منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟ [راه حل خانگی]

به گزارش وبلاگ هیچکس، منافذ باز پوست یکی از رایج ترین مشکلاتی ست که می تواند برای پوست شما به وجود آید. داشتن پوستی صاف و شفاف آرزوی هر کسی ست. ممکن است شما هم زمانی که جلوی آینه می روید، مدتی به صورتتان خیره بمانید. اصلا مگر کسی هم هست که به پوست و اجزای صورتش نگاه نکند؟ هر چه قدر هم که درگیر کارهای روزمره خود باشید، باز هم مسائل ظاهری و زیبایی آن، بخشی از افکار شما را به خود اختصاص می دهد؛ آن هم عضو مهمی مثل پوست صورت.

منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟ [راه حل خانگی]

انواع جوش ها و انواع منافذ صورت، می توانند برای شما به یک دغدغه بزرگ تبدیل شوند. چراکه با وجود آن ها، صورت شما مانند قبل صاف و شفاف نیست. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که روی منافذ باز پوست صورتتان را با کرم پودر می پوشانید، باید بگوییم که وقت آن رسیده است که به جای این کار، در پی از بین بردن منافذ باز پوست و جوش های صورتتان باشید. می پرسید چه طور؟ پس برای داشتن پوستی صاف و زیبا تا سرانجامی این مطلب همراه ما باشید.

منافذ باز پوست چیست؟

احتمالا تا به حال پوست صورت افراد مختلفی را دیده اید که روزنه روی پوست آن ها تعیین و واضح است. روزنه پوست در این افراد بزرگ تر از حالت عادی ست و اگر کمی بیش تر به آن ها دقت کنید، می توانید به راحتی این منافذ را روی پوست آن ها مشاهده کنید. این روزنه ها به مرور زمان جایشان سیاه و تیره می گردد. علت آن هم این است که این منافذ در واقع جای ریشه های مو بوده اند. بعد از گشاد شدن منافذ باز صورت، فعالیت غدد چربی افزایش می یابد.

پس از ایجاد منافذ باز پوست، صورت شما به علت فعالیت بیش تر غدد چربی ساز، چرب تر می گردد. چربی پوست می تواند به مرور زمان مسائل دیگری را هم برای پوست شما به وجود بیاورد. انواع ماسک برای منافذ باز صورت وجود دارد اما پیش از هر چیز باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید از این ماسک ها برای درمان آن بهره ببرید.

چرا منافذ باز پوستی به وجود می آیند؟

برای از بین بردن منافذ باز پوست، ابتدا باید بدانید که چرا این منافذ به وجود می آیند. معمولا این منافذ و جوش ها به علت چربی پوست و غدد چربی ساز به وجود می آیند. اما دلایل دیگری هم وجود دارد. از عوامل موثر دیگر می توان به افزایش سن، آلودگی هوا و کاهش فراوری کلاژن و الاستین در پوست اشاره نمود. با افزایش سن، به طور کلی پوست صورت ضعیف می گردد و نمی تواند به میزان کافی کلاژن و الاستین فراوری کند؛ در نتیجه منافذ باز پوست ایجاد می شوند.

راه های از بین بردن منافذ باز پوست

برای آن که بتوانید از شر منافذ باز پوست و جوش ها خلاص شوید، ابتدا باید نوع و شرایط پوستی خود را در نظر بگیرید. برای هر نوع پوست روش های درمانی مختلفی وجود دارد و می توانید پس از گذشت دوره درمان، پوستی صاف و شفاف داشته باشید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای درمان منافذ باز پوست طب سنتی و روش های خانگی را امتحان نمایند. ما در این قسمت چند روش مختلف را بیان می کنیم تا از این طریق بتوانید منافذ باز صورتتان را به راحتی بهبود بخشید.

روش اول: صورت خود را بشویید

پس از ایجاد منافذ باز صورت، غدد چربی، چربی بیشتری فراوری می نمایند و این مسئله باعث می گردد که صورت شما چرب تر از گذشته باشد. به همین علت بهتر است که صورت خود را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب بشویید. این کار به صورت شما یاری می نماید تا چربی آن کمتر گردد. برای شست وشوی صورت از محصولات مناسبی بهره ببرید که فاقد روغن و الکل باشند. بعلاوه سعی کنید که از آب ولرم به جای آب گرم یا سرد بهره ببرید.

اگر پس از ورزش یا فعالیت زیاد احساس می کنید که پوست صورت شما زیاد عرق نموده است، بهتر است صورتتان را با شوینده مناسب و آب بشویید. در دوره درمان منافذ باز صورت، بهتر است که از اسکراب ها استفاده نکنید. پس از شست وشو هم صورت خود را با یک حوله تمیز و لطیف خشک کنید. این کار در نهایت باعث می گردد که چربی پوست شما کم و منافذ باز صورت درمان گردد. در سرانجام پوست شما شرایط بهتری خواهد داشت.

روش دوم: لایه برداری را از قلم نیاندازید

لایه برداری یک عمل مهم برای بهبود پوست و درمان منافذ سرسیاه پوست است. می توانید برای این کار از مواد لایه بردار بهره ببرید. لایه برداری به شما یاری می نماید که بتوانید چربی پوست خود را کنترل کنید. علاوه بر آن، خاک و سلول های مرده پوست هم می توانند به این تریب از روی پوست برداشته شوند. در نهایت بعد از انجام روتین این کار، پوست شما صاف و شفاف خواهد شد.

روش سوم: برای منافذ باز پوست از مرطوب نماینده بهره ببرید

از قلم نیاندازید که مرطوب نماینده ها بخش جدایی ناپذیر روتین پوستی شما هستند. نکته مهمی که در ارتباط با مرطوب نماینده ها وجود دارد، این است که باید متناسب با پوست شما استفاده شوند. برای استفاده از مرطوب نماینده ها ابتدا باید پوست خود را بشویید؛ سپس آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. سعی کنید از مرطوب نماینده ای بهره ببرید که بر پایه روغن ساخته نشده باشد. به این تریب پوست صورت شما آبرسانی و ترمیم می گردد.

فعالیت غدد چربی به وسیله استفاده از مرطوب نماینده ها کم می گردد. این مسئله باعث می گردد که سایز منافذ باز پوست کاهش پیدا کند و از به وجودآمدن منافذ دیگر جلوگیری گردد. علاوه بر آن، مرطوب نماینده ها می توانند از خشک شدن بیش از حد پوست شما پیشگیری نمایند. به این ترتیب، صورت در عین طراوت و تازگی می تواند منافذ باز پوست خود را ترمیم کند.

روش چهارم: از انواع ماسک برای منافذ باز صورت بهره ببرید

استفاده از انواع ماسک برای منافذ باز پوست یکی از روش های رایج و در عین حال کاربردی ست. یکی از این ماسک ها ماسک خاک رس است. این ماسک منافذ پوستی را کوچک می نماید و نمی گذارد منافذ جدیدی روی پوست ایجاد شوند. استفاده از ماسک طبیعی برای بستن منافذ باز صورت که یکی از انواع درمان خانگی منافذ باز پوست به شمار می آید، بسیار نتیجه بخش است و به همین علت هواداران زیادی هم دارد.

از دیگر ماسک های طبیعی می توان به ماسک عسل و دارچین اشاره نمود. این ماسک برای درمان منافذ سرسیاه پوست بسیار کاربردی ست. این منافذ که معمولا جای جوش های سیاه روی بینی یا گونه ها هستند، می توانند تاثیر زیادی بر زیبایی و ظاهر فرد بگذارند. از دیگر ترکیب هایی که می توان برای این منظور استفاده کرد، ترکیب ماست و نمک است. ماسک ماست و نمک می تواند چربی روی پوست را تنظیم کند. به این ترتیب دیگر از منافذ باز پوست خبری نخواهد بود.

روش پنجم: به کلینیک های معتبر مراجعه کنید

منافذ باز صورت در بسیاری از افراد شرایط نامناسبی دارند. معمولا این افراد از انواع ماسک برای منافذ باز پوست خود استفاده نموده اند اما بهبودی حاصل نشده است. بعلاوه ممکن است منافذ پوستی آن قدر نامساعد شده باشند که درمان های دارویی هم نتواند تاثیر خود را بگذارد. در این شرایط بهتر است که برای درمان منافذ باز پوست خود به کلینیک های معتبر مراجعه کنید. در این کلینیک ها از دستگاه های لیزر حرفه ای استفاده می گردد که به بهبود شرایط شما یاری می نماید.

بسیاری از افراد فکر می نمایند که استفاده از لیزر می تواند تمام مسائل آن ها را برطرف کند. در واقع باید بپذیریم که لیزر تاثیر زیادی می تواند روی منافذ باز پوست بگذارد اما چیزی که بسیار اهمیت دارد، مراقبت های بعد از آن است. استفاده از شوینده مناسب، لایه برداری، روتین ها و مراقبت های پوستی، بخش جدایی ناپذیری فرایند درمان هستند و باید به میزان کافی به آن ها توجه گردد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید درمان منافذ باز پوست را مطالعه کنید.

خلاصه چگونه از شر منافذ باز پوست خلاص شویم؟

ممکن است منافذ باز پوست در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین دغدغه های شما تبدیل شده باشد و روش های درمانی زیادی را امتحان نموده باشید. معمولا چیزی که افراد به آن توجه نمی نمایند این است که در بسیاری از مواقع، راه کارهای ساده می تواند تاثیرات بزرگی داشته باشد. به همین علت پیش از هر چیزی احتیاج است بدانید که پوست شما به مراقبت احتیاج دارد. اگر روتین های مراقبت از پوست را به درستی انجام دهید، کمتر برای منافذ باز صورت به روش های درمانی احتیاج پیدا خواهید کرد.

منبع: اسنپ مارکت

به "منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟ [راه حل خانگی]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منافذ باز پوست چگونه درمان میشود؟ [راه حل خانگی]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید