دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار گشت

به گزارش وبلاگ هیچکس، دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران اعضای شورای هماهنگی استان به میزبانی بانک رفاه کارگران استان برگزار گشت.

دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار گشت

به گزارش روابط عمومی اداره کل،تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ،کریم یاوری مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به وظایف کار گروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون ها و تشکلات کارگری گفت: تشکیل جلسات تسهیل و رفع موانع تولید با حضور تشکلات و کمیسیون های کارگری و کار گروه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به همراه هم افزاری و تبادل اطلاعات نقش بسزایی را در رفع مسائل تولیدی و گره گشایی مسائل بنگاه های تولیدی خواهد داشت.

یاوری که به منظور بررسی مسائل بنگاه های اقتصادی و کارگران استان به مازندران سفر کرده است،گفت:حل و فصل مسائل بنگاه های اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان و مالکان و سهامداران بنگاه های تولیدی و در مرحله بعدی برعهده دستگاه ها و سازمان های صادر کننده مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری و بانک هایی است که با پرداخت تسهیلات در ایجاد یک واحد تولیدی مشارکت دارند، است.

وی ادامه داد:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز به جهت صیانت از نیروی کار و حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها و تثبیت اشتغال و پایداری تولید برای رفع مسائل بنگاه های اقتصادی مشکل دار حضور فعال و موثری در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های کارگری در استان ها دارد.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:جامعه کار و تولید متشکل از کارگران پرتلاش و زحمت کش و کارفرمایان و کارآفرینان و مالکان و سهامداران بنگاه های اقتصادی در خط مقدم سنگر کار و تولید استحقاق هر نوع همراهی و همکاری را دارند.

یاوری افزود:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری قانون کار همواره حمایت خود را از کار،تولید و حفظ حیات بنگاه های اقتصادی ،تثبیت و توسعه اشتغال را داشته و خواهد داشت.

وی عمده ترین مسائل بنگاه های اقتصادی را تحریم های ظالمانه آمریکا دانست و گفت:تحریم های ناجوانمردانه موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس شورای هماهنگی تعاون در استان تا به امروز 106 جلسه برگزار که 585 مصوبه داشتیم.

کامران اصغری شرح داد: 98 درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی تعاون هرماه منظم و مستمر برگزار شده است، شرح داد: دستور کار جلسات مشخص شده و با برنامه انجام می شود.

اصغری با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی در شهرستان ها مرتبط برگزار می شود، افزود: به دنبال برگزاری کیفی این جلسات هستیم تا هماهنگی بیشتری بین دستگاه ها ایجاد شود.

مدیر شعب بانک رفاه کارگران مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 925 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته ایم.

سید ولی اله محققی شرح داد: برای رفع نیاز ضروری مستمری بگیران کانون تامین اجتماعی 260 میلیارد ریال در استان پرداخت شده است که شاهد رشد 178 درصدی بودیم.

وی از پرداخت 2 هزارو 754 میلیارد ریال وام قرض الحسنه در استان با رشد 35 درصدی نسبت به 9 ماهه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در بخش های اقتصادی شامل بازرگانی، کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات در 9 ماهه امسال 25 هزار و 531 میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

محققی گفت: در طرح رفاه کالا با امضای قرارداد با 22 شرکت بزرگ تا به امروز 870 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 15 درصد پرداخت شده است.

وی در انتها گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 44 هزار و 400 فقره پرونده تسهیلات در استان مازندران پرداخت شده است.

در این جلسه هریک از مدیران کل حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاشهای دستگاه مربوطه به بیان مسائل و مسائل خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید