در جبهه غرب خبری نیست فیلم نامه کامل یک فیلم اقتباسی در ماهنامه فیلم نگار 244

به گزارش وبلاگ هیچکس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ شماره 244 ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار خرداد 1402 منتشر شد.

در جبهه غرب خبری نیست فیلم نامه کامل یک فیلم اقتباسی در ماهنامه فیلم نگار 244

در شماره 244 ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم نگار به هفته فیلم چین در بنیاد سینمایی فارابی نگاهی کوتاه می اندازیم. در توضیح مختصر این رویداد آمده است هفته فیلم رویدادی بین المللی و فرهنگی میان ایران و کشورهای مختلف جهان است که به همت بنیاد سینمایی فارابی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان سینمایی کشور و بعلاوه سفارت کشور میهمان برگزار می گردد.

بنیاد سینمایی فارابی در این رویداد هر بار میزبان یکی از کشورهای جهان خواهد بود و در هر دوره برگزاری مدعوین به تماشای مجموعه ای از برترین تولیدات سینمای کشورها خواهند نشست. این دوره که سومین هفته از برگزاری این رویداد است با عنوان هفته فیلم چین فعالیت خود را از 16 اردیبهشت شروع کرد و با نمایش 5 اثر سینمایی از چین در 20 اردیبهشت به کار خود خاتمه داد. رویدادی تازه از جنس جهانی شدن سینما در راه است عنوان گزارشی مختصر از این اتفاق سینمایی بین المللی است.

در این شماره پرونده های نقد و آنالیز سیناپس و کشمکش در فیلم های ایرانی (دسته دختران، سه کام حبس و جنگ جهانی سوم) ارائه شده است.دسته دختران به نویسندگی ابراهیم امین، میلاد اکبرنژاد و منیر قیدی و با کارگردانی منیر قیدی ساخته شده است و هم اکنون در حال اکران در سینماهای ایران است.

سه کام حبس نیز آخرین نوشته و ساخته سامان سالور در سال 1402 است.بازیگران این فیلم محسن تنابنده، پریناز ایزدیار و سمیرا حسن پور هستند.

جنگ جهانی سوم فیلمی است که از طریق هومن سیدی و آرین وزیر دفتری و آبان جعفریان نوشته شده است. این فیلم را هومن سیدی کارگردانی نموده و بعد از اکران در جشنواره های خارجی هم اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است.

در بخش از زبان فیلمنامه نویس این قسمت مصاحبهیی خواندنی با حامد عنقا فیلمنامه نویس فیلم غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی اجرا شده است. این مصاحبه با عنوان جنگ خودی دلیل نوشتن فیلمنامه غریب از طریق حامد عنقا را بیان می نماید. حامد عنقا در ابتدای این مصاحبه در توضیحی مختصر عنوان می نماید فارغ از هر مقدمه ای که باعث حرف و شائبه گردد، شهید محمد بروجردی را برترین فرصت برای بیان حرف هایی دیدم که به گمانم امروز جامعه ما به آن بسیار نیازمند است.

در این شماره پرونده موضوعی نویسندگان بزرگ سینمای معاصر جهان، فیلمنامه نویس و فیلمساز کره ای پارک چان ووک و با عنوان به خونخواهی عاشقانه های از دست رفته مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته است.

پارک چان ووک فیلمنامه نویس و کارگردان اهل کره جنوبی است که سال جاری به خاطر آخرین ساخته رمانتیک و رمز آلودش به نام تصمیم به جدایی نامش بر سرزبانها افتاده است. فیلم نقطه اوجی برای بازگشت پیروزمندانه به فرم برای یکی از بزرگترین نوآوران سینماست. فیلم ترکیبی از فیلم های (سرگیجه و غریزه اصلی) است و داستان آن حول رابطه عاطفی است که بین یک کارآگاه باتجربه و مظنون پرونده ای که به او سپرده شده شکل می گیرد.

سال ها قبل از به دست آوردن عنوان برترین کارگردان در جشنواره فیلم کن که سال جاری تابستان پیروز به دریافت آن شد، پارک در سال 2003 جایگاه خودش را در سینمای معاصر با ارائه پرتره ای درونی از خشونت خشم و عشق یک طرفه به نام پیر پسر به خوبی تثبیت کرد. آن فیلم یک دستاورد حرفه ای و بزرگ برای او در سینما بود و او را وارد عرصه ای کرد که فراتر از هر تفکر و آیینی در سرتاسر جهان هوادار دارد.

آخرین ساخته پارک چان ووک به عنوان نماینده کره جنوبی در نود و پنجمین دوره آموزشگاه اسکار معرفی شده و بدون شک یکی از مدعیان اصلی برای بردن جایزه اسکار است.در پرونده موضوعی فیلم نگار این شماره به 11 فیلم از برترین و بدترین فیلم های پارک چان ووک پرداخته شده است.

نقد و آنالیز فیلم های توری و لوکیتا، پادشاه گمشده و قهرمانان نیز فیلم های خارجی ای هستند که به لحاظ سیناپس و کشمکش در این شماره مورد نقد و آنالیز قرار گرفته اند.

فیلم توری و لوکیتا نوشته و ساخته برادران داردن لوک و ژان پیر است. این فیلم محصول مشترک کشورهای بلژیک و فرانسه است. فیلم پادشاه گمشده نیز از طریق استیو کوگان و جف پوپ نوشته شده و از طریق استیون فریزر ساخته شده است. این فیلم اقتباسی است از کتاب فیلیپا لنگلی و مایکل جونزو محصول 2022 انگلستان است. فیلم قهرمانان نوشته مارک ریزو است که بر اساس فیلم کمدی از خاویر فسر و دیوید مارکوس ساخته شده است، کارگردان این فیلم بابی فارلی است. این فیلم محصول 2023 آمریکا است.

در قسمت از زبان فیلمنامه نویس فیلم های خارجی ماهنامه فیلم نگار این شماره، گفت و گوی اختصاصی با جف پاپ فیلمنامه نویس فیلم پادشاه گمشده را منتشر نموده است. در ادامه نیز گفت و گویی با بابی فارلی فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم قهرمانان با عنوان بازگشت به ژانر کمدین ناگزیر است ارائه شده است.

ماهنامه شماره 244 فیلم نگار پرونده ای برای یک سریال با نام آخرین بازمانده از ما که بر اساس بازی آخرین نفر از ما نوشته و ساخته شده است باز می نماید. در این پرونده مسئله پیرنگ و عناصر داستان در اقتباس از روی یک بازی ویدیویی مورد آنالیز قرار گرفته است. این سریال 9 قسمتی از طریق کریگ مازن و نیل دراکمن نوشته و کارگردانی شده است. در ادامه این پرونده مصاحبهیی با این دو نفر درباره سریال آخرین بازمانده از ما با عنوان روایت یک قصه دارای فرجام منتشر شده است.

در بخش سینما و ادبیات این مجله مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه، رمان پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی که در سال 1952 منتشر شده است با فیلمنامه فیلم پیرمرد و دریا که در سال 1958 از طریق پیتر ویرتل نوشته و از طریق جان استرجس کارگردانی شده مورد آنالیز قرار گرفته است.

در خاتمه ماهنامه فیلم نگار این شماره فیلمنامه کامل فیلم در جبهه غرب خبری نیست را منتشر نموده است. این فیلمنامه که از طریق یان استوکل، لزلی پترسون و ادوارد برگر نوشته شده است اقتباسی از رمانی با همین نام از اریک ماریا رمارک است.

در ادامه فیلم نامه در جبهه غرب خبری نیست به لحاظ کشمکش مورد آنالیز قرار گرفته است.

ماهنامه شماره 244 فیلم نگار ویژه خرداد 1402 با قیمت 150 هزار تومان و در 104 صفحه از طریق بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده و در دسترس علاقه مندان به مقوله فیلمنامه نویسی و آنالیز فیلمنامه های فیلم های روز ایران و جهان قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "در جبهه غرب خبری نیست فیلم نامه کامل یک فیلم اقتباسی در ماهنامه فیلم نگار 244" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جبهه غرب خبری نیست فیلم نامه کامل یک فیلم اقتباسی در ماهنامه فیلم نگار 244"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید