کشت 2 هزار هکتار چغندرقند پاییزه، آبرسانی سیار به 15 روستای سرپل ذهاب

به گزارش وبلاگ هیچکس، رئیس جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت : کشت 2 هزار هکتار چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

کشت 2 هزار هکتار چغندرقند پاییزه، آبرسانی سیار به 15 روستای سرپل ذهاب

به گزارش خبرنگار از ، اردشیر نورمحمدی رئیس جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت : کشت پاییزه چغندر قند نسبت به کشت بهاره مصرف آب کمتر، میانگین عملکرد بالاتر و جهت اصلاح خاک از کشت های مناسب است که و توسعه این کشت از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در سال های آینده است.

او گفت : با همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در چندسال گذشته ترویج الگوی کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپل ذهاب به خوبی انجام گرفته است به صورتی که در سه سال گذشته 2 بار چغندرکار نمونه کشوری از شهرستان سرپل ذهاب منتخب شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه نمود: پارسال با تولید52 هزار تن محصول چغندر قند، 640 میلیارد ریال عایدی زایی ایجاد شد که به علت وجود اراضی کشاورزی مرغوب و کار کارشناسی بوده است.

نورمحمدی اضافه نمود: با کشت محصولات استراتژیک به صورت اصولی و مهندسی می توان بیشترین بهره برداری را انجام داد.

او گفت: افزایش بهره وری آب از مزایایی است که کشت چغندرقند در تناوب زراعی دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب گفت: 15 روستای این شهرستان با توجه به مسائل خشکسالی و کمبود آب با استفاده از تانکر آبرسانی سیار می گردد.

احمد احمدی اضافه نمود: به منظور برخورداری همه مردم شهرستان از آب شرب همراهی و توجه جدی مردم به صرفه جویی در مصرف آب لازم است.

او ادامه داد: در مساله تامین آب شرب، در بعضی از روستا ها نیازمند یاری و همراهی مردم هستیم و به طور قطع با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، بسیاری از مسائل این حوزه حل خواهد شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب سرپل ذهاب گفت: یکی از موضوعاتی که مسائل را در تامین آب شرب بیشتر می کرد قطعی برق و در پی آن خاموشی پمپ های آب بود که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب به حداقل ممکن برسد.

او ادامه داد: شهرستان سرپل ذهاب 31 هزار انشعاب آب شهری و روستایی دارد.

او اضافه نمود: فرسودگی تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه توزیع و از طرفی هم اضافه برداشت ها، علت کمبود و قطعی آب بعضی روستا های بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت 2 هزار هکتار چغندرقند پاییزه، آبرسانی سیار به 15 روستای سرپل ذهاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت 2 هزار هکتار چغندرقند پاییزه، آبرسانی سیار به 15 روستای سرپل ذهاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید