40 درصد دانش آموزان با نیاز&zwnjهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند

به گزارش وبلاگ هیچکس، حسینی گفت: براساس آمار موجود 40 درصد دانش آموزان با نیاز های ویژه در کشور به آموزش مجازی دسترسی ندارند.

40 درصد دانش آموزان با نیاز&zwnjهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هیچکس، جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته معلولان با اشاره به اهمیت عدالت برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه، اظهار کرد: باید برای این دانش آموزان به دلیل شرایط ویژه ای که دارند وقت بیشتری بگذاریم، زیرا اگر به تعلیم و تربیت آن ها نپردازیم آسیب های آن ها بیشتر خواهد بود.

او ادامه داد: نظام جهانی درباره دانش آموزان با احتیاج ویژه حساسیت دارد و با توجه به این شرایط ماموریت های آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت باید در این مجموعه اجرا شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا دانش آموزان با احتیاج های احتیاج به تدریس حضوری دارند، گفت: در این بین نقش خانواده هم بسیار مهم است، ضمن اینکه در میان دانش آموزان عادی 30 درصد به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند در حالی که در بین دانش آموزان با احتیاج های ویژه این عدد به 40 درصد می رسد.

حسینی شرح داد: در سال جاری برنامه های متعددی را به شکل کمی و کیفی توسعه دادیم و فعالیت هایمان از 18 به 46 افزایش یافت؛ سال های قبل برنامه های ما سه زیر نظام سند تحول را پوشش می داد و الان 6 زیر نظام را تحت پوشش دارد که 65 درصد آن نوآورانه است.

مناسب سازی یک هزار و 296 مدرسه برای شرایط دانش اموزان با احتیاج های ویژه تا انتها سال

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به وجود یک هزار و 600 مدرسه برای دانش آموزان استثنائی اظهار کرد: برای برخی گروه ها نیز به صورت ویژه مدرسه ساخته شده است به عنوان مثال 34 مدرسه ما شبانه روزی است. همچنین با احتساب 14 مدرسه اوتیسم که سال جاری ساخته می شود، در مجموع 62 مدرسه ویژه اوتیسم و 23 مدرسه مخصوص نابینایان داریم.

او اضافه نمود: 26مدرسه مخصوص معلولان جسمی و حرکتی و 100 مدرسه هم ویژه ناشنوایان بوده که مناسب سازی شده اند، علاوه بر آن 850 مدرسه پشتیبان و 21 هزار مدرسه پذیرا برای اجرای طرح تلفیقی داریم.

حسینی یا اشاره به مناسب سازی مدارس پذیرا گفت: 725 مدرسه توسط نوسازی مدارس مناسب سازی شد و 571 مدرسه هم تا انتها سال جاری به ابن آمار اضافه می شود. علاوه بر آن یک هزار و 296 مدرسه برای شرایط دانش اموزان با احتیاج های ویژه مناسب سازی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "40 درصد دانش آموزان با نیاز&zwnjهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد دانش آموزان با نیاز&zwnjهای ویژه به آموزش مجازی دسترسی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید