بیماری های تنفسی جای سرطان ها را می گیرد؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش موارد بیماری های تنفسی در کشور را با تغییرات آب و هوایی مرتبط دانست و گفت: بیماری های تنفسی دارد جای سرطان ها را به عنوان دومین عامل بیماری ها می گیرد.

بیماری های تنفسی جای سرطان ها را می گیرد؟

به گزارش مهر، جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تغییرات اقلیمی موجب گرم شدن زمین، افزایش دی اکسیدکربن، بالا آمدن سطح آب دریاها، بروز سیلاب ها، تغییرات آب و هوایی، گرد و غبار، کاهش منابع آب، باران های سیل آسا و به هم ریختگی فصول شده است.

وی ادامه داد: اندازه انرژی تا سال 2030 به 2.6 وات بر مترمربع و در سال 2090 به 8.5 وات بر مترمربع می رسد. وقتی درجه حرارت در مقیاس جهانی بیشتر از 3 درجه بالا برود، کره زمین دیگر جای زندگی نخواهد بود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش بیماری هایی نظیر وبا را محصول این شرایط مطرح نمود و گفت: سیاست ها باید به سمت تغییر سیستم پیش برود. ارتقای سطح دانش مردم درباره بیماری ها، ایمنی آب و غذا، بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد، بروزرسانی راهنما های بالینی، افزایش آگاهی در سطح دانشگاه ها و جامعه و افزایش آگاهی کارکنان سلامت به مهار تبعات تغییرات اقلیمی یاری می نماید.

جندقی اضافه نمود: در سطح وزارت بهداشت، یک کمیته ملی در خصوص تغییرات اقلیم داریم و دو برنامه ملی نیز با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیدو در حال انجام است.

وی از تهیه نقشه ارزیابی ملی این تغییرات در سال های 2013، 2019 و 2021 اطلاع داد و گفت: باید به سمت کاهش مصرف انرژی های فسیلی و فراوری انرژی پاک و توسعه کشاورزی هایتک در جهت کاهش مصرف آب پیش برویم.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در بخشی از جغرافیای کشور 340 روز آفتابی در سال داریم، بیان نمود: با استفاده از این فرصت قادر هستیم نیمی از انرژی کشور را از این راه فراوری کنیم.

جندقی اضافه نمود: در 6 استان کشور با انجام اقداماتی در خصوص آب و هوا های سرد، گرم، خشک و معتدل و بعلاوه بلایا، جمعیت و محیط و سلامت توانسته ایم اطلاعات لازم را به دست بیاوریم.

وی به اهمیت تجمیع اطلاعات مختلف به دست آمده به وسیله ارگان های مختلف در عرصه سلامت اشاره نمود و گفت: با تجمیع این اطلاعات می توانیم شرایط سلامت را بهتر ترسیم کنیم و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

منبع: فرارو

به "بیماری های تنفسی جای سرطان ها را می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های تنفسی جای سرطان ها را می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید