خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

به گزارش وبلاگ هیچکس، در این گزارش نگاهی انداخته ایم به خطرناک ترین فرودگاه های دنیا.

خطرناک ترین فرودگاه های دنیا

1) فرودگاه کای تاک، هنگ کنگ

فرودگاه کای تاک در سال 1998 که بعلت خطرناک بودن آن تعطیل شد به فرودگاه سکته قلبی معروف بود. خلبانانی که در این فرودگاه فرود می آمدند باید مهارت زیادی از خود نشان می دادند، زیرا باند نشست و برخاست آن در محاصره ساختمان ها و برج های بلند قرار داشت. این فرودگاه شاهد 15 سانحه هوایی نیز بوده است.

2) فرودگاه جبل الطارق

فرودگاه جبل الطارق در سال 1939 میلادی ساخته شده و خطرناک ترین فرودگاه اروپا محسوب می گردد. از باند پرواز این فرودگاه یک جاده نیز عبور می نماید که به هنگام فرود و پرواز هواپیما ها بر روی عبور خودرو ها و عابران پیاده مسدود می گردد.

3) فرودگاه دن موئنگ، تایلند

این فرودگاه که در سال 1914 افتتاح شده، یکی از قدیمی ترین فرودگاه های دنیا است. در بین دو باند پرواز آن یک زمین بازی گلف قرار گرفته و دارای هیچ حفاظی هم نیست. فرودگاه در سیل سال 2011 به زیر آب رفت و خسارات سنگینی به هواپیما ها و تاسیسات وارد شد.

4) فرودگاه سابا، کارائیب

فرودگاه جزیره سابا در دماغه این جزیره و در منطقه ای کوهستانی و صخره ای بنا شده است. باند این فرودگاه 400 متر بیشتر نیست و خطای خلبان در نشست و برخاست به سقوط در دریا منجر می گردد.

5) فرودگاه سنت مارتین، کارائیب

باند نشست و برخاست فرودگاه سنت مارتین تنها چند متر بیشتر با ساحل دریا فاصله ندارد و هواپیما ها با فاصله بسیار اندکی از روی سر گردشگرانی که در ساحل تن آب می زنند عبور می نمایند. این موضوع حالا باعث جذب گردشگران، عکاسان و افراد کنجکاو نیز شده است.

6) فرودگاه لوکا، نپال

آنکه می خواند به قله هیمالیا صعود کند باید در این فرودگاه در نپال فرود بیاید. باند نشست و برخاست این فرودگاه بسیار کوتاه است و در آخر آن نیز دره ای عمیق قرار گرفته است که در صورت خطای خلبان می تواند هر پروازی به فاجعه بیانجامد.

منبع: فرارو

به "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید