ایده تازه و عجیب دانشمندان برای شناسایی بیگانگان

به گزارش وبلاگ هیچکس، دانشمندان بعلاوه می گویند اگر بیگانگان از روش تاب پیمایی استفاده نمایند، شناسایی آن ها باید با یاری همین فناوری از روی زمین ممکن باشد؛ زیرا این فضاپیما ها هم موج گرانشی ایجاد می نمایند.

ایده تازه و عجیب دانشمندان برای شناسایی بیگانگان

گروهی از اخترفیزیکدانان از چند مؤسسه علمی در آمریکا در مقاله ای به صورت مشترک به طرح این ایده پرداخته اند که بشر برای جست وجو در پی بیگانگان می تواند از رصدخانه موج گرانشی با تداخل سنج لیزری (LIGO) استفاده کند. البته شناسایی موجودات فضایی با این روش احتیاجمند حضورشان در فضاپیما های بسیار بزرگ است.

به گزارش وب سایت Phys، مسئله ای که در حال حاضر برای شناسایی حیات فرازمینی وجود دارد، مسئله ای به نام پارادوکس فرمی است؛ یعنی دانشمندان تا به امروز نتوانسته اند حتی کوچک ترین نشانه مبنی بر وجود بیگانگان را تشخیص بدهند. با این وجود، اکنون گروهی از پژوهشگران می گویند با پیشرفت فناوری می توانیم به شناسایی امواج گرانشی بپردازیم و از این طریق بیگانگان را پیدا کنیم.

فضاپیمای بیگانگان باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

ولی برای اینکه شناسایی حیات فرازمینی با این روش ممکن باشد، به چند مؤلفه احتیاج است. اول، جرم لازم برای ایجاد تغییرات گرانشی که از زمین قابل مشاهده باشد، باید بسیار زیاد باشد. آن ها می گویند برای شناسایی بیگانگان باید فضاپیما های آن ها را ببینیم و این فضاپیما ها احتمالاً باید ابعادی در میزان سیاره مشتری داشته باشند.

دوم، سرعت حرکت این فضاپیما ها باید خیلی زیاد باشد. محاسبات دانشمندان نشان داده است که این سرعت باید تقریباً معادل یک دهم سرعت نور باشد. سوم، فاصله بیگانگان از زمین نباید خیلی زیاد باشد. دامنه فاصله 326 هزار سال نوری از زمین برای مشاهده این تغییرات گرانشی مناسب تلقی شده است. اگر همه این مؤلفه ها رعایت شوند، محققان احتمالاً می توانند با رصدخانه LIGO اثر گرانشی فرازمینی ها را مشاهده نمایند.

دانشمندان بعلاوه می گویند اگر بیگانگان از روش تاب پیمایی استفاده نمایند، شناسایی آن ها باید با یاری همین فناوری از روی زمین ممکن باشد؛ زیرا این فضاپیما ها هم موج گرانشی ایجاد می نمایند. تاب پیمایی روشی برای پیشرانی فضاپیماهاست که در بسیاری از فیلم ها و کتاب های علمی-تخیلی مثل پیشتازان فضا به آن اشاره شده است. در این روش فضاپیما با ایجاد یک حباب در فضا-زمان به سرعت هایی بالاتر از سرعت نور دست می یابد و در عین حال از تغییراتی که بر اثر این سرعت بالا به وجود می آیند، در امان می ماند.

نتایج مطالعه حاضر در به صورت پیش چاپ در وب سایت arXiv در دسترس قرار گرفته است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "ایده تازه و عجیب دانشمندان برای شناسایی بیگانگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده تازه و عجیب دانشمندان برای شناسایی بیگانگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید