لزوم احداث پایانه صادرات خاویار در ایران

به گزارش وبلاگ هیچکس، بزرگترین پرورش دهنده ماهیان خاویار در جهان به لزوم احداث پایانه صادرات خاویار در ایران اشاره کرد و قیمت گذاری بر روی خاویار ایرانی را در گمرکات کشورهای اروپایی نوعی کم شانی بازارهای خاویار ایران دانست.

لزوم احداث پایانه صادرات خاویار در ایران

اسحاق اسلامی بزرگترین پرورش دهنده ماهیان خاویاری در دنیا، تاکید کرد که احداث پایانه صادراتی در راستای اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال است.

وی با اشاره به لزوم فوریت نیاز احداث پایانه صادرات خاویار گفت:

ایجاد احداث پایانه صادراتی ماهیان خاویار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش دریایی است.

اسحاقی فقدان پایانه صادراتی ماهیان خاویار را برای اقتصاد کشور مضر دانست و گفت که متاسفانه به دلیل نبود پایانه صادراتی ماهیان خاویار ایرانی، در گمرکات کشورهای اروپایی قیمت گذاری می شود و این در شان اقتصاد ایران نیست.

این کارآفرین برجسته دنیای افزود:

ارزش هرکیلو خاویار معادل 6000 لیتر نفت با قیمت هر بشکه خام 100 تومان را دارد و تنها با احداث پایانه صادرات میلیاردها دلار ارزآور کشور به هدر می رود و این در حالی است که بازارهای روز دنیا نیاز شدید به فرآورده های اجزای محصولات ماهیان خاویاری که دارای ارزش بسیار ممتاز هستند. ما اکنون آنها را بدور می ریزیم در صورتی که دنیا مبلغ گرانبهایی را برای محصولات دور ریخت ما پرداخت می کند.

در صورت احداث پایانه صادراتی خاویار تحول شگفت و شگرف اقتصادی در زندگی مردم بومی منطقه ها حاشیه دریانشین بوجود می آید، در زمستان امسال بازارهای دنیای از صادرات 100 تن خاویار تولیدی با آب دریای مازندران و 5000 تن گوشت دودی شده ماهیان خاویاری و 15000 تن گوشت ماهیان سردابی در سال و 100/000 تخته چرم از پوست ماهی و 80 تن روغن کبد ماهی برای صنعت داروسازی و 30 تن سس خوراکی و چسب صنعتی و 50 تن ژلاتین مواداولیه لوازم آرایشی و از این قبیل محصولاتی به دنیا صادر می شود که اکنون کشورهای حاشیه نشین عرب منطقه در این زمینه سرمایه گذاری کلان کرده است.

وی اشاره کرد که امروزه سیاست اقتصادمقاومتی جایگاه ویژه ای برای ایران در دنیا بوجود آورده است و نمونه پیروز آن شرکت قربرون که سالانه دست کم مورد بازدید 20 هیئت سیاسی، تحقیقاتی، پژوهشی از کشورهای مختلف دنیا قرار می گیرد وهمچنین طی بازدید پروفسور برنزی رئیس انجمن ماهیان خاویاری دنیا و پروفسور مورگان از کنوانسیون دنیای سایتس سازمان ملل ، عملکرد این بخش خصوصی را ستایش کردند.

به همین دلیل باید دنیای فکر کرد و با برنامه ریزی از بازارهای دنیای جا نمانیم کشور کوچک متحده عربی تا به امروز مبلغی بیش از 500 میلیون دلار صرف ساخت وساز واحدهای تولیدی خاویار و خرید ماهیان خاویاری از گونه سیبری (گونه آب شیرین) از کشور فرانسه کرده است و تا آنجایی که هزینه حمل ماهیان با هواپبما در انتقال به کشورش کرده است و مدعی است که می تواند بازارهای دنیای خاویار را بدست آورد و تبلیغات وسیعی در سطح دنیا انجام داده است، در حالی که واحد تولید خاویاری در کشور امارات حتی 20% کمتراز واحد تولیدی خاویاری سمتدک ساری شرکت قره برون دارای فضای تولید است و هرگز ما به این تبلیغات فراوانی دنیای دسترسی نداریم.

منبع: کجارو / econews.com

به "لزوم احداث پایانه صادرات خاویار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم احداث پایانه صادرات خاویار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید