کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با یک تکنیک تنفسی

به گزارش وبلاگ هیچکس، اگر بتوان از احتمال ابتلا به آلزایمر کاست، بشر به یکی از آرزوهای خود در درمان این بیماری مخرب نزدیک خواهد شد.

کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با یک تکنیک تنفسی

احتمال ابتلا به آلزایمر می تواند با استفاده از تغییراتی در سبک زندگی کاهش یابد. به گفته دانشمندان، یک تکنیک تنفسی آسان می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ هیچکس همراه باشید.

آزمایشی برای مقدار گیری تاثیر تنفس در احتمال ابتلا به آلزایمر

تیمی از دانشمندان ادعا می نمایند که یک تکنیک تنفس ساده می تواند به کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر یاری کند. در آزمایشی که برای اثبات این گزاره صورت داده شد از شرکت نمایندگان خواسته شد تا دو بار در روز (هر بار 20 دقیقه) و به مدت 4 هفته تنفس خود را به این صورت تنظیم نمایند:

  1. 5 ثانیه دم
  2. 5 ثانیه بازدم

پس از این جلسات 20 دقیقه ای تنفس، تغییرات ضربان قلب شرکت نمایندگان افزایش یافته در حالی که سطح پپتیدهای آمیلوئید بتا در جریان خون آن ها پس از 4 هفته به طرز چشمگیری کاهش یافته است. این پپتیدها برای سال ها با احتمال ابتلا به آلزایمر مرتبط بوده اند و بعضی از کارشناسان حتی معتقدند ممکن است دلیل این بیماری مخرب مغزی باشند.

علاوه بر این ضربان قلب ما می تواند تحت تأثیر نحوه تنفس ما قرار گیرد که به نوبه خود می تواند بر سیستم عصبی ما و روشی که مغز ما پروتئین ها را فراوری می نماید اثر بگذارد.

یک قدم به سوی درمان آلزایمر

انسان ها در هنگام بیداری و در حال حرکت، معمولاً از سیستم عصبی سمپاتیک ما استفاده می نمایند که اغلب به آن سیستم جنگ یا گریز می گویند، که در خدمت همه اهداف از جمله تمرکز، توجه و ایجاد خاطرات است. وقتی سیستم عصبی سمپاتیک فعال می گردد، تفاوت زیادی در فاصله زمانی ضربان قلب وجود ندارد. در مقابل، هنگامی که سیستم پاراسمپاتیک فعال می گردد، ضربان قلب در هنگام دم افزایش یافته و در هنگام بازدم کاهش می یابد.

سیستم عصبی پاراسمپاتیک یا سیستم استراحت و هضم به ما اجازه می دهد آرام بمانیم، خوب بخوابیم و غذا را به راحتی هضم کنیم.

در سال های جوانی، بدن ما می تواند بدون دردسر بین این دو سیستم در نوسان باشد. اما با افزایش سن، این نوسان پیچیده تر می گردد و تغییرات ضربان قلب به شدت کاهش می یابد.

در واقع، یک مطالعه در سال 2020 با استفاده از ساعت های هوشمند نشان داد که تغییرات ضربان قلب در سنین بیست تا شصت سالگی به طور میانه 80 درصد کاهش می یابد، که می تواند تا حدودی مسائل خواب مرتبط با سن را شرح دهد.

با این وجود، تحقیقات بسیار کمی وجود دارد که ثابت می نماید چگونه تغییرات فیزیولوژیکی در پیری ممکن است به عواملی منجر گردد که باعث کاهش یا افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر می گردد.

پیشنهاد مطالعه: جویدن هویج بعد از غذا: جایگزینی برای مسواک را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با یک تکنیک تنفسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر با یک تکنیک تنفسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید