رونمایی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ایران

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایسنا نوشت: بخشی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ساخته شده از طریق پژوهشگاه هوا فضا در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار رونمایی شد.

رونمایی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ایران

بخشی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ساخته شده از طریق پژوهشگاه هوا فضا امروز با حضور محدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار رونمایی شد.

این کپسول زیستی که با انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی ایران با پژوهشگاه هوافضا طراحی و ساخته شده است، 15 آذرماه از پایگاه فضایی سمنان پرتاب شد. سازمان فضایی ایران بعد از توقف 10 ساله با همکاری دانشمندان کشور جدیدترین کپسول زیستی خود را با وزن 500 کیلوگرم و با پرتابگر سلمان که قابلیت پرتاب کپسول های زیستی با وزن نیم تُن را دارد، در روز چهارشنبه 15 آذرماه با موفقیت به ارتفاع 130 کیلومتری زمین پرتاب کرد و به زمین بازگشت. از زمان پرتاب این کپسول تا لحظه فرود 15 دقیقه زمان برده است.

این کپسول زیستی قادر به حمل انسان نیست، اما طبق اعلام سازمان فضایی این کپسول دارای قابلیت های بسیار پیشرفته تر و بهتری به نسبت کپسول های قبلی است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رونمایی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تصاویر دوربین های نصب شده روی کپسول زیستی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید