خط احیای کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح رسمی است

به گزارش وبلاگ هیچکس، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: خط احیای کارخانه فولاد قاینات که آهن اسفنجی فراوری می نماید، آماده افتتاح رسمی است.

خط احیای کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح رسمی است

حمید ملانوری پنجشنبه شب 13 آبان در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد قاینات در جمع وبلاگ هیچکس اضافه نمود: با اقدامات خوبی که اجرا شده خط احیا در حال فعالیت آزمایشی است.

به گزارش وبلاگ هیچکس، وی یکی از اهداف سفر امروز به شهرستان قاینات را آنالیز آخرین شرایط خط احیا و فراوری آهن اسفنجی این کارخانه بیان کرد و گفت: براساس توضیحات مسوولان مربوطه این خط آماده افتتاح است که از رییس جمهوری و مدیران ملی برای بهره برداری رسمی از این مجموعه دعوت می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حدود 900 نفر به صورت مستقیم در کارخانه فولاد قاینات مشغول فعالیت هستند و توسعه بخش های دیگر مجموعه نیز ضمن ایجاد اشتغال بیشتر و پایدارتر، به توسعه منطقه یاری می نماید.

وی با بیان اینکه فولاد قاینات از صنایع بزرگ و مادر در خراسان جنوبی است گفت: این مجموعه حرکت رو به رشد را برای آینده استان ایجاد می نماید و می تواند سایر ظرفیت های معدنی و صنعتی را نیز فعال کند.

ملانوری درباره سایر برنامه های سفر امروز خود به قاینات گفت: در راستای فعال سازی ظرفیت های فراوریی استان که مربوط به معادن یا صنعت است و در ارتباط با برنامه های دولت و تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری پروژه های نیمه تمام و فعال سازی این واحدها از چند واحد فراوریی در قاین بازدید شد.

وی ادامه داد: واحدهای فراوریی مشکلاتی دارند که تعطیل شدند یا نیمه فعال هستند از جمله کارخانه فرآورده های لبنی آنا، کاشی و واحد فراوری کنسانتره زرشک در شهرک صنعتی مورد آنالیز نهاده شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این واحدها ظرفیت های بسیار خوبی است که موانع و مشکلاتی دارند و در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری و سایر کارگروه ها و کمیته های مرتبط با حضور مسوولان استان پیگیری و کوشش می کنیم موانع به زودی برطرف گردد.

وی اضافه نمود: همه کوشش ما این است که ظرفیت های این واحدها را به چرخه فراوری برگردانیم تا هم نیروهای مجموعه که بیکار شدند، شاغل شوند و هم منشاء رونق فراوری و توسعه منطقه باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان از کارخانه فولاد قاینات بازدید کرد.

این بازدید با هدف اطلاع از فرایند فراوری آزمایشی آهن اسفنجی و اندازه آمادگی برای بهره برداری رسمی این کارخانه انجام شد.

فاز اول این طرح با ظرفیت سالانه 800 هزار تن در حال فراوری آزمایشی است و تا به امروز 30 هزار تن آهن اسفنجی فراوری نموده است.

فاز دوم کارخانه و فراوری فولاد اسفنجی نیز با ظرفیت 800 هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات است و با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

راه اندازی این واحد صنعتی که با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد ریال در 2 بخش فراوری آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجراست، برای 400 نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه شیر آنا و فرایند فعال سازی آن، کارخانه فراوری کنسانتره زرشک، کارخانه غیبرطرفال کاشی ترنج قهستان و پروژه در حال احداث پادگان غدیر قاین نیز بازدید کرد.

ملانوری بعلاوه به مناسبت روز 13 آبان به ملاقات خانواده دانش آموز شهید محمد کماچی رفت. شهید محمد کماچی متولد فروردین 1348 است که در سن 14 سالگی بر اثر بمباران شیمیایی در عملیات خیبر به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان لبافی نژاد تهران در اسفند 1362 به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خط احیای کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح رسمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط احیای کارخانه فولاد قاینات آماده افتتاح رسمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید