شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی بهره می برند

به گزارش وبلاگ هیچکس، سرارزیاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی بهره می برند.

شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی بهره می برند

رضا عابدی در کارگاه فرآیند های دانش بنیان شدن که شنبه 30 مهرماه در محل سالن همایش مسیح دانشوری مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار گردید، طی سخنانی با اشاره به اینکه قوانین سخت گیرانه ای پیش روی شرکت های دانش بنیان نیست و جهت برای این شرکت ها تسهیل شده است، گفت: این شرکت ها از معافیت های بیمه ای، مالیاتی و ... برخوردارند.

وی توضیح داد: شرکت های دانش بنیان، شرکت های خصوصی یا تعاونی به منظور هم افزایی علم، ثروت و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه دارای فناوری برتر و ارزش افزوده هستند.

سر ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: می طلبد تمام افراد صاحب ایده و نوآور که در پی ثبت شرکت دانش بنیان هستند از مراحل ثبت شرکت، نحوه ارزیابی و مستندسازی و ... که فرآیند ساده ای است آگاه باشند و با پیگیری و انجام مراحل پس از ارزیابی و تأیید از معافیت ها و حمایت های موجود برخوردار شوند و جهت تبدیل علم به ثروت را با سرعت بیشتری طی کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد حمایت های بسیاری از شرکت های دانش بنیان هستیم، به همین دلیل هیچ هزینه ای در تمام مراحل ارزیابی از متقاضیان ثبت شرکت دانش بنیان اخذ نمی گردد.

عابدی توضیح داد: حتی شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از مزایای استقرار در این مراکز بهره مندند، در شرکت های دانش بنیان سطح فناوری محصول آنالیز می گردد.

وی با اشاره با انجام حمایت هایی از شرکت های خلاق اظهار کرد: در قالب برنامه جامع توسعه کسب و کار، خدمات حمایتی متعددی از جمله خدمات مشاوره ای، مالی و حسابداری و... برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است و صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بازوی حمایت مالی شرکت های دانش بنیان ایفای نقش می نماید.

سر ارزیاب شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: امتیاز بندی در شرکت های دانش بنیان بر اساس معیار های نخبگانی است.

عابدی گفت: برای ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای به تیم های نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز جهت طی کردن فرآیند های دانش بنیان شدن و استفاده از حمایت های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای هم افزایی علم و ثروت و توسعه مالی دانش محور و ارتقا اهداف علمی آماده ایم.

وبلاگ هیچکس خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی بهره می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان از معافیت های مالیاتی بهره می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید