بیش از 32 نسخه نفیس ادبی به همت کتابخانه ملی بازسازی شد

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از بازسازی و بازسازی بیش از 32 نسخه کتاب فرهنگی و ادبی در این اداره کل اطلاع داد و مطرح کرد که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای رسالت ذاتی خود آمادگی بازسازی و بازسازی اسناد حقیقی و حقوقی را اعلام می نماید.

بیش از 32 نسخه نفیس ادبی به همت کتابخانه ملی بازسازی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به بازسازی و بازسازی آثار ادبی در اداره کل بازسازی و حفاظت این سازمان، گفت: در راستای اهداف کلان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه حفاظت و نگهداری از میراث مستند و احیای هویت ملی، بیش از 32 نسخه از کتب ادبی و فرهنگی در این اداره کل بازسازی و بازسازی شده است.

وی اضافه نمود: کتب بازسازی شده شامل دیوان اشعار، مکاتبات شعرا و توضیح های نوشته شده برای بعضی از این آثار است.

مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: از شاخص ترین این نسخ نفیس که اغلب دست نویس و بعضی چاپ سنگی هستند؛ می توان به چهار جلد دیوان حافظ، یک جلد نسخه گنج الگنج، پنج جلد شاهنامه فردوسی، پنج جلد از آثار سعدی شامل بوستان، گلستان و کلیات آثار وی، دو جلد دیوان خمسه نظامی، یک جلد کتاب مثنوی مولوی و یک جلد دیوان صائب تبریزی اشاره نمود.

حدادی ادامه داد: بعلاوه در این بین آثار ادبی دیگری از شعرا و نویسندگان بزرگ در اداره کل بازسازی و بازسازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بازسازی و بازسازی شده است که می توان به کلیله و دمنه، مرزبان نامه، توضیح گلشن راز، دیوان نظیری نیشابوری، دیوان امیر شاهی سبزواری، آثار امیر خسرو دهلوی، مکاتبات ملک الشعرای بهار، یادداشت های نیما یوشیج و غیره اشاره نمود.

وی یادآور شد: به منظور حفاظت بهتر این آثار، پس از انجام مراحل بازسازی برگ ها، در صورت احتیاج به بازسازی جلد و یا ساخت جلد انجام می گردد و بعلاوه برای نسخ نفیس جعبه حفاظتی طراحی و ساخته شده است.

حدادی گفت: اداره کل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی به عنوان متولی این امر، همیشه خدمات حفاظتی و بازسازیی را به اشخاص علاقمند به حفظ و نگهداری از میراث ادبی، عرفانی و غیره ارائه می دهد.

مدیرکل بازسازی و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام کرد: اسنادی که احتیاج به بازسازی دارند هم به وسیله اشخاص حقیقی و هم به وسیله سازمان های دولتی و خصوصی به این اداره کل ارسال می شوند و بر اساس مقدار آسیب وارد شده به اسناد اقدامات حفاظتی برپایه مقررات و تعرفه مصوب سازمانی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بیش از 32 نسخه نفیس ادبی به همت کتابخانه ملی بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 32 نسخه نفیس ادبی به همت کتابخانه ملی بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید