عوامل تاثیرگذار بر سلامتی

به گزارش وبلاگ هیچکس، هرگاه صحبت از سلامتی می ­شود، بلافاصله بعد از آن واژه تغذیه به ذهنمان می­ رسد، اما همه ما می­ دانیم تغذیه تنها عامل نیست و عوامل مهم دیگری نیز بر آن اثرگذارند. ابهامات و اختلاف نظر بسیاری میان کارشناسان و متخصصان بر سر موضوع سلامتی، نشانه ­ها و راه ­های رسیدن به آن وجود دارد اما در این بین عوامل زیادی وجود دارند که همه متخصصان بر سر آن­ها اتفاق نظر داشته و از نظر علمی کاملاً اثبات شده­ اند.

عوامل تاثیرگذار بر سلامتی

4 علت کمتر شناخته شده که چرا شرایط سلامتی شما در حال بدتر شدن است!

بنظر می رسد که ما چیزهای زیادی را بخاطر شرایط سلامتی نامساعدی که داریم، مقصر می دانیم. ما ژنتیک نه چندان جالب، سن تقویمی و سایر عوامل ناشناخته را در این امر دخیل می دانیم. با این حال اینها دلایل اصلی بدتر شدن سلامتی ما نیستند. وقت آن است که مقصران اصلی را بشناسیم.
کمبود آنزیم ها
آنزیم ها یکی از ضروری ترین عناصر در بدن هستند. شما بدون آنها قادر به نفس کشیدن، بلعیدن، نوشیدن، خوردن یا هضم غذایتان نخواهید بود. آنزیم ها برای یاری به اجرای این وظایف، مورداحتیاج هستند و بنابراین یکی از ضرورت های زندگی محسوب می شوند.

هشتاد درصد از انرژی ما به وسیله فرایند گوارشی مصرف می گردد. اگر خسته و بی حال یا مضطرب هستید، در یک آب و هوای بسیار گرم یا سرد زندگی می کنید، باردارید یا دائما به مسافرت های هوایی می روید، آنگاه بدن شما به میزان زیادی آنزیم های اضافه احتیاج دارد.

متأسفانه با بالا رفتن سن ما ارگان هایی در بدن که مسئول تولید آنزیم های گوارشی هستند، کارایی شان را ازدست می دهند. این را با علاقه ما به مصرف غذاهای اصلاح شده ژنتیکی و مانده که باعث آسیب رادیکال های آزاد می شوند، ترکیب کنید و آنگاه متوجه می شوید که چگونه توانایی بدن ما برای تولید آنزیم ها کاهش می یابد.

بسیاری از دانشمندان در حال حاضر، فرایند پیری و مرگ را چیزی بیش از ته کشیدن سطوح آنزیم ها نمی دانند. این کاهش شدید می تواند به نقطه ای برسد که بدن دیگر نتواند در محیط فعلی اش ترمیم و نگهداری گردد.

پروبیوتیک های ناکافی
بدن ما 10 برابر سلول هایمان باکتری دارد. این کشف نشان می دهد که چرا مصرف پروبیوتیک های مفید برای حفظ یک بدن سالم اینقدر مهم است.

پروبیوتیک ها به معنای واقعی کلمه یعنی برای زندگی و به سلول های ایمنی بدن یاری می کنند با بیماری مبارزه کند، به هضم یاری می کنند و مواد مغذی مورداحتیاج برای ساخت خون را فراهم می کنند. بعلاوه آنها به پاکسازی کبد که مکانیسم اصلی شما برای حذف سموم از بدن است نیز یاری می کنند.

رژیم غذایی ما بعلت شیوه های کشاورزی (مواد شیمیایی، خاک ورزی صفر)، غذاهای تولید شده و کمبود کیفیت مواد غذایی بطور جدی دچار کمبود شده است.

درنتیجه ما از رشد بیش ازحد باکتری های مضر رنج می بریم که سیستم ایمنی و توانایی ما برای مبارزه با هرگونه عفونت یا مهاجم خارجی را بشدت به خطر می اندازد.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
در یک مطالعه از دانشگاه تگزاس که در مجله منتشر شد، داده های تغذیه ای در سال های 1950 و 1999 مربوط به 43 میوه و سبزی مختلف مورد آنالیز نهاده شد و تعیین شد که در حال حاضر، کاهش های قابل ملاحظه ای در میزان پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، ریبوفلاوین و ویتامین C وجود دارد.

بعلاوه انجمن مصرف کنندگان ارگانیک به داده هایی اشاره می نماید که مواد مغذی را از سال 1975 تا 1997 آنالیز کرد و دریافت که سطوح کلسیم در 12 سبزی تازه 27 درصد، سطوح آهن 37 درصد، سطوح ویتامین آ 21 درصد و سطوح ویتامین سی 30 درصد کاهش یافته است.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی باعث بروز انواع بیماری ها می گردد چون بدون آنها، بدن ما مواد مغذی کافی برای ساخت و ترمیم خون، بافت ها، عضلات و استخوان ها را در اختیار ندارد.

گذاشتن بار سنگین مواد سمی روی کبد
غذا، آب و هوای ما به وسیله مواد شیمیایی و فرایندهای مختلف مورد حمله نهاده شده است و درنتیجه ما در هر سطحی مجبوریم یک بار سمی را تحمل کنیم. علاوه بر این، محصولات مراقبت از خود و روش ها و محصولات پزشکی (اشعه های ایکس، مواد پرکننده دندان و داروهای نسخه ای) نیز به این بار اضافه شده اند.

در یک دنیای کامل، کبد ما قادر خواهد بود سمومی که مصرف می کنیم را کنترل کند و آنها را از بدن حذف نماید تا در بدن جمع نشوند. با این حال کبد ما بسیار ضعیف شده است و درنتیجه نمی تواند وظایفش را بخوبی انجام دهد.

بنابراین از بار سمی ما بخوبی کاسته نمی گردد یا بدتر از آن اگر شیوه غذا خوردن پاک را درپیش نگیریم و از موادی استفاده نکنیم که بدن ما را به طور طبیعی و بصورت روزانه سم زدایی می کنند، روز به روز سموم بیشتری در بدن ما جمع می گردد.

به همین دلایل، شرایط سلامتی شما در حال بدتر شدن است اما اگر روی بهبود بخشیدن به این نواحی تمرکز کنید، شرایط سلامتیتان روز به روز بهتر خواهد شد.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون

به "عوامل تاثیرگذار بر سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل تاثیرگذار بر سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید