست دارید به سفری بروید که راستای زیبا داشته باشد و به وجدتان بیاورد؟ این مطلب مخصوص شماست. قصد داریم شما را با زیباترین جاده های کوهستانی ایران آشنا کنیم. با وبلاگ هیچکس همراه باشید.

جاده اسالم به خلخال؛ از زیباترین جاده های کوهستانی ایران

جاده اسالم به خلخال بی شک زیباترین جاده جنگلی ایران است. مه مهمان همیشگی پیچ وخم های سرسبز جاده اسالم به خلخال است. این جاده جنگلی و کوهستانی آن قدر زیباست که آن را یکی از جاذبه های گردشگری گیلان و اردبیل می دانند.

جاده چالوس

زیبایی جاده چالوس در پاییز و بهار توصیف ناپذیر است. باید بروید، ببینید و لذت ببرید. طوفان رنگ های پاییزی در درختان اطراف جاده، جاده چالوس را به عروسی زیبا در دل کوهستان تبدیل می کند.

جاده دوهزار سه هزار

این جاده از شهرستان تنکابن شروع می شود و مسافران را به قله سیالان می رساند. این جاده زیبا و رویایی یکی از جاده های جنگلی ناشناخته ایران است که با طبیعت بکر و صدای پرندگانش، همچون بهشتی زمینی، در غرب مازندران خودنمایی می کند.

جاده سیاهکل به دیلمان؛ یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران

این جاده 45کیلومتری، با درختان درهم تنیده و سرسبزش، دست کمی از بهشت ندارد. جاده سیاهکل به دیلمان امکانات رفاهی مناسب و جا برای چادرزدن هم دارد.

جاده هجیج به اورامان

یکی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران در کردستان و منطقه اورامان است. اورامان یکی از روستاهای پلکانی و زیبای کردستان است. دره های عمیق و پیچ وخم حیرت انگیز جاده و آب وهوای مطبوع آن ازجمله مجذوب کنندهیت های جاده هجیج به اورامان است که هر مسافری را شگفت زده می کند.

جاده ارس به جلفا

جاده ارس به جلفا جاده مرزی دلپذیری است که در شمال غرب ایران واقع شده است. این جاده در حاشیه رود مرزی ارس واقع شده است و منظره زیبایی از رود و کوه های اطراف آن به نمایش می گذارد. جنگل های اطراف جاده و منظره کشور ارمنستان هم یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این جاده زیبا است.

جاده سپیدان به نورآباد

جاده های مرکزی ایران هم زیبایی هایی دارد که باورکردنی نیست؛ مثلا جاده سپیدان به نورآباد. دشت هایی که در بهار پر از گل می شود و رودخانه های خروشان و دره های زیبا از مجذوب کنندهیت های این جاده به شمار می آید.

جاده گرگان به شاهرود

این جاده یکی دیگر از بهشت های زمینی ایران است. نمایی کوهستانی از جنگل های دیرینه هیرکانی و پیچ وخم جاده، تصویری است که در جاده گرگان به شاهرود خواهید دید. مزارع سبز گندم و شالیزارهای اطراف جاده نیز منظره ها چشم نوازی دارد.

جاده چابهار به بندر گواتر

جاده ساحلی چابهار به بندر گواتر یکی از جاده های متفاوت ایران است. از یک طرف، منظره خط ساحلی سواحل مکران و از طرف دیگر، صخره های بزرگ منظره ای مجذوب کننده به وجود آورده است که مشابه آن را در هیچ کجای ایران پیدا نخواهید کرد. برای دیدن مجذوب کنندهیت های ایران، شهرهای عجیب ایران را بشناسیم را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تفریح یک روزه در تاریخ گمشده تهران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "زیباترین جاده های ایران را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاده های ایران را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید