واکنش نوبخت به ابهامات نمایندگان درباره بودجه 1400

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه بودجه در واکنش به ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه 1400 توضیح داد بودجه سانتریفیوژ نیست، بلکه مبتنی بر درآمدها و هزینه هاست. ما در محاصره مالی هستیم و بحث نفت بر بخش های دیگر مالی تاثیرگذار خواهد بود.

واکنش نوبخت به ابهامات نمایندگان درباره بودجه 1400

به گزارش روابط عمومی مجلس، رییس سازمان برنامه و بودجه بودجه تدوین شده از سوی دولت در شرایط کنونی کشور را قابل دفاع دانست و گفت: هنر نیست که بگوییم کسری بودجه داریم بلکه هنر آن است که با همین کسری ها، کشور را اداره کنیم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه روز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 با حضور در جمع وبلاگ هیچکس اظهار کرد: استدلال دولت این است که مقایسه دخل و خرج در شرایط کنونی که تحت محاصره سخت مالی هستیم، با شرایط عادی واقع بینانه نخواهد بود. البته دولت نظر کارشناسی خود که مبتنی بر واقعیت هاست را بیان خواهد نمود.

نوبخت در واکنش به ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه 1400 توضیح داد: بودجه سانتریفیوژ نیست، بلکه مبتنی بر درآمدها و هزینه هاست. ما در محاصره مالی هستیم و بحث نفت بر بخش های دیگر مالی تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید نمود: اگر بخواهیم هزینه های فرهنگیان، بازنشستگان، کادر درمان و پرستاران را ذیل درآمد مالیاتی ببریم، آن وقت چه آشوبی در جامعه به پا می گردد؟ این هنر نیست که بگوییم، چون دخلمان از نظر مالیات در حد 225 هزار میلیارد تومان است همه این هزینه ها را ذیل آن تعریف کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: آیا اعضای کمیسیون آموزش از بودجه ای که برای آموزش و پرورش گذاشته ایم، راضی هستند؟ اعضای کمیسیون امنیت ملی معتقدند که دولت برای بودجه دفاعی کم گذاشته، بنابراین اگر قرار باشد همه مواردی که دوستان مطرح می نمایند در بودجه قید گردد که شرایط بدتر می گردد.

نوبخت توضیح داد: هنر نیست که بگوییم کسری بودجه داریم بلکه هنر آن است که با همین کسری ها، کشور را اداره کنیم، معتقدم بودجه تدوینی دولت در شرایط کنونی قابل دفاع است.

وی تاکید نمود: اینکه کنار بنشینیم و با یکسری شاخص های اقتصاددانان کلاسیک، بودجه سال آینده را بسنجیم، نشان می دهد که واقع گرا نیستیم به همین دلیل دولت امروز نظر واقع بینانه خود را به مجلس خواهد گفت و امیدواریم کشور در شرایط سخت محاصره مالی فعلی به خوبی اداره گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "واکنش نوبخت به ابهامات نمایندگان درباره بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش نوبخت به ابهامات نمایندگان درباره بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید