پنهان شدن اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان از ترس طالبان

به گزارش وبلاگ هیچکس، به گزارش CBS، بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان پس از آن که طالبان کنترل این کشور را به دست گرفت اکنون با ترس زندگی می کنند و از ترس جان شان پنهان شده اند.

پنهان شدن اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان از ترس طالبان

خلیده پوپال، بازیکن پیشین فوتبال زنان افغانستان و مدیر تیم ملی فوتبال زنان این کشور که در دانمارک حضور دارد، در تماس با چند بازیکن و هم تیمی های پیشین خود آن ها را به فرار از این کشور تشویق کرد. او از مجامع بین المللی درخواست کمک کرده است.

پوپال در مصاحبه تلفنی از دانمارک به آسوشیتدپرس گفت: سال ها تلاش کردیم تا کار ما در این سال ها و فوتبال و ورزش دیده شود، ولی حالا باید بگویم که همه پنهان شوند. من به زنان در افغانستان می گویم که ساکت شوند و ناپدید شوند. جان آن ها در خطر است.

او گفت که من تهدید ها و پیام های تهدیدآمیز زیادی دریافت کردم، زیرا در تلویزیون از من نقل قول شد که من طالبان را دشمن افغانستان نامیدم.

پوپال در سال 2011 بازی خود را متوقف کرد تابه نام مدیر در فدراسیون فوتبال افغانستان تمرکز کند. اما تهدید ها هم چنان ادامه داشت و سرانجام او مجبور شد در سال 2016 از افغانستان فرار کرده و در دانمارک پناهندگی بگیرد.

او در سرانجام گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان خود را پنهان می کنند. بیشتر آن ها خانه های خود را ترک کردند تا به نزد اقوام رفته و خود را پنهان کنند، زیرا همسایگان آن ها می دانند که آن ها بازیکن هستند. آن ها می ترسند. طالبان در حال ایجاد ترس هستند.

منبع: فرارو

به "پنهان شدن اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان از ترس طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنهان شدن اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان از ترس طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید