اهمیت گردشگری مسئول و لذت سفری آرام و راحت

به گزارش وبلاگ هیچکس، رونق صنعت گردشگری و افزایش تعداد گردشگران در سراسر دنیا تاثیر قابل توجهی بر منابع، آلودگی و جوامع محلی دارد. هلن آبرامسون به اهمیت گردشگری مسئول و اینکه چگونه می توان اثرات مخرب و منفی بازدید از مکان های جاذب توریسم را کاهش داد، اشاره می نماید. مقاله نکات مهم درباره گردشگری مسئول هر چه بیشتر شما را با مسائل گردشگری مسئول آشنا می نماید.

اهمیت گردشگری مسئول و لذت سفری آرام و راحت

اهمیت تفکر

در سال های اخیر بیش از 1 میلیارد توریست به مقاصد خارجی سفر نموده و این رقم مدام رو به افزایش است به طوریکه در بعضی منطقه ها سالیانه شاهد حضور 4 میلیارد توریست داخلی هستیم. کره زمین تحت تاثیر این حجم از توریست قرار می گیرد و ضروری است که در خصوص کاهش اثرات منفی و افزایش اثرات مثبت وارده بر کره زمین در بین نکات مهم درباره توریستی مسئول فکر کنیم.

تفاوت

سازمان ملل متحد سال 2017 را به عنوان سال دنیای توریستی پایدار برای توسعه خاطرنشان کرد و یک تعهد جمعی برای تغییر سیاست ها، شیوه های تجارت و رفتار مصرف نمایندگان معین کرد. این دستاورد برجسته اصول توریستی پایدار را برمی شمارد تا جایی که ممکن است کمترین اثر منفی را بر روی اجتماع و محیط طبیعی اطراف داشته باشید و نیازهای اقتصاد محلی را با حفظ کردن تمامیتِ فرهنگی پاسخ دهید. طبق گفته دبیر کل سازمان ملل متحد طالب ریفای، رونق مالی، گنجایش اجتماعی، صلح و درک، حفاظت از فرهنگ و محیط زیست، آینده صنعت را شکل می دهند اما برعکس اصطلاح توریستی مسئول به طور کلی در سطح فردی مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان معنی است که انتخاب هایی را انجام دهیم که از طول عمر توریستی در یک مکان تعیین حمایت کند، به محیط زیست احترام بگذارد و کوششی در راستای بهبود زندگی مردم محلی باشد. این موضوع می تواند در قالب کوشش برای درک فرهنگ محلی، یاری به حفظ محیط طبیعی و سفر کردن با آژانس هایی که به مردم محلی این اجازه را می دهد که از حضور توریستان در جهت بهبود زندگی و معیشت خود بهره ببرند، تعبیر گردد. این مورد از موارد اهمیت توریستی مسئول می باشد.

مسائل

بیشتر آسیب های زیست محیطی ناشی از توریستی به وسیله مسافرت هوایی صورت می گیرد. در سراسر دنیا روزانه بیش از 100000 پرواز صورت می گیرد که اندازه زیادی گاز گلخانه ای فراوری و در هوا منتشر می نمایند. برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP) تخمین می زند که سازمان های هواپیمایی مسئول 2 تا 5 درصد از انتشار گاز CO2 هستند و انتظار می رود این رقم تا سال 2050 به 15 درصد نیز برسد. در مسافرت هایی که بیشتر داخلی و محلی هستند فاکتورهای دیگری در بین نکات مهم درباره توریستی مسئول مورد توجه است. با رونق صنعت توریستی جاده ها، فرودگاه ها و تسهیلات برای جابه جایی بازدیدنمایندگان ساخته می گردد. بیشتر اوقات ساخت این موارد بسیار سریع، بدون توجه به ظرفیت منابع، زیستگاه های طبیعی و آلودگی آب و زمین اتفاق می افتد. علاوه بر این بیشتر مردم رونق توریستی را در دست کسب و کارهای بزرگ می بینند که می تواند اقتصاد محلی را ضعیف کند. ما باید راه هایی برای هدایت عایدی توریستی به سمت مردم محلی به وسیله اقتصاد غیررسمی که در آن مردم می توانند به وسیله هدایت توریستان یا اقامت آن ها کسب عایدی نمایند، پیدا کنیم. شرکت های توریستی نیز باید همگام با این اهداف و سازمان های محلی برنامه ریزی شوند. مکان های دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مقاصد اصلی توریستان هستند با این حال بدون برنامه ریزی و مدیریت دقیق میراث فرهنگی گاهی اوقات در مواجهه با سود مالی قرار می گیرد که این امر می تواند منجر به ریشه کن شدن عرف ها و میراث های محلی می گردد. جوامع بومی ممکن است فاقد نفوذ سیاسی و حق قانونی برای در امان ماندن از این گونه آسیب ها باشند که این از مسائل توریستی مسئول می باشد.

چگونه می توانیم مسافران خوبی باشیم؟

قبل از مسافرت تحقیق و جست و جو کنید

برای انتخاب آژانس مسافرتی ابتدا تحقیق و جست و جو کنید. آژانسی را انتخاب کنید که کارکنان آن افراد محلی باشند، حفاظت از محیط زیست جز خط مشی های آنان باشد و نسبت به میراث فرهنگی و تنوع اجتماعی حساس باشد.

گزینه های دوستدار محیط زیست را انتخاب کنید

هتل هایی را انتخاب کنید که زباله ها را بازیافت می نمایند یا از انرژی های تنوپذیر استفاده می نمایند که از اهمیت توریستی مسئول می باشد. در اقامتگاه های دوستدار محیط زیست شب را سپری کنید چون به گونه ای طراحی شده که کمترین اثر مخرب را روی محیط پیرامون خود داشته باشند.

در میان مردم محلی اقامت کنید

میزبانان خود را بشناسید و شیوه زندگی آن ها را تجربه کنید.

از آب های بسته بندی شده کمتر بهره ببرید

تعداد بطری های آب معدنی که در یک هفته استفاده می کنید را در نظر بگیرید سپس آن را چندین برابر کنید تا تعداد بطری که به وسیله 1 میلیارد توریست به صورت سالانه فراوری می گردد را به دست آورید. خواهید دید که تعداد سرسام آوری بطری پلاستیکی سالانه به وسیله توریستان فراوری می گردد. به جای استفاده مدام از آب معدنی و فراوری روزافزون بطری پلاستیکی می توانید از دستگاه های آب تصفیه کن کوچک و شخصی بهره ببرید که بعضی از آن ها با بهره گیری از تکنولوژی های نو می توانند کوچکترین باکتری و میکروب موجود در آب را از بین ببرند. این مورد از موارد اهمیت توریستی مسئول می باشد.

در مصرف آب صرفه جویی کنید

مهمانان هتل ها به صورت میانگین بیشتر از 200 لیتر آب در روز مصرف می نمایند. در مصرف آب صرفه جویی کنید و از دوش گرفتن طولانی مدت بپرهیزید.

از اقتصاد محلی حمایت کنید

سوغاتی های خود را مستقیما از افراد محلی خریداری کنید و از غذاهای محلی به جای بین المللی برای کاهش مسائل توریستی مسئول بهره ببرید.

مودب و محترم باشید

به فرهنگ و دین و آیین محلی احترام بگذارید، قواعد و عرف های میزبان خود در زمینه نحوه لباس پوشیدن را بپذیرید و قبل از اینکه از کسی عکس بگیرید حتما از او درخواست کنید.

متفکر باشید

از غذاهایی که سلامتی شما را به خطر می اندازند دوری کنید، از خریدن سوغاتی هایی که با حیواناتی که خرید و فروش آن ها غیر مجاز است ساخته می شوند، خودداری کنید برای مثال اشیایی که از عاج فیل یا مرجان ساخته شده اند.

از راه خشکی سفر کنید

شما می توانید با انتخاب مسافرت های هوایی و حمل و نقل عمومی به جای تاکسی و یا کرایه کردن خودرو اثرات کمتری بر محیط زیست بگذارید. این مورد در کاهش مسائل توریستی مسئول یاری می نماید.

اندازه تاثیری که بر محیط پیرامون خود می گذارید را متعادل کنید

اگر شما مسافرت هوایی را برای کاهش اثرِ زیست محیطی مسافرتِ خود انتخاب می کنید خطوط هوایی را انتخاب کنید که هزینه سفر شما را علاوه بر سود خود در پروژه های زیست محیطی نیز سرمایه گذاری می نمایند. بعلاوه شما می توانید اندازه کربنی را که فراوری می کنید به صورت آنلاین محاسبه کنید برای مثال یک پرواز از لندن به نیویورک 1.5 تن کربن دی اکسید تولین می نماید و هزینه ای حدود 11 پوند برای جبران آن ضروری است.

منبع: همگردی

به "اهمیت گردشگری مسئول و لذت سفری آرام و راحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت گردشگری مسئول و لذت سفری آرام و راحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید