موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار و اجرایی شدن طرح جامع گردشگری تالاب شادگان

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار و اجرایی شدن طرح جامع گردشگری تالاب شادگان صورت گرفت.

موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار و اجرایی شدن طرح جامع گردشگری تالاب شادگان

عادل مولا با اشاره به روند تایید طرح جامع گردشگری تالاب شادگان اظهار کرد: این طرح با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شد که خلاصه آن به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست برای رئیس جمهور ارسال شد.

وی اضافه کرد: دفتر ریاست جمهوری در نامه ای به سازمان برنامه بودجه خاطرنشان کرد که براساس پیشنهادات دیده شده در این طرح، تامین اعتبار انجام و طرح اجرایی گردد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: به منظور اجرایی کردن این طرح، جلسه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به صورت سه جانبه خواهیم داشت تا براساس اولویت بندی طرح را پیش ببریم.

وی بعلاوه با اشاره به آخرین شرایط آبگیری تالاب شادگان اعلام کرد: مقدار حقابه تالاب شادگان حدود یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب است که در سال آبی جاری 80 تا 85 درصد حقابه از کارون وارد تالاب و بخش عمده این حقابه اوایل سال آبی دریافت شده است.

رئیس جمهور هشتم اردیبهشت امسال در سفر به استان خوزستان و بازدید از تالاب شادگان دستور داد سند توسعه تالاب شادگان به دلیل غفلت های اجرا شده نسبت به ظرفیتهای این تالاب و گلایه مندی اهالی آن منطقه تدوین گردد. رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه ای را مورد تاکید قرار داد.

با توجه به دستور اکید رئیس جمهور، طرح جامع گردشگری تالاب شادگان خرداد امسال از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور آماده و به رئیس جمهور تقدیم شد.

یاری به ایجاد فرآیند اشتغال و افزایش عایدی جوامع محلی، توسعه اکوتوریسم با رعایت ضوابط و دستورالعمل های محیط زیست و کنترل پیامدهای زیست محیطی گردشگری غیر مسئولانه در تالاب، ارتقای آگاهی و فرهنگسازی جوامع محلی و جلب مشارکت گردشگران در حفاظت از تالاب، آنالیز و مشخص ارزش های اکوتوریسم منطقه و قابلیت اشتغالزایی صنعت پاک گردشگری و ارزش گذاری زیست محیطی جهت مشخص روابط متقابل تالاب و ساکنین آن از جمله اهداف کلی این طرح ذکر شد.

منبع: همگردی

به "موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار و اجرایی شدن طرح جامع گردشگری تالاب شادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار و اجرایی شدن طرح جامع گردشگری تالاب شادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید