طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری ، ترد و رستورانی

به گزارش وبلاگ هیچکس، مرغ سوخاری یک غذای خوشمزه است که معمولا به عنوان غذای رستورانی از آن لذت می بریم اما می توانید با کمی صرف وقت این غذا را به راحتی در منزل با برترین و سالم ترین مواد بپزید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری ساده خانگی را مرور نموده بودیم و در ادامه طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور می کنیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری ، ترد و رستورانی

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری

  • مرغ 2 عدد
  • آرد به میزان لازم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پودر سوخاری 4 فنجان
  • نمک، فلفل، پودر سیر 3 قاشق
  • آویشن، پاپریکا و ادویه مناسب 3قاشق
  • زعفران به میزان لازم
  • آب 1/5 فنجان

طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری

1. آماده کردن مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری این است که مرغ ها را تکه کنید و بعد خوب بشویید. البته می توانید از مرغ تکه تکه شده هم بهره ببرید.

2. پخت مرغ سوخاری

در یک ظرف کم عمق بزرگ، آرد، پودر سیر، پاپریکا، فلفل و ادویه مرغ را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف کم عمق دیگر، تخم مرغ ها را مخلوط کنید و هم بزنید، نمک و باقی آرد را به همراه فلفل اضافه کنید. مرغ در مخلوط تخم مرغ آغشته کنید سپس چند تکه مرغ را در مخلوط آرد سوخاری قرار دهید. در یک ظرف مناسب مرغ را سرخ کنید تا زمانی که کاملا طلایی گردد. بعد آن را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن کشیده گردد. بعد سرو کنید. برای سرو مرغ سوخاری می توانید از انواع سس سوخاری بهره ببرید.

اگر دوست دارید پودر سوخاری را هم در منزل تهیه کنید، طرز تهیه پودر سوخاری را در کتاب کاله بخوانید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری

تهیه مرغ سوخاری در منزل کاری است که می توانید با رعایت نکات و فوت وفن های آن به راحتی انجام دهید.

برترین روغن برای تهیه مرغ سوخاری

برای سرخ کردن مرغ سوخاری بهتر است از روغن هایی بهره ببرید که نقطه دود بالایی دارند مثلا روغن کانولا یا ذرت به همراه روغن بادام زمینی گزینه های خوبی برای سرخ کردن غذاهایی مثل مرغ سوخاری هستند که در آن روغن باید حسابی سرخ گردد.

مرینیت کردن مرغ سوخاری و استراحت دادن به آن

هنگام تهیه مرغ سوخاری وقتی مرغ را با ادویه ها خوب مزه دار کردید بهتر است آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا لایه دوم بهتر به مرغ بچسبد.

تهیه مرغ سوخاری در هوا پز و فر

برای تهیه مرغ سوخاری می توانید علاوه بر سرخ کردن آن در قابلمه از هواپز و فر هم بهره ببرید. با این کار مرغ سوخاری شما کمتر چرب خواهد بود بنابراین سالم تر است.

تهیه مرغ سوخاری در هواپز

برای مرغ سوخاری در هواپز می توانید مرغ آماده و مرینیت شده را در دمای 360 درجه فارنهایت به مدت 15 تا 20 دقیقه سرخ کنید. پس از اتمام، در هواپز را باز کنید، روغن روی آن اسپری کنید، سپس هر تکه را برگردانید. 7 دقیقه دیگر اجازه دهید تا مرغ سوخاری در هواپز کامل سرخ گردد.

تهیه مرغ سوخاری در فر

اگر می خواهید روغن و کالری مرغ سوخاری تان کم باشد می توانید این غذا را در فر درست کنید. فقط حتما بین هر تکه فضای خالی قرار دهید و با اسپری روغن آن را در دمای 425 درجه به مدت 25 دقیقه بپزید و بعد مرغ را برگردانید و 25 دقیقه دیگر تا زمانی که کاملا مرغ سوخاری ترد گردد بپزید. طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی را می توانید با جزییات در کتاب کاله مطالعه کنید.

تهیه مرغ سوخاری تند با پودر سوخاری

اگر دوست دارید مرغ سوخاری شما تند باشد می توانید مرغ را با سس تند مرینیت کنید. البته می توانید برای مزه دار کردن بهتر مرغ از پودر سیر و پودر پیاز هم بهره ببرید.

نحوه نگهداری مرغ سوخاری

برترین زمان سرو مرغ سوخاری 2 ساعت بعد از پخت است و بعد از آن باید مرغ سوخاری را در یخچال نگهداری کنید. برترین زمان نگهداری مرغ سوخاری در یخچال 3 تا 4 روز است. البته می توانید این مرغ را فریز کنید و در نهایت آن را در فر با دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری ، ترد و رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری ، ترد و رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید