دستگاه تزریق پلاستیک خانگی سرمایه گذاری با هزینه بسیار کم

به گزارش وبلاگ هیچکس، ما در این مطلب سعی داریم درباره دستگاه تزریق پلاستیک خانگی و قابلیت های آن صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه با خرید و استفاده از این دستگاه می توانید در خانه کسب و کاری راه انداخته و عایدی خوبی کسب نمایید. همان طور که می دانید، صنعت پلاستیک در ایران یکی از صنایع پرکاربرد به شمار می آید، زیرا فعالان این حوزه می توانند با استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک و استفاده از پلیمر، محصولات مختلفی را فراوری کنند. هنگامی که محصولات پلاستیکی را مشاهده می کنید، حتما به چگونگی فراوری آن ها فکر نموده اید. ما در این مطلب سعی داریم به چگونگی فراوری آن ها با استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک رومیزی و … اشاره کنیم.

دستگاه تزریق پلاستیک خانگی سرمایه گذاری با هزینه بسیار کم

تزریق پلاستیک به چه معناست؟

پیش از آن که به آنالیز دستگاه تزریق پلاستیک خانگی و صنعتی بپردازیم، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که تزریق پلاستیک چگونه انجام می گردد؟

تزریق پلاستیک به نوعی از تکنولوژی ساخت برای فراوری انبوه قطعات پلاستیکی گفته می گردد که می تواند تمامی آن ها را به صورت یکسان و مشابه و با کمترین خطا فراوری نماید. در روش تزریق پلاستیک، پلیمر مورد نظر که به صورت گرانول است ذوب می گردد و سپس با فشار، به داخل قالب موردنظر تزریق می گردد. پس از مدتی پلاستیکی که وارد قالب شده سرد و خنک شده و به حالت جامد در می آید؛ سپس می توان آن را از داخل قالب جدا کرد.

مواد اولیه نیز که برای ساخت قطعات پلاستیکی استفاده می گردد، عموما پلیمرهای ترموپلاستیکی هستند که امکان رنگ شدن و یا مخلوط شدن با سایر افزودنی های دیگر را دارند. چنانچه به اطراف خود نگاهی بیندازید، خواهید دید که بسیاری از قطعات، ابزار و لوازمی که در خانه، صنایع مختلف و یا خودرو و … مورداستفاده قرار می گیرد، با استفاده از تکنولوژی تزریق پلاستیک ساخته شده است؛ بنابراین از همین جا می توان متوجه شد که داشتن یک دستگاه تزریق پلاستیک خانگی تا چه میزان می تواند برای کسب عایدی کارآمد باشد.

فرآیند دستگاه تزریق پلاستیک چگونه است؟

برای ساخت قطعات پلاستیکی هم شکل، برترین روش استفاده از قالب گیری تزریقی است؛ زیرا به این ترتیب می توان در یک زمان کوتاه تعداد زیادی از قطعات پلاستیکی را فراوری کرد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، با استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک بزرگ و صنعتی و یا دستگاه تزریق رومیزی خانگی می توان محصولات متنوعی را فراوری کرد. در این فرآیند پلاستیکی که با استفاده از پلیمرهایی مانند پلی کربنات، پلی استایرن، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید، اکریلیک و تفلون فراوری شده، برای تزریق به دستگاه و قالب آماده می گردد، بعلاوه با استفاده از این روش می توان محصولاتی که از نظر میزان، پیچیدگی و کاربرد بایکدیگر متفاوت هستند را نیز فراوری کرد.

در ادامه ما به معرفی انواع دستگاه های تزریق پلاستیک خواهیم پرداخت.

مدل های مختلف دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه پلاستیک سازی یا همان تزریق پلاستیک چه از نوع صنعتی باشد و یا از نوع دستگاه تزریق پلاستیک خانگی، به سه نوع هیدرولیکی، الکتریکی و هیبریدی تقسیم بندی می گردد.

  • دستگاه هیدرولیکی را می توان جزو اولین دستگاه های تزریق پلاستیک به شمار آورد که در حال حاضر از آن بیشتر استفاده می گردد. در این نوع دستگاه تزریق پلاستیک، مواد پلاستیکی که ذوب شده اند به یاری سیلندرهای هیدرولیکی به درون قالب انتقال می یابند.
  • دستگاه تزریق الکتریکی نیز جزو پر فروش ترین و پرکاربردترین دستگاه های تزریق پلاستیک به شمار می آید. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فرایند تزریق پلاستیک در آن با سرعت بالایی انجام می گردد. مهم تر اینکه فرآیند فوق به صورت اتوماتیک انجام گرفته و پشت سر هم انجام می گردد.
  • دستگاه تزریق هیبریدی نیز به گونه ای طراحی شده که در آن دو دستگاه هیدرولیکی و الکتریکی با یکدیگر تلفیق شده اند. از طریق این ماشین نه تنها تزریق با دقت بالایی صورت می پذیرد بلکه به صورت اتوماتیک نیز این فرایند تکرار می گردد. محصولاتی که از این دستگاه خارج می گردد همگی دارای کیفیت بالایی هستند و به اپراتور یاری خواهد نمود تا بتواند محصولات متنوعی را با سرعت بالا فراوری نماید.

مزایای دستگاه تزریق پلاستیک خانگی

اگر مایلید در خانه برای خود کسب وکار کوچکی راه انداخته و از طریق تزریق پلاستیک و ساخت قطعات پلاستیکی مختلف، کسب عایدی نمایید، خریددستگاه تزریق رومیزی یک انتخاب بسیار عالی به شمار می آید؛ زیرا جای کمی را اشغال می نماید و سرعت فراوری قطعات پلاستیکی با استفاده از آن با سرعت بالایی انجام می گردد.

در ادامه به قابلیت ها و ویژگی های دستگاه تزریق پلاستیک خانگی اشاره خواهیم کرد.

  • دستگاه تزریق پلاستیک خانگی به شکل رومیزی طراحی شده و یا ابعاد کوچکی دارد، به طوری که به راحتی می توان آن را درون اتاق قرار داده و از آن استفاده کرد.
  • با استفاده از این دستگاه می توان انبوهی از قطعات پلاستیکی را با کیفیت یکسان فراوری کرد.
  • دستگاه تزریق خانگی به گونه ای طراحی شده است که احتیاجی به تعمیر مداوم ندارد و چنانچه یک سری دستورالعمل های نگهداری در مورد آن ها رعایت گردد می تواند سال ها برای شما کار نماید.
  • دستگاه تزریق پلاستیک رومیزی از تنوع بالایی برخوردار است و شرکت های سازنده می توانند آن را برای کاربر و یا مصرف کننده، سفارشی سازی کنند.
  • دستگاه های تزریق پلاستیک خانگی و صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که به صورت اتوماتیک کنترل می شوند و فرآیند ساخت قطعات پلاستیک در آن ها احتیاج به نظارت مداوم اپراتور ندارد.
  • اشغال کردن فضای کم یکی از ویژگی های این دستگاه است که کار کردن با آن را راحت نموده است.
  • هرچه از ضایعات باقی بماند را می توان دوباره ذوب نموده و از آن برای ساخت قطعات استفاده کرد.
  • هر قطعه ای که از دستگاه تزریق بیرون می آید، نهایی است و احتیاجی به انجام عملیات دیگر روی آن وجود ندارد.
  • در صورت خراب شدن دستگاه، تعمیر آن به راحتی انجام خواهد شد؛ زیرا قطعات یدکی آن به آسانی در بازار پیدا می گردد.

جمع بندی

به علت آنکه با استفاده از یک دستگاه تزریق پلاستیک خانگی می توان انواع بی شماری از محصولات پلاستیکی اعم از قطعات صنعتی، لوازم پلاستیکی خانگی، ظروف یک بار مصرف، بطری های نوشیدنی، سطل های پلاستیکی، انواع قطعات خودرو و … را فراوری کرد؛ بنابراین خرید یک دستگاه تزریق پلاستیک خانگی با صرف هزینه ای کم می تواند به شما یاری نماید تا محصولات مختلف را به راحتی فراوری نموده و از این راه کسب عایدی نمایید. فرقی نمی نماید شما از طریق این دستگاه چه محصولی را فراوری کنید، این امر تنها به قالبی بستگی دارد که روی دستگاه بسته می گردد؛ بنابراین چنانچه یک دستگاه تزریق رومیزی خانگی داشته باشید، می توانید از واشر پلاستیکی گرفته تا قطعات پلاستیک صنعتی و … را در مدت زمان کوتاه فراوری نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با رادان ماشین در ارتباط باشید.

منبع: اتاق

به "دستگاه تزریق پلاستیک خانگی سرمایه گذاری با هزینه بسیار کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تزریق پلاستیک خانگی سرمایه گذاری با هزینه بسیار کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید