تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ هیچکس، استاندار آذربایجان شرقی از اقدامات و کوشش های مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی تقدیر کرد.

تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هیچکس ، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در ملاقات با رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون اضافه نمود: نسبت اقتصادی مصارف به منابع در استان از سوی بانک توسعه تعاون در قیاس با سایر بانک ها بی نظیر است. چراکه این رقم در سایر بانک های دولتی زیر 60 درصد و در بانک های خصوصی نیز تک رقمی است.

وی با اشاره به نام بانک توسعه تعاون گفت: همان طور که از برند این بانک نیز تعیین است؛ بانک توسعه تعاون تأمین کننده اقتصادی توسعه است به همین دلیل باید در راستا توسعه پیشگام باشد.

پورمحمدی محافظه کار شدن بانک ها را یک آسیب جدی در راستا فعالیت های اقتصادی خواند و اضافه نمود: به نظر می رسد بعضی برخوردهای قضایی و ورود دستگاه های نظارتی بانک ها را در عمل به تعهداتشان محافظه کارتر نموده است که این امر صدمات فراوانی به حمایت از فراوری و کارآفرینی می زند.

وی به فعالیت پنج هزار واحد فراوریی و صنعتی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: میزان فعالیت و سرمایه گذاری بانک ها در استان زیبنده صندلی و نام آذربایجان شرقی نیست چراکه این منطقه نه تنها شامل استان های شمال غرب کشور بلکه دریچه بازار 350 میلیون نفری اوراسیا است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه نمود: 35 درصد قطعات خودروی کشور در این استان فراوری می گردد؛ آذربایجان شرقی پایتخت فراوری شیرینی و شکلات کشور است؛ وجود شهرک های صنعتی متعدد به ویژه شهرک سرمایه گذاری خارجی با 40 درصد سرمایه گذار خارجی از دیگر ظرفیت های استان است.

پورمحمدی ادامه داد: در کنار حمایت از اشتغال؛ ورود بانک ها در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت ها نیز بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است زیرساخت های محوری ازجمله راه، راه آهن؛ صنایع پایه ازجمله فولاد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی میزان نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی را 9 درصد خواند و اذعان داشت: پایین بودن نرخ بیکاری نه به خاطر اینکه شرایط خوبی در استان ازلحاظ اشتغال وجود دارد بلکه بیشتر به خاطر روحیه سخت کوشی مردمان این منطقه است.

پورمحمدی همچنین به میزان صادرات غیرنفتی استان اشاره نمود و اضافه نمود: سال جاری میزان صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش نشان می دهد. وی ادامه داد: سال جاری باوجود شیوع کرونا میزان تعدیل نیروی کار در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید