آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، باشگاه خبرنگاران/ با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله مواد غذایی، آگاهی از آلوده نبودن این مواد اهمیت بسیاری دارد. روغن نباتی یکی از موادی است که به وفور در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین اطمینان از ناقل نبودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته می گردد امکان انتقال آلودگی روغن نباتی به ویروس کرونا، صفر است و مردم می توانند با آرامش خاطر از این محصول استفاده نمایند.

آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟

امیرهوشنگ بیرشگ دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران، بیان کرد که به دلیل فراوری روغن نباتی در دمای بسیار بالا احتمال زنده ماندن ویروس در این محصول نزدیک به صفر است. هم چنین او با اشاره به این موضوع که پس از انتها یافتن تعطیلات عید سلامت تمام کارکنان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مورد آنالیز قرار گرفته است، اطمینان داد که فراوری این محصول با رعایت تمام موازین بهداشتی انجام می گیرد.

او با اشاره به کوشش افراد برای فراوری هر چه بیشتر روغن نباتی در داخل کشور و بی نیازی از واردات این محصول، از رئیس بانک مرکزی تقاضای نگاهی ویژه به فراوری این محصول نموده و خواهان تخصیص ارز بیشتر برای فراوری روغن نباتی شد.

بنابراین مردم نگران آلوده بودن روغن نباتی به ویروس نباشند. اما باید توجه داشت که رعایت بعضی نکات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا لازم است. افراد پس از خرید تمام لوازم و آوردن آن ها به داخل خانه، باید به دقت و در اولین فرصت آن ها را شست و شو داده و ضدعفونی نمایند. هم چنین مواد غذایی مورد استفاده باید پخته شوند؛ چرا که ویروس در دمای بالای 60 درجه از بین رفته و مواد ضدعفونی می شوند. بنابراین استفاده از روغن برای پخت غذا در شرایطی که روغن روی شعله قرار گرفته و گرم می گردد، باعث انتقال ویروس نمی گردد.

منبع: همگردی

به "آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روغن نباتی ناقل ویروس کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید