خبرنگاران کتابخانه موزه عظیم خراسان هفت هزار جلدکتاب تخصصی دارد

به گزارش وبلاگ هیچکس، مشهد-خبرنگاران- مدیر موزه عظیم خراسان گفت: کتابخانه تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی که در موزه عظیم واقع شده است بیش از هفت هزار جلد کتاب و منبع تخصصی و باستان شناسی دارد.

خبرنگاران کتابخانه موزه عظیم خراسان هفت هزار جلدکتاب تخصصی دارد

محمد رکنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هیچکس افزود: این تعداد کتاب و مجله در حوزه های تخصصی میراث فرهنگی، معماری، تاریخ، باستان شناسی و مردم شناسی است.

وی ادامه داد: همچنین مرکز اسناد این موزه دارای اسناد، پلان ها و مطالبی در حوزه های بناها، مردم شناسی، خانه ها و محوطه های تاریخی است.

مدیر موزه عظیم خراسان گفت: کتابخانه تخصصی و مشارکتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بهره برداری محققان، پژوهشگران و دانشجویان در موزه عظیم خراسان واقع در بوستان کوهسنگی دایر شده است.

رکنی افزود: به منظور غنی سازی کتابخانه تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی 373 جلدکتاب، مجله و فصلنامه تحقیقاتی نیز به این کتابخانه اهدا شده است.

وی ادامه داد: با همکاری سرپرست کتابخانه تخصصی گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی تعداد 21 جلد کتاب ، 257 جلد فصلنامه تحقیقات جغرافیایی از سالهای 1365 تا 1383 و 95 جلد مجله با عناوین جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، آمایش جغرافیایی فضا، پژوهش و برنامه ریزی روستایی، علوم جغرافیایی و مطالعات جغرافیایی به این کتابخانه اهدا شد.

او افزود: همچنین فصلنامه هایی با عناوین جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای)، جغرافیا و آمایش شهری -منطقه ای، جغرافیا و مخاطرات محیطی، پژوهش های جغرافیای انسانی، روستا و توسعه، اقتصاد، فضا و توسعه روستایی به این کتابخانه اهدا شد.

موزه عظیم خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد با 18هزار متر مربع زیربنای مفید نخستین موزه استاندارد در ایران بعد از انقلاب اسلامی است. این موزه شامل بخش های مختلف بانک سفال، مخزن، قرنطینه، آزمایشگاه بازسازی آثار، سالن آمفی تئاتر، فضای نمایشگاهی و فضای چندمنظوره، آرشیو، اتاق معرفی، کتابخانه تخصصی و همچنین کافه تریای مسقف و روباز است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کتابخانه موزه عظیم خراسان هفت هزار جلدکتاب تخصصی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتابخانه موزه عظیم خراسان هفت هزار جلدکتاب تخصصی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید