خانه قدیمی خریداری کنید؛ توریست جذب کنید

به گزارش وبلاگ هیچکس، تا همین یک دهه پیش هیچ خانه قدیمی از زیر نگاه مهندسان سالم نمی ماند. کافی بود یک خانه آجری لب خیابان بیفتد؛ یک ماه بعد یک آپارتمان به جای آن قد علم می کرد. اما گاهی خانه قدیمی را برای ساخت و ساز نمی خرند بلکه خریدار از آن با ساخت قدیمی اش درآمدزایی می نماید. با توجه به اینکه در هر کوچه به ندرت خانه های قدیمی دیده می گردد برای افرادی که دنبال این خانه ها می گردند راه دیگری هنوز وجود دارد. سایت خبرنگاران و قسمت جست و جو بالای هر پوشه، این امکان را فراهم نموده که با رفتن به بخش املاک، کلمه حیاط را در آن جست و جو کنید تا تمام گزینه ها مقابل چشمتان سبز گردد.

خانه قدیمی خریداری کنید؛ توریست جذب کنید

قهوه ات را در حیاط خانه بنوش

برخی از ساختمان های قدیمی برای تاسیس یک کافه مورد استفاده قرار می گیرند. گشتن در بافت قدیمی برای نسل جوان سرگرمی مجذوب کنندهی به شمار میرود. برخی از آنها ترجیح می دهند فراغت خود را به جای کافه های لوکس پنت هاوس برج ها، در حیاط قدیمی بگذرانند.

خانه قدیمی مناسب بازسازی را اینجا پیدا کنید

رستوران در خانه های قدیمی

اگر خودمان خانه ای با پنجره های مشرف به حیاط نداریم می توانیم به یکی از رستوران ها با این سبک برویم و شام بخوریم. در سال های گذشته در شهر تهران چندین مورد از این خانه ها به رستوران تبدیل شده اند که یکی از آن ها در محله قدیمی در نوفل لوشاتو واقع شده است.

  • بیشتر بخوانید: هزینه ساخت خانه شامل چه مواردی است؟

دیزی سرا با نقش و نگار قدیمی

نوع غذایی که در رستوران های قدیمی سرو می گردد با فضای آن ارتباطدارد. مثلا دیزی سرا با چیدمان سنتی کاربری مناسبی برای این ساختمان های قدیمی است. برخی از دیزی سراها نقش و نگارهای دوران صفوی را هم روی وبلاگ هیچکس و حتی سقف مشابه سازی می نمایند تا یک شام ساده به سفری در دل تاریخ تبدیل گردد. یکی از این دیزی سراهای معروف در خانه قدیمی در خیابان ویلا واقع شده است.

فصل احیای گرمابه ها

برخی به اشتباه فکر می نمایند که حمام عمومی را هم می توانند احیا و در آن کافه تاسیس نمایند. در صورتی که سقف حمام ها عمدتا کوتاه و محیط آن مرطوب است. برترین کاربری برای سودآور شدن حمام های قدیمی، بازسازی حمام های ایرانی به شکل توریستی است.

صنایع دستی را در این خانه ها بفروشید

معمولا نزدیک به موزه ها یا آثار تاریخی مغازه هایی وجود دارد که صنایع دستی یا کتاب های قدیمی می فروشد. اگر خانه قدیمی نزدیک این محیط ها پیدا کردید با تاسیس چنین مغازه ای می توانید توجه توریستان را به خود جذب کنید. آنها معمولا برای خرید یادگاری از ایران یا سوغاتی دنبال چنین مغازه هایی می گردند.

خانه بومگردی، اقامت مقرون به صرفه و زیبا

برای تشویق دیگران به سفر به شهرتان احتیاج به کار بزرگی ندارید. اول یک خانه قدیمی پیدا کنید، یک کرسی وسط اتاق بگذارید. چند دست رخت خواب تهیه کنید. در سال های گذشته بسیاری از افراد با این شیوه عایدی زیادی کسب نموده اند. شما نیز با خرید یک خانه قدیمی در شهرتان می توانید سالانه به توریستدی شهر یاری کنید.

در ویدیو زیر می توانید داستان بازسازی یک خانه در کشور کرواسی و تبدیل کردن آن به مکانی زیبا و مناسب توریستی را ببینید:

ساختمان قدیمی جایگزین هتل

یکی از شهروندان شهرکردی خانه ای قدیمی داشته و به جای اینکه آن را خراب کند و دوباره بسازد با ترمیم دوباره اش هتل قدیمی از آن ساخته که سالانه به جذب تعداد بالایی توریست می پردازد. این هتل چند اتاق مجزا و دارای سرویس بهداشتی و حمام جداگانه است.

اقامت کوله گردها در هاستل

هاستل معمولا توریستان متفاوت تری را جذب خود می نمایند. بیشتر این توریستان با یک کوله پشتی وارد کشور نو می شوند و دنبال پیدا کردن هاستلی مقرون به صرفه می گردند. حالا اگر ساختمان این هاستل هم نماینده ای از معماری و تاریخ یک کشور باشد برایشان مجذوب کننده تر می گردد.

کارگاه فراوری صنایع دستی

خانه های قدیمی با صنایع توریستی و میراث فرهنگی ارتباط زیادی دارد. یعنی اگر زمینه کاری شما به صنایع دستی مربوط باشد می توانید به جای خرید یک ملک گران یک خانه قدیمی مقرون به صرفه تر خریداری کنید و آن را به کارگاه تبدیل کنید. کاری که یکی از شهروندان شهرستان انار استان کرمان با خانه خود برای کارگاه فرش بافی اش انجام داده است.

  • مطلب کاربردی مرتبط: راهنمای خرید موکت برای خانه و اداره

گالری و نمایشخانه

ساختمان های قدیمی یکی از بهریتن مکان ها برای تاسیس محیط های فرهنگی مانند گالری و نمایش خانه هستند. بعلاوه می توان این گالری را در نزدیکی کافه ای تاسیس کرد که مشتریان کافه به سمت گالری راهنمایی گردد. نمایش خانه دا در تهران در ملکی قدیمی واقع شده است.

سهرابی صاحب یک بنگاه مشاور املاک درباره سودآوری از خانه های قدیمی می گوید: خانه ای که برای این کاربری ها می خرید بهتر است بدون پله باشد. اگر رستوران یا کافه شما پله داشته باشد بخش زیادی از مشتریان امکان استفاده از آن را ندارند. خانه مورد احتیاج کافه و رستوران به جای اتاق به یک سالن بزرگ احتیاج دارد تا جای چیدمان میز و جایگاه را داشته باشد. یکی از نکات مهم برای استفاده از خانه قدیمی محله آن است. نمی توان در محله فروش لوازم خانگی گالری تاسیس کرد و انتظار استقبال داشت. این خانه های قدیمی ممکن است مسائل زیرساختی فاضلاب، لوله کشی و برق کشی داشته باشد و شما را بعدا به دردسر بیاندازد. قبل از خرید از استخوان دار بودن آن مطمئن شوید.

منبع: بلاگ دیوار

به "خانه قدیمی خریداری کنید؛ توریست جذب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه قدیمی خریداری کنید؛ توریست جذب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید