مواد شوینده گران می گردد

به گزارش وبلاگ هیچکس، بختیار علم بیگی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در خصوص افزایش قیمت مواد شوینده گفت: بدلیل اجباری نبودن قیمت های صنف ما و اینکه مشاهده شد بعضی واحدها می خواهند قیمت های پراکنده ای اعلام نمایند، با توجه به شرایط صنعت؛ پنج قلم کالا را 40 درصد و بقیه کالاها را 30 درصد افزایش دادیم و طی چند روز آینده نیز اعمال می گردد.

مواد شوینده گران می گردد

وی اضافه نمود: خمیر دندان، صابون، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و شیشه پاک کن 40 درصد و باقی اقلام بهداشتی 30 درصد افزایش پیدا می نماید.

وی در خصوص زمان اعمال این افزایش قیمت گفت: واحدها از آخر این هفته می توانند این تغییر قیمت را اعمال نمایند اما تا طی شدن مراحل آن احتمالا طی 10 الی 15 روز آینده این افزایش قیمت عملی گردد.

علم بیگی درباره علت افزایش قیمت مواد شوینده توضیح داد: آنالیز سازمان حمایت در این مورد طولانی شد و برای جلوگیری از هرج و مرج در بازار و افزایش بی رویه قیمت، انجمن مواد شوینده تصمیم گرفت این تغییر قیمت را اعلام کند. واحدها می خواستند بین 60 تا 80 درصد افزایش قیمت دهند که دیدیم اثر نامطلوب زیادی خواهد داشت.

وی درباره افزایش تقاضای مواد شوینده گفت: از اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد تقاضا برای مواد شوینده حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا نموده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در انتها گفت: مواد اولیه واحدها که از طریق شرکت های وابسته به دولت تامین می گردد تا امروز حدود 2 برابر شده است، در پتروشیمی ها پلی اتیلن و دیگر مواد اولیه مورد احتیاج تهیه مواد شوینده افزایش پیدا نموده است.

وی گفت: بیشترین فشار را ارز روی فراورینمایندگان وارد می نماید، ارز نیمایی از 9 هزار تومان به 28 هزار تومان رسیده است. برخی فراورینمایندگان می خواستند کارشان را متوقف نمایند اما از آنجا انجمن تعهد نموده که بازار هیچوقت بدون مواد شوینده نماند از آنها خواستیم که فراوری را ادامه دهند.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز

به "مواد شوینده گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد شوینده گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید