دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می گردد

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می گردد.

دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می گردد

نادر فلاحی اظهار کرد: به علت بعضی مسائل، شاهد تخریب دیوار حیاط حمام تاریخی منصوریه بودیم که به محض اطلاع از موضوع، بلافاصله کارشناسان مربوطه این اداره کل از محل بازدید کردند تا با ارزیابی دقیق در زمینه بازسازی این بنا اقدام سریع انجام گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: پس از آنالیز های اولیه مصالح مورد احتیاج برای بازسازی و احداث دیوار حیاط حمام منصوریه تامین و عملیات اجرایی آن شروع شده و در حال حاضر نیز ادامه داد.

به گفته وی با توجه به پیشرفت کار و در اولویت بودن بازسازی این بنا، با تسریع در عملیات اجرایی شاهد احداث و بازسازی این دیوار بنای تاریخی خواهیم بود و مسئله ای در این ارتباط وجود ندارد.

فلاحی به اشاره به دغدغه های موجود مدنی در این خصوص یادآور شد: با توجه به اینکه این ملک مشارکتی و در دست وراث است، برای بازسازی بنا براساس ضوابط و مقررات میراث فرهنگی احتیاج است که مالکان با اداره کل میراث فرهنگی استان مشارکت داشته باشند اما متاسفانه به علت ناهماهنگی موجود بین وراث تا به امروز در این زمینه اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قوانین برای بازسازی بنا حداقل باید 50 درصد هزینه به وسیله مالک هزینه گردد و در غیر این صورت نمیتوان نسبت به بازسازی اقدام کرد، گفت: به علت اهمیت موضوع، بلافاصله بعد از اطلاع عملیات بازسازی دیوار تخریب شده با تامین هزینه ها و مصالح مورد احتیاج به وسیله این اداره کل شروع شده است.

منبع: همگردی

به "دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید