طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز؛ چهار روش برای دم کردن قهوه

به گزارش وبلاگ هیچکس، دستگاه های قهوه ساز عموماً با برق کار می نمایند و در مواقعی که برق در دسترس نیست تهیه قهوه با این دستگاه ها کارایی ندارد. پس بهتر است چند روش دیگر را برای روز مبادا بلد باشید. با این روش ها، شما هیچ وقت بدون قهوه نمی مانید. به همین علت امروز با چند روش آسان و فوری برای تهیه قهوه بدون قهوه ساز آمده ایم. این روش ها به خصوص در روزهایی که در سفر هستید می تواند بسیار کاربردی باشد. پس با ادامه متن همراه ما باشید.

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز؛ چهار روش برای دم کردن قهوه

مواد لازم برای تهیه قهوه بدون قهوه ساز

  • قهوه به اندازه لازم
  • آب به اندازه لازم
  • شیر کم چرب کاله (اختیاری) خرید آنلاین به اندازه لازم

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز

طرز تهیه قهوه روی اجاق گاز

این روش بسیار قدیمی و البته ساده است. به خصوص در مواقعی که به برق دسترسی ندارید یا نمی توانید از دستگاه های برقی بهره ببرید بسیار مناسب است. برای این کار از 177 میلی لیتر آب سرد برای هر فنجان قهوه بهره ببرید. آب را داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت میانه رو به بالا قرار دهید. در صورت دسترسی از شیرجوش هم می توانید بهره ببرید. به ازای هر فنجان قهوه یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه بریزید و مخلوط را هم بزنید. در این مرحله می توانید به اندازه دلخواه شکر هم اضافه کنید.

صبر کنید تا قهوه به جوش بیاید. آن را هم بزنید و بگذارید تا دو دقیقه بجوشد. سپس، آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از چهار دقیقه قهوه را به آرامی داخل فنجان خود بریزید. حواستان باشد که تفاله قهوه داخل فنجانتان نریزد. می توانید به آن اندازهی شکر هم اضافه نموده یا آن را همراه با فوم شیر مخلوط نموده و نوش جان کنید.

ما به شما مطالعه روش تهیه قهوه فوری را هم پیشنهاد می کنیم. قهوه فوی کار را برای شما به مراتب آسان تر می نماید؛ زیرا احتیاجی به آماده سازی ندارد.

طرز تهیه قهوه ترک

برای تهیه یک فنجان قهوه ترک غلیظ و خوشمزه مانند روش قبل از 177 میلی لیتر آب سرد بهره ببرید. به ازای هر نفر، از یک قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه ترک بهره ببرید. همینطور به یک قهوه جوش مخصوص قهوه ترک احتیاج دارید. اگر هم ندارید نگران نباشید. می توانید این قهوه را در قابلمه ای کوچک یا شیرجوش درست کنید.

به ازای هر فنجان، یک فنجان سر پر آب داخل قهوه جوش بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. پودر قهوه را هم اضافه کنید و هم بزنید. در صورت تمایل می توانید اندازهی شکر هم اضافه کنید. اما باید خوب هم بزنید تا در قهوه و آب حل گردد. هنگامی که قهوه آغاز به جوشیدن کرد آن را بلافاصله از روی حرارت بردارید.

کف روی قهوه یا به اصطلاح خامه تشکیل شده روی سطح قهوه را به آرامی با یک قاشق کوچک بردارید و داخل فنجان خود بریزید. قهوه جوش را مجدد روی حرارت قرار دهید. هنگامی که قهوه دوباره آغاز به جوشیدن کرد آن را از روی حرارت بردارید و نصف قهوه را به آرامی داخل فنجان خود بریزید. باز هم قهوه جوش را روی حرارت قرار دهید. هنگامی که قهوه جوشید، 15 ثانیه صبر کنید سپس آن را از روی حرارت بردارید. اکنون قهوه را داخل فنجان خود بریزید. 2-3 دقیقه صبر کنید تا قهوه خوب ته نشین گردد.

از قلم نیاندازید که این قهوه را نباید تا آخر بخورید. قهوه ته نشین شده ای که در ته فنجان است مزه خوبی ندارد. تهیه قهوه ترک کار سختی نیست اما برای رسیدن به طعم خوب تمرین می خواهد. تا به حال قهوه ترک را با شیر میل نموده اید؟ قهوه ترک با شیر طعم دلچسبی دارد که پیشنهاد می کنیم امتحانش کنید.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس به روش دستی

در این روش تنها با استفاده از دستگاه فرنچ پرس، قهوه آماده می گردد. برای تهیه قهوه با فرنچ پرس به یک ماگ، کاسه (یا فرنچ پرس) و قاشق احتیاج دارید. اندازهی آب داخل یک کتری یا قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید. داخل یک کاسه بزرگ (یا فرنچ پرس) به ازای هر یک نفر، یک قاشق سر پر قهوه بریزید. روی قهوه را به آرامی و به شکل دورانی با اندازهی آب بپوشانید. به طوری که تمام قسمت های قهوه خوب با آب پوشانده گردد. به ازای هر یک نفر 177 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید.

با استفاده از یک قاشق قهوه را به انتهای کاسه (فرنچ پرس) بریزید. اگر کاسه دارید حتماً با قاشق پودر قهوه را فشار دهید. پس از چند دقیقه در حالی که جلوی دانه های قهوه را با قاشق گرفته اید، آن را داخل ماگ یا فنجان خود بریزید. در نهایت داخل آن شکر یا چند عدد یخ (برای سرد نوشیدن) بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه کافی بگ

برای این کار فقط به یک فیلتر احتیاج دارید. می توانید از فیلتر کاغذی آماده یا پارچه ریز بافت بهره ببرید. فیلتر را داخل یک پیاله کوچک قرار دهید. دو قاشق غذاخوری سر پر پودر قهوه را داخل آن بریزید. کناره های فیلتر یا پارچه را جمع کنید و با یک نخ کلفت محکم ببندید. باید دقیقاً شبیه یک چای کیسه ای گردد. کیسه آماده شده را داخل فنجان یا لیوان قهوه خود قرار دهید.

آب را داخل یک کتری یا قابلمه بجوشانید. اندازهی آب جوش داخل فنجان بریزید تا جایی که روی کیسه یا بگ را بپوشاند. 30 ثانیه صبر کنید. سپس 177 میلی لیتر آب جوش به فنجان اضافه کنید. پس از چهار دقیقه کافی بگ یا همان کیسه قهوه را از فنجان خارج کنید. در صورت تمایل شکر یا شیر به قهوه اضافه نموده و نوش جان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز؛ چهار روش برای دم کردن قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز؛ چهار روش برای دم کردن قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید