مون سون شوخی بازی نیست، آژیر قرمز سیل در شمال و جنوب کشور

به گزارش وبلاگ هیچکس، خبرنگاران : در حال حاضر در فصل مون سونهای تابستانی (ژوئن تا سبتامبر) اقیانوس هند شمالی هستیم. در این فصل بارندگی های حجیم و غیر قابل باور رخ می دهد.

مون سون شوخی بازی نیست، آژیر قرمز سیل در شمال و جنوب کشور

فریبرز ناطقی الهی : این جریان در شرایط جوی و باد مناسب اثرات شدیدی نیز روی کشور ما می تواند داشته باشد. متاسفانه به دلایلی که هنوز برایم معین نیست (شاید کنترل اضطراب مردمی) این اطلاع رسانی به وسیله هواشناسی و صدا و سیما در روزهای قبل از رخداد بصورت محدود اعلام می گردد. این امر علی رغم دارا بودن پارامترهای خوب در ظاهر، در عمل به فجایع انسانی وحشتناک منجر می گردد همچون سیل های اخیر در کشور و تبعات باور نکردنی آن که شاهدی بر این ادعا می باشد.

از آنجاییکه که این اطلاع رسانی حیاتی به صورت رسمی هنوز از سوی مقامات کشوری اعلام نشده است، خواهشمندم به کلیه هموطنان در دسترس این مهم را انتقال بفرمایید و مطمئن باشید امنیت آنها را تامین خواهید کرد. در بعضی موارد در کوها و دشت ها و کنار رودخانه ها که در این فصل سال برای دامداران و کشاورزان مهم است انتقال به منطقه ها امن چند روزی را لازم دارد، لذا چنین تصویری قابل انتظار می تواند باشد.

آن چه از تصویر بالا نمایان است شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان تا کرمان و فارس، استانهای جنوبی و میانی کشور بسمت غرب و همینطور استانهای شمالی خواهد بود. آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، هلال احمر و ستاد های درگیر و بعلاوه تشکیل ستاد های مردمی و آمادگی کلیه عوامل اورژانس در این منطقه ها توصیه جدی من می باشد. زمان آغاز تاثیرات این مون سون در کشور از دوشنبه 3/4/1401 الی آدینه حتی تا شنبه آینده نیز می تواند ادامه داشته باشد.

آن چه مسلم است با درک صحیح از بحران محتمل و اطلاع رسانی به موقع و آمادگی منطقه ها احتمالی بسیاری از تبعات فاجعه بار آنرا می توان به حداقل رسانید. در این کمپین اطلاع رسانی به مردم خوب مان یاری بفرمایید.

مطالعه مقاله ای که سال پیش در همین موضوع نوشتم، بسیار یاری کننده به مقاله حاضر می باشد، توصیه می کنم حتما مطالعه بفرمایید، اصل مقاله: هشدار سیل به مردم نمی رسد!

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور

منبع: توریسم آنلاین

به "مون سون شوخی بازی نیست، آژیر قرمز سیل در شمال و جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مون سون شوخی بازی نیست، آژیر قرمز سیل در شمال و جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید