5 انیمه محبوب که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

به گزارش وبلاگ هیچکس، انیمه ها معمولا به سراغ داستان های خیالی می فرایند، بسیاری از مخاطبان هم البته توقعی جز این ندارند. حتی می گردد گفت این که بیشتر انیمه ها داستان های واقعی ندارند، خودش به نوعی مایه آرامش است. چه کسی دوست دارد انیمه ای مثل دفتر مرگ یا حمله به تایتان برگرفته از اتفاقات واقعی باشند؟ با این حال همه انیمه ها داستان خیالی ندارند. شاید تعجب کنید، ولی برخی از انیمه های مورد علاقه شما در حقیقت بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده اند.

5 انیمه محبوب که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

5. اشتاینز؛ گیت (Steins;Gate)

  • کارگردان: هیروشی هاماساکی، تاکویا ساتو، توموکی کوبایاشی
  • نویسنده: جوکی هانادا
  • سال: 2011

انیمه اشتاینز؛ گیت که به وسیله استودیو وایت فاکس ساخته شده، محبوب ترین انیمه 2011 بود. وقتی داستان این انیمه را می خوانید، به سختی می توانید باور کنید که چنین اتفاق هایی واقعا در گذشته اتفاق افتاده اند. این انیمه روایت ماجراهای رینتارو اوکابه است، دانشمندی که علاقه شدیدی به ابتکارات علمی داشت. او همراه با دوستش دستگاهی اختراع می نمایند که می تواند پیامی به گذشته بفرستد. اکتشاف دیوانه وار او مورد توجه سازمانی به نام سرن قرار می گیرد. بعد از آن، این دو نفر در معرض خطر جدی قرار می گیرند.

شاید باور نکنید، ولی شخصیت رینتارو اوکابه بر اساس مردی به نام جان تایتر ساخته شده است. او در سال 2000 ادعا کرد که مسافر زمان است و از سال 2036 می آید. بعد از گذشت چهار و نیم ماه، اظهار داشت که مهلتش تمام شده و باید به 2036 بازگردد، و بعد از آن دیگر هیچ خبری از او نشد!

4. حماسه وینلند (Vinland Saga)

  • کارگردان: شوهی یابوتا
  • نویسنده: هیروشی سکو، کنتا ایهارا
  • سال: 2019

اگر انیمه باز هستید، احتمالا نام حماسه ی وینلند به گوش تان خورده است، چرا که این اثر به معروفیت فراوانی رسیده است. ولی شاید حتی هوادارن دو آتشه این انیمه هم خبر نداشته باشند که حماسه وینلند بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده است. این انیمه 24 قسمتی ما را به قرن یازده می برد، آن جا شاهد حمله وایکینگ ها به انگلیس می شویم. پسر جوانی به نام تورفین در پی انتقام گیری از کسانی است که پدرش را کشته اند.

جدا از وایکینگ ها که تباری تاریخی دارند، این انیمه بعلاوه پادشاه کانوت بزرگ و فرآیند به قدرت رسیدن او را به تصویر می کشد. کانوت یکی از پادشاهان مشهور انگلستان در قرن یازدهم بود.

3. باکومان (Bakuman)

  • کارگردان: کنیچی کاسای، نوریاکی آکیتایا
  • نویسنده: ریکو یوشیدا
  • سال: 2010

هر انیمه بازی این واقعیت را قبول دارد که دفتر مرگ یک انیمه افسانه ای است. ولی چقدر از تاکشی اوباتا و سوگومی اوبها، خالقان این اثر شناخت دارید؟ باید گفت که این دو نفر دو تن از مشهورترین هنرمندان انیمه هستند، و باکومان انیمه ای است که بر اساس زندگی آن ها ساخته شده است.

در این انیمه، رویای موریتاکا این است که بزرگ ترین مانگاکار تاریخ گردد، ولی بعدا رویای خود را رها می نماید و کوشش می نماید همانند یک آدم معمولی، زندگی عادی خود را در پیش بگیرد. کارهای او مورد توجه آکیتو تاکاگی، همکلاسی اش قرار می گیرد. تاکاگی هم در آرزوی تبدیل شدن به یک مانگاکار است. آن ها تصمیم می گیرند با هم کار نمایند و بزرگ ترین خالقان مانگا در تاریخ شوند.

2. هاناکا-کون وابسته به توالت (Toilet-Bound Hanako-kun)

  • کارگردان: ماسائومی آندو
  • نویسنده: یاسوهیرو ناکانیشی
  • سال: 2020

این انیمه که بر اساس یک مانگای محصول سال 2014 ساخته شده است را خیلی از ژاپنی ها یک داستان واقعی در نظر می گیرند. با یک انیمه کمدی، ماوراءالطبیعه و تریلر طرف هستیم. هاناکا-کون وابسته به توالت با تنها دوازده قسمت، به یک گزینه عالی برای کسانی تبدیل شده است که دنبال یک انیمه متکی بر داستان واقعی هستند. مسلما تمام اتفاقات داستانی آن واقعی نیستند، برای مجذوب کننده تر شدن داستان، چاشنی هایی هم اضافه شده است.

شایعه شده است روح هاناکا-کون می تواند هر آرزویی را برآورده کند و خیلی ها در پی احضارش هستند، ولی این کوشش ها بی ثمر بوده است. ولی نِنه یاشیرو قادر به احضار اوست، و همین توانایی او را به این کشف مهم می رساند که هاناکو یک پسر است.

1. جن پابرهنه (Barefoot Gen)

  • کارگردان: موری ماساکی
  • نویسنده: کیجی ناکازاوا
  • سال: 1983

جن پابرهنه یکی از دردناک ترین انیمه های تاریخ است، و تلخی آن وقتی بیشتر می گردد که متوجه می شویم بر اساس اتفاقاتی واقعی ساخته شده است. این انیمه سینمایی 1 ساعت و 25 دقیقه ای بر اساس اتفاقات هیروشیما در جنگ جهانی دوم ساخته شده است. جن که یک پسر شش ساله است، همراه با خانواده اش در هیروشیما زندگی سختی را سپری می نماید. نبرد بین ژاپن و آمریکا سه سال پیش به سرانجام رسیده است، و جن و خانواده اش سعی می نمایند با هرچه که برایشان به جای مانده زنده بمانند.

ولی سرنوشت برای آن ها تقدیر دیگری رقم زده است. اثرات بمب های اتمی که بر سر هیروشیما آوار شده، قرار است یک بار دیگر زندگی همه شهروندان آن را نابود کند. کیجی ناکازاوا، نویسنده جن پابرهنه، در یادداشتی درباره این انیمه گفته بود که این انیمه داستان خیالی نیست، بلکه ماجرای واقعی زندگی خودش است.

منبع: Dual Shockers

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 انیمه محبوب که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 انیمه محبوب که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 انیمه محبوب که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید