افراد واجد شرایط در سال آینده مشمول دریافت یارانه می شوند

به گزارش وبلاگ هیچکس، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: کمیسیون تلفیق سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت کار را مکلف کرد که افراد واجد شرایط برای دریافت یارانه را شناسایی نموده و نسبت به ثبت نام آن ها اقدامات لازم را انجام داده تا این افراد بتوانند در سال آینده یارانه دریافت نمایند.

افراد واجد شرایط در سال آینده مشمول دریافت یارانه می شوند

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری در شرح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402، گفت: کمیسیون تصویب کرد که خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی صورت می گیرد؛ بعلاوه به دولت اجازه داده می شود به وسیله سازمان انرژی اتمی نسبت به احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه اتمی فراوری برق به وسیله مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی اقدام کند.

وی اضافه نمود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شد ضمن به روزرسانی داده ها کسانی که مشمول دریافت یارانه نیستند را از پرداخت یارانه حذف نمایند. بعلاوه سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون مکلف شدند نسبت به ثبت نام افراد تازه متقاضی طبق قانون اقدام نمایند. یعنی کسانی که یارانه حق آن ها است و اکنون به آن ها پرداخت نمی شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 درباره مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: سازمان برنامه و بودجه مکلف شد حداکثر تا انتها تیر ماه سال 1402 گزارش اجرای طرح های عمرانی را که هزینه آن از محل اعتبارات عمرانی دولت تامین می شود به کمیسیون های بودجه، عمران، کشاورزی و مالی ارائه کند.

وی اضافه نمود: به منظور هوشمندسازی، ایجاد شفافیت و امکان رصد گردش وجوه دولت موظف شد با موضوع سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری دستگاه های ذیربط نسبت به ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی به عنوان یکی از طرح های دولت هوشمند اقدام کند.

وی در ادامه بیان نمود: کمیسیون تصویب کرد که 25 درصد فراوری و ساخت اقدام ملی مسکن در اجرای قانون جهش فراوری به وسیله اتاق تعاون ایران به وسیله تعاونی های مسکن در سراسر کشور انجام شود. بعلاوه دولت مجاز است نسبت به واگذاری ساختمان های مازاد سازمان ها و دستگاه های اجرایی در استان ها و شهرستان ها به سازمان و دستگاه های اجرایی فاقد ساختمان در همان استان و شهرستان اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت موظف است شرایط لازم جهت اجرای بیمه همگانی برای کلیه افراد جامعه با تسهیل فرآیند های ثبت نام فراهم کند. این موضوع در دو سه سال گذشته در بودجه آورده شده است.

بند مربوط به قیمتگذاری دارو ملزومات پزشکی حذف شد

زارع گفت: کمیسیون تلفیق بند و تبصره 17 را حذف کرد؛ در این بند آمده بود ساز و کار و ساختار قیمت گذاری دارو و ملزومات پزشکی در بسته بیمه پایه و تعرفه خدمات دارویی همچون سایر خدمات تشخیصی و درمانی بر اساس ساز و کار معین شده در بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور معین خواهد شد؛ در واقع کمیسیون تلفیق این فرآیند قیمتگذاری را حذف کرد.

زارع گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تا 100 درصد هزینه درمانی مشمولان مواد 12 و 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر اساس سطح بندی خدمات مورد احتیاج جامعه هدف متناسب با نوع ایثارگری و درصد جانبازی ارائه می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 درباره مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: مطالبات و بدهی های مراکز درمانی وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی از یکدیگر با تایید سازمان برنامه و بودجه قابل تهاتر خواهد بود.

وی اضافه نمود: ماده 38 قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده درباره عایدی حاصل از یک درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده مربوط به وزارت بهداشت است، سازمان امور مالیاتی مکلف شد به خزانه داری کل کشور به محض وصول واریز کند. خزانه داری مبالغ دریافتی را در هر ماه تا 15 همان ماه باید به وزارت بهداشت واریز کند.

تخصیص یک درصد عایدی مالیات بر ارزش اضافه نموده سازمان مالیاتی برای حوزه سلامت

وی ادامه داد: در سال 92 تصویب شد که از عایدی های حاصل از 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده یک درصد در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد که این رقم سال جاری تقریبا 25 هزار میلیارد تومان است. سازمان امور مالیاتی با مصوبه مجلس در سال آینده مکلف شد به محض وصول این عایدی را به خزانه واریز کند و خزانه هم باید تا 15 همان ماه به حساب وزارت بهداشت مختص حوزه سلامت بدهد.

وی اضافه نمود: دستگاه های اجرایی موظف شدند برنامه های اجرایی خود را در راستای برنامه های کلان مندرج در این قانون به تایید دستگاه های سیاستگزار ذیربط رسانده و تا انتها خرداد ماه مبادله موافقت نامه های خود را با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام دهند. بعلاوه تخصیص اعتبارات با رعایت ماده 30 قانون برنامه و بودجه متناسب با تحقق اهداف برنامه های کلان و با رعایت قوانین و مقررات در حدود منابع وصولی بودجه عمومی دولت معین می شود. این بدان معناست که بر اساس گزارش های اجرایی بودجه و پیشرفت عملیاتی تخصیص صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: مازاد عایدی های عمومی و مالی دستگاه های اجرایی در سقف رقم پیش بینی شده در ردیف های مربوط به بودجه 1402 با رعایت قوانین و مقررات مربوط به وسیله همان دستگاه ها یا استان مربوطه قابل هزینه است؛ بعلاوه به منظور ایجاد هماهنگی، شفافیت و یکپارچگی در سیاستگزاری حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی) موظف است برنامه اجرایی دستگاه های ذیربط را با همکاری دستگاه مربوطه و تایید سازمان برنامه و بودجه تدوین نموده و تا خرداد ماه برای تصویب به شورای اجتماعی کشور ارائه کند.

زارع در انتها گفت که کمیسیون تلفیق در نوبت عصر امروز وارد آنالیز تبصره های 12، 14، 16 و 18 می شود؛ ان شاءالله فردا آنالیز جزئیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به انتها می رسد.

منبع: فرارو

به "افراد واجد شرایط در سال آینده مشمول دریافت یارانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد واجد شرایط در سال آینده مشمول دریافت یارانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید