آغاز فصل تازه کاوشهای باستان شناسی کنار صندل

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایلنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، آغاز فصل تازه کاوشهای باستان شناسی کنار صندل صورت پذیرفت.

آغاز فصل تازه کاوشهای باستان شناسی کنار صندل

سعید شاهرخی گفت: وقفه بوجود آمده در کاوش ها موجب تخریب قسمتهایی از تپه ها و بعلاوه اشیای تاریخی بدست آمده شده و در این عملیات تازه مهمترین برنامه، نجات بخشی و حفظ آثار بدست آمده در این تپه ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه موضوع پژوهش و کاوش ها در مرحله دوم این عملیات قرار گرفته است، ادامه داد: مطالعه و آسیب شناسی اولیه و تخمین زمان برای بازسازی و حفاظت از آثار بدست آمده نیز جزو مهمترین اهداف پایگاه باستان شناسی است.

او اعلام کرد: بسیاری از آثار بدست آمده همچنان مطالعه نشده اند و احتیاج به مستندسازی دارند که تهیه بانک اطلاعاتی جزو اولویت های ما خواهد بود.

شاهرخی اعلام نمود: دکتر سید منصور سیدسجادی از باستان شناسان بزرگ کشور است که پیشتر کاوش در محوطه باستانی شهر سوخته واقع در سیستان را بر عهده داشته و از او به عنوان ناجی شهر سوخته نام برده می گردد. کاوش های چندین ساله سید سجادی و کوشش های او منجر به ثبت جهانی این محوطه باستانی شد.

منبع: همگردی

به "آغاز فصل تازه کاوشهای باستان شناسی کنار صندل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فصل تازه کاوشهای باستان شناسی کنار صندل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید