کاربرد های باورنکردنی تفاله قهوه

به گزارش وبلاگ هیچکس، شاید باور نکنید، اما تفاله قهوه دور ریختنی نیست و خواص بسیاری از جمله قابلیت کود شدن و از بین بردن بو ها را دارد.

کاربرد های باورنکردنی تفاله قهوه

به گزارش باشگاه وبلاگ هیچکس، قهوه یک نوشیدنی محبوب است که در سراسر دنیا مصرف می گردد، اما مردم معمولاً از به جای مانده قهوه که به نام تفاله قهوه معروف است، چشم پوشی می نمایند و بدون توجه به فواید آن، آن را دور می ریزند.

در حقیقت، تفاله قهوه کاربرد های زیادی در خانه داری دارد و می تواند در زندگی یاری های زیادی به افراد کند. بعد از خواندن این گزارش و آشنایی با روش های خلاقانه بازیافت تفاله قهوه، مطمئناً دیگر آن را دور نخواهید ریخت.

کوددهی به باغ

به طور معمول، خاک به تنهایی و مخصوصا بعد از مدتی دیگر حاوی مواد مغذی ضروری مورد احتیاج برای رشد مطلوب گیاه نیست، بنابراین بیشتر باغ ها باید کوددهی شوند تا اطمینان حاصل گردد که گیاهان غذای مورد احتیاج برای زنده ماندن و رشد را دریافت می نمایند.

در واقع، پودر قهوه حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری برای رشد گیاهان از جمله نیتروژن، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، منیزیم و کروم است. تفاله قهوه بعلاوه ممکن است به جذب فلزات سنگین که می توانند خاک را آلوده نمایند، یاری کند. علاوه بر موارد فوق، تفاله قهوه به جذب کرم ها یاری می نماید که مطمئناً برای باغ بسیار مفیدند. برای استفاده از تفاله قهوه به عنوان کود، کافی است آن را روی خاک در اطراف گیاهان بپاشید.

دفع حشرات و آفات

بعضی از ترکیبات موجود در پودر قهوه، مانند کافئین و دیترپن می توانند برای حشرات بسیار سمی باشند، به همین علت می توان از دانه های قهوه برای دفع حشرات استفاده کرد. زیرا ثابت شده است که در دفع پشه، مگس میوه و سوسک نیز موثر است و برای دور نگه داشتن آفات دیگر مانند یک سم عمل می نماید.

جذب و از بین بردن بو ها

پودر قهوه حاوی نیتروژن است که در صورت ترکیب با کربن، گاز بدبوی گوگرد را از هوا خارج می نماید. به عبارت دیگر، تفاله قهوه به جذب و از بین بردن بو یاری می نماید. به عنوان مثال، یک کاسه قهوه آسیاب شده را می توان در یخچال قرار داد تا بو های غذا ها یا خوراکی های دیگر را خنثی کند.

تفاله قهوه به عنوان پاک نماینده و ضدعفونی نماینده طبیعی

خاک قهوه ساینده است و می تواند به از بین بردن تجمع روی سطوح سخت و تمیز کردن خانه یا ... یاری کند. البته به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی باعث عقیم سازی می گردد. می توان از خاک قهوه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی و صاف کردن ظروف آشپزی یا ... استفاده کرد.

اسکراب پوست

ذرات درشت موجود در قهوه به عنوان یک لایه بردار عمل می نماید و به حذف کثیفی و سلول های مرده پوست یاری می نماید. کافی است ته قهوه را با کمی آب یا روغن نارگیل مخلوط نموده و مخلوط را مستقیماً با دستان خود روی صورت بمالید. خاک قهوه را می توان با اندازه کمی عسل مخلوط نموده و به عنوان اسکراب استفاده کرد.

علاوه بر موارد فوق، کافئین موجود در پودر قهوه دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند و بعلاوه می تواند جریان خون را افزایش دهد که به سلامت کلی پوست یاری می نماید.

کاهش ظاهر سلولیت پوست

سلولیت شرایطی است که به پوست ظاهر برآمدگی داده که 80-90 درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. این حالت زمانی رخ می دهد که رسوبات چربی به وسیله بافت همبند زیر پوست فشار می آورند و باعث بروز سلولیت می شوند.

هنگامی که کافئین به صورت موضعی استفاده می گردد، مانند آنچه در تفاله قهوه وجود دارد، ممکن است به تجزیه چربی ها یاری نموده و جریان خون را در ناحیه آسیب دیده از سلولیت افزایش دهد. کافی است 10 بار در هفته پودر قهوه مخلوط با آب یا روغن نارگیل را به مدت 10 دقیقه روی سلولیت و منطقه آسیب دیده بمالید.

تعمیر خط و خش مبلمان

اگر مبلمان چوبی دارید و خط و خش روی آن افتاده است، می توانید از به جای مانده قهوه بهره ببرید. با تهیه خمیر غلیظی با استفاده از تفاله قهوه و سپس مالیدن آن با پنبه روی مکان مورد نظر به مدت 5 الی 10 دقیقه و سپس پاک کردن آن با یک تکه پارچه پنبه ای از اثر جالب آن شگفت زده خواهید شد.

پس از انجام این کار متوجه می شوید که این فرایند با رنگ آمیزی چوب به رنگ قهوه ای تیره به صاف شدن خراش و پنهان شدن آن یاری می نماید. کلیه کاری که باید انجام دهید این است که رسوب قهوه را روی خراش بکشید تا به رنگ دلخواه برسید.

منبع: فرارو

به "کاربرد های باورنکردنی تفاله قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد های باورنکردنی تفاله قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید