در سفر به مالزی کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، مالزی یکی از متنوع ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که فرهنگ های مختلفی را درون خودش جای داده و ترکیبی از آداب و رسوم، غذاها و مذاهب مختلف را در آن می توان مشاهده کرد. از جزایر بزرگ آن گرفته تا کوه ها، ارتفاعات حاصلخیز و جنگل های بارانی استوایی، این کشور پر از جاهای دیدنی است که در ادامه به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم. همراه با ما باشید.

در سفر به مالزی کجا بریم؟

10. شهر ملاکا

Melaka

شهر ملاکا (Melaka) موقعیت بسیار مهمی در مسیر دریایی بین هند و چین در سواحل جنوب غربی مالزی را اشغال نموده و همین نیز سبب شده تا برای قرن ها بین هندی ها، پرتغالی ها، بریتانیایی ها و بعلاوه هلندی ها بر سر آن جنگ باشد. حالا نیز این شهر مدرن مالزی به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده که مملو از معماری، فرهنگ، سنت ها و غذاهایی است که میراث غنی آن را منعکس می نمایند. اینجا به عنوان دیگ فرهنگ ها شناخته می گردد و از چندین منطقه تشکیل شده که هر کدام ویژگی و جاذبه های خاص دارند.

9. ارتفاعات کامرون

Cameron Highlands

ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) در رشته کوه های تیتیوانگسا یکی از قدیمی ترین مقاصد گردشگری مالزی به شمار می رود که سفری خنک و در راستای دوری از گرمای منطقه ها پست را برای گردشگران فراهم می آورد. این دشت زیبا با مجذوب کنندهیت های باغ های انگلیسی پیشرفته و چشم انداز ها سرسبز، مزارع گل های رنگارنگ، مزارع چای، جنگل ها، دریاچه ها، حیات وحش و تفریحات در فضای باز را ارائه می دهد.

8. کوتا کینابالو

Kota Kinabalu

کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) مرکز استان صبا در مالزی بورنئو است و به عنوان یک مقصد گردشگری به شدت در حال رشد شناخته می گردد و نزدیکی آن به جزایر گرمسیری، جنگل های بارانی، پناهگاه های حیات وحش، پارک های ملی و بعلاوه مرتفع ترین قله مالزی یعنی کوه کینابالو نیز در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده اند. اینجا که بیشتر اوقات به وسیله افراد بومی با عنوان KK نامیده می گردد، مرکز شهر کوچکی است که تعداد بناهای تماشای، بناهای یادبود و یک رصدخانه دارد و چشم انداز های خارق العاده و تماشایی از شهر را ارائه می نماید.

7. جزایر پرهنتیان

Perhentian Islands

جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands) مجموعه ای از جزایر بسیار زیبا با حاشیه مرجانی در سواحل شمال شرقی مالزی به شمار می رود که فاصله چندانی از مرز تایلند نیز ندارد. دو جزیره اصلی، پرهنتیان بسار و پرهنتیان کیسیل هستند و دومی نیز مسافران بیشتری را به خودش جذب می نماید چراکه اقامتگاه های ارزان تری دارد و این در حالی است که جزیره اولی بیشتر برای خانواده های ثروتمند مناسب است. این جزایر بعلاوه مکانی بسیار ایده آل برای غواصی به شمار می روند و در آنجا می توان انواع گونه های ماهی، لاک پشت و کوسه را مشاهده کرد.

6. شهر کوچینگ

Kuching

شهر کوچینگ (Kuching) بزرگترین شهر در جزیره بورنئو به شمار می رود که پایگاه بسیار محبوبی برای کاوش در جنگل های بارانی بورنئو و استان ساراواک است. با این حال، اینجا جاذبه های بسیار زیادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد که می توانند در طول اقامت خودشان، از جاذبه های تاریخی گرفته تا بازارهای شلوغ و تفریحات در فضای باز تماشا نمایند. اینجا با آسمان خراش ها و معماری مدرنش در پیرامون جنگل های سرسبز، چشم انداز منحصربه فردی را ارائه می نماید و این در حالی است که قرارگیری شهر در ساحل رودخانه ساراواک نیز زیبایی آن را دو چندان نموده است.

5. شهر پنانگ

Penang

شهر پنانگ (Penang) در تنگه مالاکا در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده و به علت شهرک جورج تاون تاریخی و بعلاوه تنوع آشپزی غنی اش، یک مقصد گردشگری محبوب و مشهور به شمار می رود. موقعیت این شهر در امتداد یکی از پر مسافرترین مسیرهای کشتی رانی دنیا نیز آن را پر از فرهنگ ها، معماری ها و غذاهای مختلف نموده است.

4. شهر کوالالامپور

Kuala Lumpur

کوالالامپور (Kuala Lumpur) در کمتر از 200 سال پیش یک شهر آرام و کوچک در غرب مالزی بوده اما امروزه، آن روستای کوچک به مرکز مالزی و بزرگترین کلان شهر آن تبدیل شده است. این شهر پر جنب و جوش پر از فرهنگ های مختلف است و بیشتر به خاطر آسمان خراش ها و فروشگاه های بزرگ و مجذوب کننده خودش معروفیت دارد. این شهر در مقایسه با بعضی از بزرگترین شهرهای دنیا، یکی از ارزان ترین مقاصد سفر به شمار می رود.

3. تامان نگارا

Taman Negara

تامان نگارا (Taman Negara) سه استان را در بخش شمالی مالزی غربی در بر می گیرد و قدیمی ترین جنگل بارانی استوایی در دنیا به شمار می رود. این پارک ملی، مقصد محبوبی برای اکوتوریسم و ماجراجویی در حیات وحش به شمار می رود و می توان در آنجا انواع گیاهان کمیاب، پرندگان عجیب و غریب و حیوانات نادر همانند ببر مایایی، فیل آسیایی و کرگدن سوماترایی را مشاهده کرد. بیشتر بازتماشامایندگان اینجا نیز از شهر کوآلا تاهان می گذرند، شهری که در آن سوی رودخانه و پارک ملی قرار گرفته است.

2. جزیره لنکاوی

لنکاوی

جزیره لنکاوی (لنکاوی) در سواحل شمال غربی مالزی در دریای آندامان واقع شده و یک مجمع الجزایر متشکل از 99 جزیره است که پر از سواحل بسیار زیبا، جنگل های بارانی، درختان حرا و کوهستان های پوشیده از جنگل است و همین نیز آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری مالزی تبدیل نموده است. در سال های اخیر، تفرجگاه ها، هتل ها و رستوران های زیادی در اینجا ساخته شدند که امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

1. پارک ملی گونونگ مولو

Gunung Mulu National Park

پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu National Park) بیشتر به خاطر صخره های کارسک آهکی فوق العاده و سیستم های غاری خارق العاده اش معروف است که از آن به عنوان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی در تمام جنوب شرقی آسیا یاد می نمایند. این پارک ملی که در مالزی بورنئو در استان ساراواک واقع شده، بعضی از بزرگترین و طولانی ترین سیستم های غاری دنیا را دارد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به مالزی کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به مالزی کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید